וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל ויונייטד יכולות רק להתגעגע: די מריה שווה לפ.ס.ז' זכייה באלופות

17.2.2016 / 7:30

בשתי הענקיות הראו לו את הדרך החוצה, וכעת הוא מוכיח שבאווירה המתאימה ועם התמיכה הנכונה, הוא הקלף שהיה כל כך חסר לפרויקט המיליארדים בעיר האורות. הבלוג של יוכין על הכוכב שעמד במבחן הראשון שלו, ולא יכול לחכות לנקמה באנגלים

רויטרס

אדינסון קבאני כבש אמש (שלישי) את שער הניצחון של פריס סן ז'רמן לרשת צ'לסי דקות אחרי שנכנס כמחליף, וזה בהחלט סיפור יפה, אבל הבישול של אנחל די מריה הוא שבנה את המהלך, והארגנטינאי הוא סיפור יפה פי אלף. האיטריה היה ללא ספק איש המשחק אתמול, עם הופעה נהדרת – הוא היה בכל מקום במגרש, לקח מנהיגות, שידר התלהבות ויצירתיות, ניסה ללא הפסקה לארגן התקפות, שלח כדורי עומק, העביר כדורי רוחב, ובאופן כללי היה הרוח החיה מאחורי הדומיננטיות של פ.ס.ז'. לא הכל הלך לו, חלק מהמסירות הלכו לאיבוד, אך הוא נהנה מתמיכה בלתי מסויגת – לא רק של לורן בלאן, אלא בעיקר של הקהל המאוהב בו עד עמקי נשמתו – והתוצאה הגיעה בסופו של דבר. היה זה הגיוני שדי מריה יהנדס את השער המכריע שהפך את הפריזאים לפייבוריטים קלים לקראת הגומלין המרתק בלונדון. כעת הוא ישמח להגיע לאנגליה ולהוכיח דבר מה לאלפים שהגדירו אותו כפלופ במנצ'סטר יונייטד.

קל לראות כיום את התסכול של אוהדי מנצ'סטר יונייטד. הם תוקפים את לואי ואן חאל ולא מבינים כיצד בחר ההולנדי לוותר על די מריה ולהחתים במקומו את ממפיס דפאי. הנה לכם אחד השחקנים היצירתיים בעולם שפורח בליגת האלופות במדים אחרים, בעוד השדים האדומים ישחקו מחר בליגה האירופית מול מידטיילנד הדנית. בהקשר זה קל להיזכר באמירות של האיטריה עצמו, אשר האשים את המאמן בכשלונו באולד טראפורד. "קשה להסתגל לדרישותיו של ואן חאל, והיו לי כמה סכסוכים איתו. התחלתי טוב את העונה, אבל אז נפצעתי וכאשר חזרתי הוא שינה את העמדה שלי על המגרש. לא הסתדרתי איתו, ולכן המעבר לפריס היא הפתרון הנכון", הוא אמר בספטמבר.

אנחל די מריה שחקן פריס סן ז'רמן. AP
הרוח החיה מאחורי הדומיננטיות של פ.ס.ז'. די מריה אתמול/AP

לא רק ואן חאל אשם

אז יש שימהרו לצייר את ואן חאל כשעיר לעזאזל בעלילה, אבל האמת שונה. התקשורת במנצ'סטר שמתגעגעת היום לכאורה לדי מריה היא זו שקרעה אותו לגזרים והשפילה אותו הרבה לפני שהעונה שעברה הסתיימה. הוא הוגדר כפלופ אחרי מספר משחקים חלשים, איש לא רצה להתחשב בהסתגלות הלא פשוטה לחיים באנגליה, בכך שביתו נפרץ על ידי שודדים כאשר אישתו ובתו התינוקת אכלו ארוחת צהריים, בכך שהאקלים הבריטי לא התאים למשפחתו, ובעוד אינספור נסיבות מקלות. למעשה, הזכות לטעות על המגרש נשללה ממנו. כל שגיאה זכתה לביקורת אכזרית, ואין דבר גרוע יותר עבור שחקן שממציא דברים חדשים מטבעו, ולכן עלול לאבד לא מעט גם במשחקים טובים מאוד מבחינתו. כמו אתמול, למשל.

ואן חאל, בנסיונו לכלוא את הארגנטינאי בתוך השיטה הטקטית, הוסיף שמן למדורה, אך כלל לא בטוח שהוא עמד במרכז הסיפור. היחס המבזה של האוהדים והתקשורת כלפי די מריה גרם לו להרגיש לא רצוי. אז הוא ויתר. בראשו הוא לא היה במנצ'סטר הרבה לפני שהעונה הסתיימה. וכאשר מאמן מבחין בגישה כזו, הוא כבר לא בונה עליו. זה שאלה קלאסית של ביצה ותרנגולת. לא פשוט לשים את האצבע על הרגע המדויק בו אחד הצדדים חתך לחלוטין את החבל, אבל ברור שהוא נקרע הרבה לפני המעבר של די מריה לעיר האורות. לא היתה ליונייטד כל אפשרות להשאירו – היא היתה גורמת נזק עצום לכל הצדדים לו היתה מנסה לעשות זאת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אנחל די מריה שחקן מנצ'סטר יונייטד. AP
איבד את הזכות לטעות על המגרש. די מריה ביונייטד/AP

רצה להגיע לפריס כבר ב-2014

כדאי להבין גם כי די מריה מעולם לא רצה להגיע לאולד טראפורד מלכתחילה. הוא סימן את פריס כיעד המועדף כבר מזמן, וגם סן ז'רמן חשקה בו במשך שנים. בעולם המושלם, העסקה היתה מתבצעת כבר בקיץ 2014, אחרי שהארגנטינאי היה השחקן המצטיין בגמר ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד, ובכל זאת ידע שימיו בריאל מדריד ספורים. ואולם, פ.ס.ז' לא הצליחה להחתימו בשל מגבלות פייר פליי פיננסי של אופ"א. "המעבר לפריס יכול היה להתרחש קודם, אך לא יצא לפועל מסיבות כלכליות. לכן נאלצתי לחתום ביונייטד. לא היתה לי אפשרות לסרב", אמר די מריה לא מכבר. שאיפתו התגשמה באיחור של שנה, ולא היה מאושר ממנו.

קבלת הפנים בבירת צרפת היתה מזהירה והחזירה לו את שמחת החיים. נשיא המועדון נאסר אל חליפי הצהיר: "עם אנחל, אנחנו קרובים יותר לשאיפתנו לזכות בליגת האלופות". בלאן היה נחרץ אפילו יותר: "זה הרגע בו אנחנו עוברים ממעמד של קבוצה שלא יכולה לזכות בליגת האלופות לקבוצה שיכולה לזכות". העיר עצמה מתאימה לו הרבה יותר ממנצ'סטר האפרורית, וגם האווירה במועדון. כוכבים דרום אמריקאים מעולם לא הצליחו ביונייטד, והרשימה הולכת אחורה עד חואן ורון. פ.ס.ז' היא קבוצה עם רוח דרום אמריקאית מובהקת. האיטריה חזר לשתף פעולה עם דויד לואיז, חברו הקרב לימיהם המשותפים בבנפיקה. יש הרבה ברזילאים בסגל, הוא תמיד נהנה מחברתו של אסקיאל לאבצי בנבחרת, וגם חבייר פאסטורה עזר לו להשתלב מהרגע הראשון. זה התחיל בחיוך ונמשך עם אינספור חיוכים.

אנחל די מריה שחקן פריס סן ז'רמן. AP
העיר והמועדון מתאימים לו הרבה יותר. די מריה בפריס/AP

כבר שבר את שיא השערים האישי

בהופעת הבכורה, כאשר נכנס לדקות האחרונות ב-0:3 במונאקו בשלהי אוגוסט, בישל די מריה באמנות את השער האחרון של לאבצי, והקצב רק הלך והתגבר. נכון לעכשיו, יש לארגנטינאי 10 בישולים בליגה הצרפתית – יותר מכל שחקן אחר, על אף ששותף ב-20 משחקים בלבד. בנוסף, הוא הבקיע תשעה שערי ליגה, תוך שהוא שובר את השיא העונתי שלו כבר עכשיו. הצמד המרהיב לרשת אנז'ה, בניצחון 1:5 לפני פחות מחודש, היה יצירת אמנות שצריך למסגר ולשלוח ללובר. הוא שותף למהלכים קבוצתיים עוצרי נשימה, והעובדה כי הפריסאים דורסים את הליגה בהחלט תורמת. די מריה מרגיש משוחרר לחלוטין. בלאן נותן לו לבטא את כשרונו ככל העולה על רוחו. גם בריאל לא היה לו חופש פעולה כזה, בוודאי לא בעונתו האחרונה בברנבאו בה נדרש לבצע משימות הגנתיות רבות. אפילו בבנפיקה הוא הוגבל יותר מבחינה טקטית. פלא שהוא מרגיש בעננים? "החוויה ביונייטד היתה עצובה, ואני אפילו לא זוכר אותה יותר. אני לא רוצה לזכור", אמר די מריה.

אפשר, כמובן, להטיל ספק בפריחה הזו ולטעון כי היריבות בליגה הצרפתית לא מהוות אתגר ממשי. פ.ס.ז' היתה לוקחת אליפות בהליכה גם בלי די מריה – היא עשתה זאת בעונה שעברה ללא כל בעיה. זה נכון, ולכן המבחן האמיתי, ברמה האישית וברמה הקבוצתית, נמצא אך ורק בליגת האלופות. הצירופים המופלאים בזירה המקומית מהווים סוג של חימום לקראת המשימה האולטימטיבית. גם שלב הבתים בליגת האלופות לא היווה מכשול של ממש. אתמול היה רגע האמת – המשחק החשוב ביותר של די מריה עד כה בחולצה הכחולה החדשה שלו.

והוא לא איכזב. הוא עשה את המוטל עליו. הוא בלט מעל כולם, זהר יותר מזלאטן איברהימוביץ', אבל לא משך את השמיכה יתר על המידה והפגין משחק קבוצתי לתפארת. בסופו של דבר, הוא בא על שכרו עם האסיסט האמנותי לקבאני שהעניק לחבורה של בלאן יתרון שברירי לקראת הגומלין בסטמפורד ברידג'. בעונה שעברה, כאשר ביקר במבצרה של צ'לסי באפריל, הוא נכנס כמחליף ל-20 הדקות האחרונות במקום אשלי יאנג, בעוד יונייטד מפסידה 1:0. הפעם הוא יהיה בהרכב, כוכב על שמרגיש בקבוצתו כמו דג במים. האם התוצאה תהיה שונה? את התשובה נדע בעוד שלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully