וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי פלד: "גולדרינג נלהבת לייצג את ישראל", נילי אברמסקי מבקרת

15.2.2016 / 10:59

האתלטית הישראלית-אמריקאית שהשיגה קריטריון לריו תגיע לארץ ביום רביעי, איגוד האתלטיקה ישכנע את הוועד האולימפי לאפשר לה להגיע לאולימפיאדה. אברמסקי, השיאנית היוצאת: "בעיני זה לא שיא ישראלי. שום טובה לא תצמח לענף ככה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תהיה באולימפיאדה במדי ישראל? גולדרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

קטיה גולדרינג, האתלטית הישראלית-אמריקאית למרחקים ארוכים שקבעה אתמול (ראשון) תוצאה איכותית מאוד במרתון לוס אנג'לס שנערך במסגרת המבחנים האמריקאיים, 2:35:27 שעות, השיגה אמנם את הקריטריון האולימפי, אבל בימים הקרובים תעלה על הפרק הסוגיה סביב האפשרות שהיא תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו. באיגוד האתלטיקה נחושים לעשות כל מאמץ כדי שגולדרינג תהפוך לאתלטית השישית שתהיה שם אחרי מרגריטה דורוז'ון, חנה קנייזבה-מיננקו, דונלד סנפורד, דימיטרי קרויטר וטסמה מוגס. כפי שפרסמנו אתמול, באיגוד האתלטיקה יבקשו לקיים דיון דחוף עם אנשי הוועד האולימפי בניסיון לשכנעם להתגמש בכל מה שקשור לתקנון שנכון לעכשיו מונע זאת ממנה.

כזכור, על פי התקנון חלה על כל ספורטאי אולימפי שמעוניין לייצג את ישראל באולימפיאדה חובת השתתפות בתחרויות בינלאומיות תחת המדינה שנה לפני השנה האולימפית, תנאי שגולדרינג לא עומדת בו. יש להדגיש כי תוצאתה של גולדרינג מהווה שיא ישראלי חדש שנשבר אחרי 12 שנה כאשר גולדרינג שיפרה את תוצאתה של נילי אברמסקי בריצת מרתון מ-2004 (2:36:36 שעות). גולדרינג צפויה להגיע לארץ ביום רביעי, אז היא תיפגש אם ראשי איגוד האתלטיקה ותציג את רצונה לייצג את ישראל באופן מיידי.

חשוב להדגיש בהקשר הזה שגולדרינג היא ישראלית לכל דבר ועניין. היא אמנם נולדה בשוויץ, אבל חיה בארץ עד שהייתה בת 16 ואז עברה לארצות הברית. הוריה ישראלים, היא מחזיקה בדרכון ובאזרחות ישראלית, ולפחות מהבחינה הזו הנושא עומד לטובתה. מנגד, חשוב להדגיש כי היא לא שירתה בצבא ולא מן הנמנע שכאשר כל הפרמטרים ייבחנו, יהיה לכך משקל מסוים. עוד צריך להדגיש כי גולדרינג רשומה באגודת מכבי כיוונים באר שבע בראשות יושב הראש הוותיק ברוך שפירא ועל כן היא מוכרת כאתלטית ישראלית.

יושב ראש איגוד האתלטיקה רפי פלד. ברני ארדוב
יתמוך. פלד/ברני ארדוב

"אני חושב שכל ישראלי שגדל פה, ובטח כאשר הוא מחזיק אזרחות ישראלית כדת וכדין צריך לייצג את המדינה, וזה כבוד למדינת ישראל שהוא יופיע בשמה בתחרויות בינלאומיות בכלל, ובפרט באולימפיאדה שזה כמובן חלון הראווה הגדול ביותר של הספורט בעולם. אני אשתדל מאוד לשכנע את ראשי הוועד האולימפי להתגמש, גם אם יש תקנון שלא מאפשר את כניסתה של קטיה לנבחרת האולימפית. אני חושב שאם נצליח, זה רק יאדיר את שמה של ישראל וגם ייתן סיפוק ספורטיבי לספורטאית עצמה שבסך הכול עשתה תוצאה מצוינת".

פלד עומד בקשר עם גולדרינג, ומספר: "דיברתי איתה גם טלפונית וגם בהתכתבויות. היא מעוניינת מאוד לייצג את ישראל, נלהבת מהאפשרות הזו ומוכנה לעשות כל מה שיידרש ממנה כדי להיכלל בסגל האולימפי ולייצג את המדינה, כולל באליפות ישראל ובתחרויות נוספות כדי לעמוד בנתונים. היא תגיע ביום רביעי לארץ כדי לחגוג לסבא שלה, פרופסור במכון וייצמן, יום הולדת 90, וכל האיגוד כאיש אחד עומד מאחוריה כדי שהיא תשתלב ותייצג אותנו, גם אם קיים סעיף בתקנון שלא מאפשר זאת".

גולדרינג כאמור שברה את השיא הישראלי של נילי אברמסקי, שהתבטאה באמצעות חשבון הפייסבוק שלה בנושא והשמיעה דעה נחרצת בנוגע לכל סוגיית שבירת השיא: "בעיני הפרטיות זה אינו שיא ישראלי. אזרחית ישראלית שבחרה לעזוב את המדינה וכבר תשע שנים שלא גרה כאן אינה יכולה להשתמש באזרחותה לצורך קביעת שיאים. אם ברצונה לייצג את המדינה, היא צריכה לקבוע את מושבה בחזרה במדינה (ואולי לשרת בצבא או בשירות לאומי). שום טובה לא תצמח לענף אם ישברו שיאיה האישיים בארצות הברית ויוגדרו גם כישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully