וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט דחה את העתירה של בית"ר ירושלים

14.2.2016 / 18:30

בית"ר ירושלים עתרה לבית המשפט המחוזי בבקשה לבטל את עונש הרדיוס, אך השופט קבע כי המשחק נגד מכבי חיפה ייערך במושבה. בעקבות ההחלטה, הירושלמים פנו לנשיאות בית הדין של ההתאחדות. שחר וטביב יתייעצו וימסרו הודעה משותפת

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הערב (ראשון) דחה שופט בית המשפט המחוזי בלוד את עתירת בית"ר ירושלים, אשר ביקשה לבטל את עונש הרדיוס שהוטל עליה ולקיים את המשחק מול מכבי חיפה מחר באצטדיון טדי. בעקבות הדחייה, בית"ר פנתה לנשיאות בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

תקציר האירועים הקודמים:

- בית"ר ירושלים ספגה עונש רדיוס שאמור להיות מוחל במשחק נגד מכבי חיפה.

- הקבוצה מהבירה דרשה לדחות את קיום עונש הרדיוס למשחק הבא והסתמכה על תקדים לפיו עונש דומה שהוטל על מכבי חיפה בעבר, נדחה.

- בית הדין של ההתאחדות לכדורגל סירב לדחות את העונש.

- מנהלת הליגה הודיעה שהמשחק יתקיים ביום שני ב-20:55 באצטדיון המושבה בפתח תקוה, אבל אנשי בית"ר כלל לא שריינו את האצטדיון.

- בית"ר ירושלים איימה לא להופיע למשחק והבוקר עתרה לבית המשפט המחוזי בלוד, שכאמור דחה את בקשתה.

19:59: תגובת ההתאחדות: "ההתאחדות לכדורגל מכבדת את החלטת שופט בית המשפט המחוזי לאשר את עריכת משחק ליגת העל מחר בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה באצטדיון המושבה, כתוצאה מעונש הרדיוס שהוטל על הקבוצה. מעמד בית הדין של ההתאחדות, יושרתו וסמכותו זכו פעם נוספת לגיבוי, וראוי שכך ינהגו כל הקבוצות והאוהדים. אנו מאמינים כי השכל הישר, אהבת הספורט והאחריות הציבורית יגברו על כל שיקול אחר, ומייחלים למשחק מוצלח עבור כל הצדדים"

18:39: הודעת בית"ר ירושלים בעקבות החלטת השופט המחוזי יעקב שפסר: "לאור החלטת בית המשפט ולאור העובדה כי לאף גוף לא אכפת מסכנת שלום הציבור באם יתקיים אירוע הספורט באצטדיון המושבה וזאת למרות הערכת מודיעין משטרתית והצהרות מחנות האוהדים של שני המועדונים, איננו מוכנים לקחת סיכון והקבוצה לא תופיעה למשחק מחר. לא הכסף הוא שאמור להנחות ואולי גם לא עקרון השוויוניות והספורטיבית, כי אם חיי אדם והאחריות לשלום הקהל. אין אנו לוקחים את האחריות על קיום אירוע שכזה ולכן מיותר להופיע ולחכות שאולי לא יקרה דבר מחוץ או בתוך המגרש. חבל לנו כי רק נשיא מכבי חיפה מר יעקב שחר שותף כמונו לדעה כי אין טעם לקיים את המשחק באצטדיון המושבה".

18:30: כתבנו איציק יצחקי מוסיף: בעקבות ההחלטה, יתייעצו הערב יעקב שחר ואלי טביב ויחליטו יחד מה המדיניות שלהם לקראת המשחק מחר. לאחר מכן אמורה לצאת הודעה רשמית בעניין.

עו"ד אלעד אייזנברג בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
בקשתו נדחתה. עו"ד אלעד אייזנברג/יוסי ציפקיס

18:28: מיד לאחר החלטת השופט, בית"ר הגישה בקשה לנשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות בתמיכת מכבי חיפה, בטענה לאי מיצוי הליכים, על מנת לנסות ולשנות את מיקום המשחק. בבית"ר חזרו והדגישו כי במצב העניינים הנוכחי הם לא יופיעו מחר.

18:22: השופט שפסר הודיע: "בשורה התחתונה, אני דוחה את העתירה. אני מתקשה לקבל את דבר המבקשת וגם אם נכונה הטענה, לא אוכל לתת יד לכניעה לטענות אלו ולאיומים ממעשי האוהדים הנסערים. לצורך כך קיימת משטרה אשר קבעה את התנאים לקיומו של המשחק".

בהחלטתו כתב: "הסמכות הבלעדית לדון ולהחליט בעניינים הקשורים להתאחדות שייכת למוסדות ההתאחדות ולתקנון. החלטות ערכאת השיפוט הפנימית העליונה יהיו סופיות ואינן ניתנות לביקורת של בתי המשפט הכלליים. אין במעשיה של ההתאחדות חוסר סבירות עקרוני שמצריך התערבות בית משפט. ומעבר לכך, נראה כי המבקשת לא מיצתה את ההליכים במוסדות הפנימיים... קיום המשחק באצטדיון המושבה אושר על ידי משטרת ישראל לאחר ישיבה עם נציגי המבקשת. אפשר לקיים את המשחק, אם כי לא אוכל לשלול את קיום הנזק הכספי של המבקשת באצטדיון עם כמות מופחתת של מושבים".

18:18: השופט שפסר חזר, כעת ישמיע את החלטתו.

נציגי משטרת ישראל. יוסי ציפקיס
לא צד בעניין. נציגי משטרת ישראל/יוסי ציפקיס

17:30: הצדדים יצאו להפסקה וממתינים להחלטת השופט.

17:27: עו"ד אייזנברג: "אפשר להביא גם שני גדודים של צה"ל לשמור על שקט, אך זה מזמן חרג מפרופורציות והמידע המודיעיני של המשטרה בהתאם".

17:24: עו"ד שוכטוביץ', נציגה של מכבי חיפה: "אנחנו מחפשים פתרון נכון וספורטיבי, מעבר לשאלת סמכויות. לא יקרה כלום אם בית"ר תשחק בטדי ותקיים את הרדיוס במשחק הבא. הספורט חשוב יותר".

17:20: נציג המשטרה: "עיון בעתירה מלמד כי יש כוונה של המבקשת לדון במשהו ששייך למוסדות פנימיים. משטרת ישראל אינה צד, אין עניינה מתי והיכן יבוצע העונש. המשטרה תדאג לשלום הציבור בתנאים הנדרשים על פי המשטרה. יש כאן אלמנט כלכלי בו הם מתקשים לעמוד בעלויות". השופט שאל כיצד דרשו כמות שוטרים כפולה מהמשחק נגד סכנין, ונציג המשטרה השיב: "הכמות הגדולה של אנשי האבטחה היא בגלל כמות האנשים הגדולה שתישאר בחוץ ולא תורשה להיכנס".

עו"ד אלעד אייזנברג בית"ר ירושלים, תיק צו מניעה. יוסי ציפקיס
התיק פתוח. עו"ד אלעד אייזנברג עם התיק לבקשת צו מניעה/יוסי ציפקיס

17:10: נציג ההתאחדות יוחאי הורוביץ אמר: "מבחינתנו נעשה פה ניסיון לעקיפת החלטת בית הדין. גם אם היינו פועלים לשיטתם, יש כאן אי ביצוע הליכים. כדורגל זה לא שופינג, אי אפשר לנהל ככה את הכדורגל וצריך לכבד את החלטת בית הדין".

17:08: השופט שואל: "למה לא מיציתם הליכים בבית הדין העליון?". אייזנברג ענה: "אין את הזמן לעשות דיון על סמכות והתכנסות כדי לגרום לשינוי. הגוף היחיד שיכול לתת פתרון בטווח הזמנים הזה הוא בית המשפט".

17:04: עו"ד אייזנברג החל את דברי הפתיחה שלו: "בתגובת ההתאחדות משווים למשחק של בית"ר נגד סכנין במושבה שעבר בשלום. רק יש בעיה אחת - אני מציג את דו"ח המשקיף שמסביר שהיו מהומות גדולות והתכתשויות בין הצדדים, המשטרה לא התארגנה כראוי ונוצרו לחצים גדולים על הכניסות. אני לא מערער על העונש אלא ביקשתי לדחות אותו. לא יקרה שום דבר אם נמנע את הפרות הסדר והמהומות הצפויות באצטדיון קטן. בנוסף, המשטרה מתכוננת למלחמה עם כמויות שיטור לא ריאליות שבלתי ניתן לעמוד בהן כלכלית. אנחנו נלחמים על עיקרון הרציפות. לא יקרה שום דבר אם זה יידחה".

עו"ד ניר רשף. יוסי ציפקיס
עו"ד ניר רשף/יוסי ציפקיס

16:58: השופט כעס על אנשי בית"ר: "למה העליתם את האופציה הזאת בכלל אם זה אסור על פי התקנון?". עו"ד אייזנברג השיב לו: "היינו מוכנים להיפגע ספורטיבית בשביל שלא תהיה פגיעה בנפש".

16:55: השופט שפסר: "אני לא מכיר כל כך את הנושא, אך אחת ההצעות היא לשחק בחיפה. מה הבעיה?". עו"ד רשף הגיב: "זה אסור על פי התקנון, חוסר ספורטיביות".

16:30: בבית המשפט המחוזי בלוד, אצל השופט יעקב שפסר, החל הדיון בעתירתה של בית"ר ירושלים לביטול עונש הרדיוס. את בית"ר מייצגים עורכי הדין רוני מוזסון ואלעד אייזנברג, את מכבי חיפה עו"ד אודי שוכטוביץ', את ההתאחדות עו"ד ניר רשף ועו"ד יוחאי הורוביץ ואת המנהלת עו"ד מוטי בורנשטיין. מידד לביא הוא נציג המשטרה. שתי הקבוצות דורשות את ביטול עונש הרדיוס וקיום המשחק ביניהן ביום שני באצטדיון טדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully