וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודת דבש: קווין טראפ מספיק טוב עבור פריס סן ז'רמן?

16.2.2016 / 13:00

התקשורת מבקרת, האוהדים מפקפקים, בלאן מאמין בו, המספרים לצדו, אבל קווין טראפ הוא עדיין סימן השאלה הכי גדול בפ.ס.ז'. מול צ'לסי זו ההזדמנות שלו להוכיח שגם מול יריבות אמיתיות הוא מסוגל לשמור על רשת נקייה. צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS לכבוד חזרת ליגת האלופות

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: פרשיית סרז' אורייה

ב-8 ביולי 1990 עיני גרמניה כולה היו נשואות לעבר האולימפיקו ברומא. נבחרת גרמניה המערבית פגשה שם את ארגנטינה בגמר גביע העולם. פנדל מוצלח של אנדראס "אנדי" ברהמה הספיק לגרמניה המערבית, בהופעה האחרונה שלה לפני איחוד גרמניה וכבר אחרי נפילת החומה ב-9 בנובמבר 1989, כדי לנצח 0:1 ולזכות במונדיאל בפעם השלישית; 1954, 1974 ו-1990.

באותו יום בדיוק, במרציג שבחבל זאר בגרמניה המערבית (טריטוריה שהייתה תחת כיבוש צרפתי בין 1947-1956), בא לאוויר העולם ילד בשם קווין טראפ. נרוץ 25 שנה בדיוק קדימה היישר אל 8 ביולי 2015 ונגיע לרגע מכונן נוסף מבחינת טראפ: היום בו הושלמה רשמית העברתו המפתיעה מאיינטרכט פרנקפורט לפריס סן ז'רמן תמורת 9.5 מיליון יורו. השוער, שכאמור חגג את יום הולדתו ה-25 ביום בו הוצג בבירת צרפת, נשמע נרגש עם ההחתמה ואמר שזו המתנה הכי טובה שיכול היה לבקש לכבוד יום ההולדת. האם זו גם המתנה הטובה ביותר שפ.ס.ז' הייתה יכולה לבקש עבור עצמה?

קווין טראפ שוער פריס סן ז'רמן. AP
עדיין נותר כחידה. טראפ/AP

על פניו, נראה קצת מגוחך להעלות בכלל את השאלה הזו. הגרמני בן ה-25 פתח העונה ב-25 משחקי ליגה, בהם ספג 12 שערים בלבד ושמר על רשת נקייה 14 פעמים. בליגת האלופות, טראפ נבחר לשוער הראשון בנבחרת שלב הבתים כשהוא סופג שער אחד בלבד ב-540 דקות. השער הזה באשמתו בהפסד 1:0 לריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו, אבל הוא עדיין שער אחד בלבד. בסך הכול זה יוצא שטראפ ספג 13 שערים בלבד ב-31 משחקים בליגה הצרפתית ובליגת האלופות.

על פי המספרים היבשים והעובדה שהוא בכל זאת חלק חשוב (שוער הוא תמיד חלק חשוב) מקבוצה שזכתה באליפות צרפת כבר באוקטובר, אפשר לומר שטראפ הוא סיפור הצלחה גדול בעיר האורות. אחרי הכול, לא פשוט לעבור מקבוצות עם שאיפות צנועות כמו קייזרסלאוטרן - איתה גם ירד לבונדסליגה השנייה - ואיינטרכט פרנקפורט - שם היה הקפטן בגיל צעיר מאוד - לפריס סן ז'רמן. המעבר מקבוצות שמחפשות להישאר בליגה (ואולי איכשהו לתפוס איזה מקום בעשירייה הראשונה) לקבוצה שחייבת לנצח בכל משחק ולזכות בכל תואר הוא קשה, וכך גם המעבר לחדר הלבשה עם הכוכבים הכי גדולים, עשירים ומפונקים בעולם.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
"ספורטאי מקצוען ברמה הכי גבוהה שיש, הוא תמיד רוצה לנצח". זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

לזכותו של טראפ ייאמר שהוא צלח את המעבר הזה בצורה חלקה. מי שעזר לו בתקופת ההתאקלמות שלו היה דווקא הכוכב הגדול ביותר של פ.ס.ז', זלאטן איברהימוביץ'. "ביום הראשון בו הגעתי למועדון, זלאטן הגיע אליי", אמר טראפ לאחרונה בראיון ל"וולט" הגרמני, "הוא אמר שהוא יעזור לי בכל מה שאני צריך או בכל דבר שאני לא יודע איך ומה לעשות. הוא אמר שהוא לא מתכוון לשאול אותי בכל יום אם הכול בסדר איתי, אלא שאצטרך לפנות אליו אם משהו מציק לי.

"הוא ספורטאי מקצוען ברמה הכי גבוהה שיש, הוא תמיד רוצה לנצח. הוא אף לא מרפה ולא מוריד מהתשוקה והרצון שלו לנצח. כולם חושבים שהוא שחצן בגלל הפופולריות שלו ובגלל שהוא כוכב ענק. המציאות הפוכה. יש לו השפעה נהדרת על כל אחד מהשחקנים והוא שאפתן ותמיד רוצה להצליח. אני חושב שהוא נהדר. הוא שחקן ברמה הכי גבוהה שיש ואני חושב שהתדמית שלו בציבור לא נכונה. הוא מאוד פתוח, ידידותי ונחמד ואפשר גם לעשות איתו צחוקים וליהנות איתו".

קווין טראפ שוער פריס סן ז'רמן. AP
"הוא לא אחד שינצח משחקים בשביל הקבוצה". טראפ/AP
"מה קווין טראפ באמת שווה? את זה לא נדע עד השלבים המאוחרים של הצ'מפיונס ליג, כרגע זו תעלומה"

למרות היחסים הטובים עם זלאטן והמספרים שמראים על הישגים יפים בסך הכול, בפ.ס.ז' יש לא מעט ביקורת וחוסר ביטחון סביב טראפ. חשוב לציין שההעברה של השוער הגרמני בקיץ מפרנקפורט לפריס סן ז'רמן הפתיעה אפילו אותו והוא הודה בכך כשאמר שהיה בהלם כשהסוכן שלו התקשר להודיע לו על כך. גם בפ.ס.ז', ובעיקר התקשורת והאוהדים, הגיבו בהרמת גבה כשהשוער חסר הניסיון הגיע להחליף את סלבאטורה סיריגו הוותיק. בנוסף, טראפ ביצע טעות גדולה שעלתה בהפסד 1:0 לריאל בברנבאו, אבל ביצע טעויות גדולות גם מול בורדו וליון בליגה, מה שנראה שפגע בביטחון שלו.

הטענות נגד טראפ היו צפויות ובעיקר נגעו לעובדה שהוא חסר ניסיון ואולי לא מספיק איכותי כמו שאר הכוכבים בסגל. אומרים שהוא לא יהיה מספיק טוב כשפריס סן ז'רמן תפגוש יריבות ברמה של ברצלונה, ריאל מדריד ובאיירן מינכן ושאיתו יהיה לה קשה לזכות בליגת האלופות. הטענה היא שטראפ גם ככה לא צריך לעשות כמעט כלום בליגה הצרפתית, והוא עצמו אפילו השווה את עצמו למנואל נוייר בגרמניה כשוער של קבוצה שכל היריבות מתבנקרות מולה.

פרשן יורוספורט צרפת לורן ורנייה כתב: "פ.ס.ז' הלכה על קווין טראפ בקיץ כי הייתה לה תקווה להשיג משהו טוב יותר מסלבאטורה סיריגו. השוער האיטלקי לא עשה שום דבר שהיה לא בסדר. הבעיה היחידה איתו הייתה שהוא שוער טוב, אבל אף פעם לא מכריע ומשמעותי במשחקים גדולים, כשזה באמת חשוב. הוא לא אחד שינצח משחקים בשביל הקבוצה. אחרי חצי עונה, לא נראה שטראפ הוא פלוס אמיתי לעומת סיריגו. ניתן לו ליהנות מהספק כי זו רק חצי עונה, אבל הספק בהחלט קיים".

ורנייה המשיך וכתב: "פ.ס.ז' מעולם לא הייתה דומיננטית כל כך בליגה ולכן זה לא משמעותי כל כך מי עומד בשער. לזכותו של טראפ ייאמר שהיו לו גם משחקים טובים והצלות משמעותיות מאוד, אבל הוא גם עשה כמה טעויות. בליגה הצרפתית הטעויות האלה היו בעלות מחיר מינימלי, אבל זה לא מה שיהיה בליגת האלופות. שם יגבו ממנו את המחיר במזומן ומיד על כל טעות. פריס סן ז'רמן שיחקה העונה רק נגד יריבה אחת מהקליבר שלה וזו ריאל מדריד ולכן קשה לשפוט את טראפ. מי הוא באמת? אותו דבר כמו סיריגו רק עם משחק רגל טוב יותר? אולי הוא באמת שוער מצוין שיכול להיות דמות מכריעה ברמות הגבוהות ביותר באירופה? אף אחד עדיין לא יודע. מה קווין טראפ באמת שווה? את זה לא נדע עד השלבים המאוחרים של הצ'מפיונס ליג, כרגע זו תעלומה".

קווין טראפ שוער איינטרכט פרנקפורט. GettyImages
טראפ/GettyImages

שוער העבר מיקאל לנדראו גם לא משוכנע שטראפ הוא הפתרון שפ.ס.ז' הייתה צריכה בעמדה הקריטית הזו ואמר: "כיום משווים בינו לבין שלושת-ארבעת השוערים הטובים ביותר בעולם, אבל הוא לא אחד מהם. פריס סן ז'רמן נכשלה בניסיון שלה להשיג אחד מהם. רכישת טראפ הייתה פשרה. מקווים שם שבתוך שנתיים או שלוש טראפ יהיה אחד השוערים הטובים בעולם. יש לו פוטנציאל, אין ספק בכלל, אבל הוא עדיין לא אחד השוערים הטובים בעולם ולא בטוח שהוא המחליף המתאים כרגע לסיריגו".

פרשנים אחרים טוענים כי הנוכחות של סיריגו על הספסל גורמת לטראפ לאבד ביטחון. השוער האיטלקי רצה למצוא לעצמו יעד חדש בחלון ההעברות של ינואר, אבל בסופו של דבר נשאר בבירת צרפת ועדיין בוחן ומשקיף על טראפ מהספסל בכל המשחקים, באופן טבעי בצורה חמוצה מעט. פרשנים רבים מאמינים כי זה מוסיף עוד קצת לחץ לשוער הגרמני, שגם כך צריך לעמוד בציפיות מטורפות. בכל פעם שהוא שומר על רשת נקייה, אומרים שזה בגלל העליונות של פ.ס.ז' על הליגה וכשהוא עושה טעות או חצי טעות, מאשימים אותו ומבקרים אותו מכל הכיוונים.

לורן בלאן מאמן פריס סן ז'רמן. AP
"אתם מדברים על זה רק כי אין לכם על מה לדבר, אתם מחפשים בכוח איזושהי טעות ומדברים רק עליה". בלאן מגן על טראפ/AP

מי שיוצא להגנתו של טראפ בכל אפשרות ואפילו מגיע לעיתים לתגובות אגרסיביות הוא מאמן פ.ס.ז' לורן בלאן. בלם העבר של נבחרת צרפת רואה בשוער פוטנציאל גדול להפוך לאחד השוערים הטובים בעולם ונותן לו גב רחב. כנראה משהו שהוא למד מהשעות הרבות עם פביאן בארטז מאחוריו במנצ'סטר יונייטד. אחרי הניצחון 0:2 מול באסטיה, משחק בו ביצע טראפ שגיאה שכמעט עלתה לפריסאים בשער, נשאל בלאן לגבי הטעות הזו וזעם על המראיין. "אתם מדברים על זה רק כי אין לכם על מה לדבר, אתם מחפשים בכוח איזושהי טעות ומדברים רק עליה. טראפ הוא שוער כישרוני מאוד וכולם עושים טעות פה ושם". במקרה נוסף כשנשאל על טראפ אמר בלאן: "אני עושה חישובים ובדיקות של רשתות נקיות רק בשלב מאוחר של העונה. אני מרוצה מאוד מקווין והוא גורם לי לסיפוק גדול אפילו כשהוא עושה טעויות. דיברנו על זה ואנחנו מדברים על הכול והוא מודע לזה. הוא שוער עם פוטנציאל עצום".

לא רק בלאן מעניק לשוער שלו תמיכה, אלא גם בעלי המועדון נאסר אל חאליפי. אחרי שתי הטעויות של טראפ ב-2:2 מול בורדו בספטמבר, ירד אל חאליפי לחדר ההלבשה וביקש לשוחח עם הגרמני. הבעלים דיבר איתו, אמר לו שהוא מאמין בו וביקש לתמוך בו. כך פורסם בלה פריסיאן. אל חאליפי עצמו דיבר על ההחתמה של טראפ בהתלהבות רבה כבר ביולי, מעט לאחר שבוצעה. "קווין הוא אחד הכישרונות הגדולים ביותר בכדורגל הגרמני, שכמו שכולנו יודעים הוא אחד מהטובים והתחרותיים ביותר בעולם", הצהיר אל חאליפי באתר הרשמי של המועדון, "ההחתמה שלו מוכיחה שוב שאנחנו לא משקיעים כסף רק בשחקנים מנוסים, אלא גם בכישרונות צעירים שעליהם אנחנו רוצים לבנות את עתיד המועדון. הוא שוער שלם מאוד, חזק מאוד באוויר ויש לו גם רפלקסים נהדרים על הדשא".

קווין טראפ שוער פריס סן ז'רמן. AP
חלק מדור חדש ומוצלח. טראפ/AP

חשוב לציין שטראפ הוא מדור השחקנים החדש של גרמניה. הוא אינטליגנטי, תקשורתי, בעל חוש הומור ופתוח. הוא גם ילד טוב ולא אחד שיוסיף אגו לחדר ההלבשה עמוס הכוכבים בפריס או יסתבך בפרשיות ובבילויים ליליים. רחוק מדור השחקנים הגרמנים של פעם ודומה מאוד לדור החדש של מרקו רויס, מריו גצה ושות'. טראפ נמצא בזוגיות של שנתיים וחצי עם עיתונאית הספורט אסתר זדלאצק והכחיש שהיה משהו בינו לבין ריהאנה אחרי פרסום התמונה שלהם ביחד.

כמו כן, טראפ הוא חלק מדור שוערים אדיר שצמח בגרמניה, שתמיד הייתה בית ספר פנטסטי לגידול שוערים, ע"ע זפ מאייר, יינס להמאן, אוליבר קאהן ועוד רבים וטובים. היום, וכשמנואל נוייר הוא השוער הטוב בעולם, קשה מאוד למי מאותם שוערים להתבלט, שלא לדבר על לתפוס מקום בהרכב של הנבחרת. שוערים מצוינים כמו רון רוברט צילר מהאנובר, ברנד לנו מבאייר לברקוזן, מארק אנדרה טר סטגן מברצלונה, רלף פהרמן משאלקה, טימו הורן מפ.צ. קלן ועוד בכלל לא מתקרבים לקבל הזדמנות בנבחרת כששוער באיירן מינכן בריא ובועט.

גם טראפ יודע שהסיכוי להפוך לשוער הראשון בנבחרת גרמניה הוא אפסי כל עוד נוייר שם, אבל העונה הוא לפחות זכה לקבל זימון ראשון לסגל של יואכים לב. לצערו זה קרה לקראת משחק האימון מול צרפת, שהסתיים כזכור בצורה טראגית עם הפיגועים בפריס. לשמחתו של טראפ, המוניטין שיצאו לשוער הגרמני כמוצר ביבשת הם פנטסטיים והוא נהנה מזה כשפ.ס.ז' - מהקבוצות הטובות ביותר באירופה - בחרה לרכוש אותו. המבחן הגדול שלו מתחיל כבר הערב מול צ'לסי בשמינית גמר ליגת האלופות וללא ספק יהיה השנה במפעל היוקרתי ביותר באירופה. שם גם תיבחן פריס סן ז'רמן כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully