וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין העליון דחה את הערעור של מכבי חיפה

16.2.2016 / 16:53

סופית: הדיינים דויטש וקובו החליטו כי משחק הרדיוס שהוטל על הירוקים מול הפועל תל אביב יתקיים בנתניה, למרות שהקבוצה איתרה את משליכי האבוקות. הקנס הופחת. הדיינים: "עונשי הפחתת נקודות או אירוח ללא קהל פוגעים יותר"

one

בווידאו: מכבי חיפה מפסידה 3:0 לבית"ר ירושלים

בית הדין העליון של ההתאחדות דחה היום (שלישי) את הערעור של מכבי חיפה בעניין משחק הרדיוס שהוטל עליה בעקבות השלכת האבוקות במשחק מול הפועל עכו. כזכור, אתמול התקיים הדיון בערעור כשאת מכבי חיפה ייצגו עו"ד אודי שוכטוביץ' והמנכ"ל איתמר צ'יזיק.

בין השאר, טענו בחיפה כי הם איתרו את זורקי האבוקות שנתפסו על ידי המשטרה ולכן יש להקל בעונש. הטענה העיקרית של הירוקים היא שמבירור שנערך עם המשליך, הוא טען כי זריקת האבוקות הגיעה כנקמה על כך שהמועדון החרים מנויים של חברו. היום, כאמור, החליטו הדיינים פרופסור מיגל דויטש ואסתר קובו לדחות את הערעור והמשמעות היא שהמשחק במוצאי שבת מול הפועל תל אביב ייערך בנתניה. יחד עם זאת, שני הדיינים הסכימו כי הקנס יופחת מ-30 ל-15 אלף שקל.

בחיפה ייחסו אתמול חשיבות רבה להסדר שהושג בין ראשי המועדונים בדיון במנהלת, לפיו החל מעוד ארבעה שבועות, תמליץ המנהלת לדיינים להפסיק את עונשי הרדיוס, אלא במקרים קיצוניים בלבד. הערעור הנוכחי, למשל, נדחה למרות שבחיפה טענו כי שכרו חברת אבטחה למשחק בעכו, באמצעותה היא הצליחה לאתר את הפורעים.

הטענה המרכזית בעניין אי הגשת התביעות נגד הפורעים הייתה השתייכות למעמד סוציו-אקונומי נמוך, או שמדובר בקטינים. מי שייעדר מהמשחק הזה הוא אלירן עטר, שמורחק בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים, יוסי בניון צפוי לחזור להרכב.

יעקב שחר בעלי מכבי חיפה. קובי אליהו
הפסיד בערעור. שחר/קובי אליהו

בפסק הדין נכתב: "ענישת הקבוצה אינה באה בשום פנים ואופן במקום ענישתו האישית של העבריין עצמו, אלא בנוסף לכך, וזאת על מנת להגשים מטרות הרתעתיות ומניעתיות כפי שיפורט להלן, כלפי אוהדים אחרים בעתיד ולעתים גם להרתעת הקבוצה עצמה...".

עוד נכתב כי "הטענה בדבר הקושי הטמון בענישת קבוצות אף בהיעדר אשמה תוקפת למעשה את עקרון האחריות השילוחית בתחום הספורט... הסנקציות המוטלות על קבוצות אינן נובעות משיקול האשמה אלא מרעיון האחריות. בהנחה כי מדובר בעבירה חמורה, עונש של הפחתת נקודות או של אירוח משחקים ללא קהל יש בו כדי לפגוע בקבוצה יותר מאשר עונש רדיוס עם קהל".

בנוסף לכך, עוד נקבע בפסק הדין כי הקביעה של בית הדין לפיה חיפה תקצה עשרה אחוז מהכרטיסים לפי תכולת האיצטדיון בחיפה בטלה. המשמעות: חיפה תקצה לאוהדי הפועל עשרה אחוז מתכולת האיצטדיון בנתניה. הדבר נעשה גם בהסכמת תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully