וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בין בית"ר למנהלת, שחר: "אם בית"ר לא תופיע, גם אנחנו לא"

במנהלת טענו כי בית"ר אישרה שתארח את מכבי חיפה במושבה, הירושלמים מתעקשים: "אין אמת בהודעה". שחר נותן גב לירושלמים, גורם בחיפה: "תמיכה במאבק, ובעיקר נגד האבסורד של עונשי הרדיוס"

one

בווידאו: תקציר הניצחון של בית"ר ירושלים על הפועל רעננה

מנהלת הליגה הבהירה הערב (שבת) כי משחק הרדיוס של בית"ר ירושלים מול מכבי חיפה יתקיים באצטדיון המושבה, אלא אם כן הירושלמים יצליחו למצוא בזמן אכסניה אחרת לאירוח המשחק, בעוד שבקבוצה בכלל חושבים אחרת.

בהודעה של המנהלת נכתב: "לאחר פניות רבות של המנהלת לבית"ר לגבי מיקום האצטדיון בו תארח את משחק הרדיוס, הודיעה בית"ר ירושלים באופן רשמי על כוונתה לארח את המשחק נגד מכבי חיפה באצטדיון המושבה. בשעות האחרונות בוחנים גורמים מטעם בית"ר אצטדיונים אחרים לאירוח המשחק. ככל שניתן יהיה לקבל את הסכמת כלל הגורמים הרלוונטים, תפעל המנהלת לאשר את האצטדיון בו תבחר בית"ר לשחק וזאת למרות חלון הזמנים הצפוף העומד לפנינו. חשוב להדגיש כי בכל מקרה ועד הודעה אחרת (ככל שתהיה), המשחק ישוחק באצטדיון המושבה".

מנגד, בית"ר ירושלים מסרה בתגובה: "אין שחר ואמת בהודעה שיצאה מטעם מנהלת הליגה, כאילו המועדון הסכים לארח במושבה. עמדתנו נותרה בעינה".

במנהלת לא נותרו חייבים, והוציאו את ההודעה הבאה: "בהסכם הרפורמה נקבע במפורש כי קיימת הפרדה בין ההתאחדות לכדורגל,המנהלת, הקבוצות ובתי הדין. אין בסמכותה של המנהלת להתערב בהחלטת בית הדין! הבקשה לאירוח המשחק במושבה נעשתה ע"י נציג רשמי של בית"ר ירושלים ולראיה, נציג הקבוצה התייצב בתחנת המשטרה המקומית על מנת להיערך לקיום המשחק. חשוב להדגיש כי תקנון ההתאחדות לכדורגל ברור מאוד במקרה של אי הופעה וכמובן שהקבוצות שבוחרות שלא להופיע, חושפות את עצמן לעונשים הקבועים באותו התקנון של ההתאחדות לכדורגל".

אצטדיון המושבה פתח תקוה. ברני ארדוב, ברני ארדוב
זה עדיין לא סופי. אצטדיון המושבה/ברני ארדוב, ברני ארדוב

מכבי חיפה מסרה את הגרסה שלה להתנהלות של מנהלת הליגה ובית"ר ירושלים. עד אתמול תקפו במועדון את העובדה שהנהלת בית"ר ירושלים לא הקצתה כרטיסים לאוהדיה לקראת המשחק, כעת הגיע תורו של נשיא המועדון יעקב שחר להגיב לדברים. "הצהרנו פעמים רבות שאנו מתנגדים לעונשי הרדיוס שעברו מן העולם. היום הודעתי לבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב ולמנכ"ל מנהלת הליגה, אורן חסון, כי אנו נתנגד להעברת המשחק לאצטדיון לבאר שבע", מסר שחר. "אם נכונה הידיעה בתקשורת שבית"ר ירושלים לא מתכוונת להופיע כלל למשחק הרדיוס, גם אנחנו לאות סולידריות לא נופיע למשחק. איננו מתכוונים ליהנות מן ההפקר". גורם במכבי חיפה הבהיר לאחר ההודעה: "אין לנו כוונה לקחת שלוש נקודות על מאבק צודק. זה תמיכה במאבק של בית"ר ירושלים ובעיקר נגד האבסורד בכל הנוגע לעונשי הרדיוס".

בשעות הערב עלה שחר לשידור בתכנית "שער השבת", ואמר: "הייתי מצטרף לכל קבוצה, משום שאנחנו מתנגדים לא לבית"ר או לעכו, אלא לעונשי הרדיוס. אני מקווה שיהיה משחק ביום שני, ואני רוצה להיות בטדי ביום שני. איך אני פוגע בכדורגל? מה אתם רוצים, שנבוא למשחק הרדיוס הזה ובית"ר לא תופיע ונרקוד סמבה כי קיבלנו שלוש נקודות? ישבנו עם המנהלת מספר פעמים והמלצנו בכתב מה לעשות, איך לשנות את המצב. רצינו לקבל גם את ברכת הדרך של האנשים שעוסקים בתחום הזה. לא כל דבר שקורה במגרש צריך להיות מקוטלג כהתפרעות אוהדים. למנהלת יש מסמך מוכן להגיש להתאחדות כדי שהנהלת ההתאחדות תדון ותשנה את התקנות שלא יטילו עונשים אבסורדים. אני רואה משחקים באירופה - זורקים 50 לפידים והמשחק ממשיך".

למעשה, כל הסיפור התרחש ביום חמישי. נציגי בית"ר ירושלים ישבו עם נציגי משטרת פתח תקוה, שדרשו כ-340 שוטרים ו-250 מאבטחים בעלות של קרוב לחצי מיליון שקלים. במועדון לא קיבלו את הדרישות. כששמעו על הפגישה במנהלת, החליטו להוציא הודעה לפיה המשחק יתקיים במושבה, ונציגיה טוענים שגורמים במועדון מהבירה אישרו זאת, אך נכון לרגע זה אישור כזה לא קיים. למעשה, נראה שמדובר בהמשך הנדנדה וזריקת האחריות בין הצדדים, ואם הסטטוס קוו יימשך, בית"ר תגיע לבית המשפט בבקשה לקבל צו מניעה למשחק במושבה. יש לציין, כי מבחינת הקבוצה, האפשרות היחידה היא לשחק בטדי נכון לעכשיו, כשעונש הרדיוס יידחה למשחק הבא.

עוד באותו נושא

שנייה לפני שהליגה מתרסקת: מי יפתור את הפלונטר של בית"ר?

לכתבה המלאה
יעקב שחר בעלי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
סולידריות. שחר/אדריאן הרבשטיין

בנוסף, עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים ממשיכה לחזק את ידיו של אלי טביב במאבק על קיום המשחק נגד מכבי חיפה בטדי. בהודעה שהוציאה העמותה עם צאת השבת נכתב: "לא טרנר, לא סמי עופר ולא מושבה, רק איצטדיון טדי. מוזר מאוד שבהתאחדות ובמנהלת מייצרים פתרונות עוקפי תקנון כבדרך כלל אך רק לדחיית רדיוס במשחק אחד במקרה בית"ר סירבו ומסרבים באופן קטגורי דווקא במקרה של סיכון חיי אדם".

בהמשך ההודעה נכתב: "רק בשנה שעברה בשני מקרים חרגו בהתאחדות ובמנהלת מהתקנון. בדרבי החיפאי כאשר דחו את עונש הרדיוס של מכבי חיפה בדרבי החיפאי, ועל שום מה? על שום כלום, בטח שלא בשל סיכון חיי אדם. דוגמא נוספת הוא משחק הרדיוס של הפועל תל אביב במחזור ה-11 נגד הפועל עכו שנערך במושבה בניגוד גמור לתקנון שכן המרחק מאיצטדיון בלומפילד לא תואם את הוראות התקנון.

"ושוב, גם במקרה זה שאין מדובר בבית"ר אזי התקנון אינו חזות הכל ומנכ"ל המנהלת אורן חסון שיושב בוועדת ליגה וגביע אישר את אירוח המשחק במושבה באופן חריג. חמור מכך זאת העובדה שקבוצת הפועל תל אביב כך או כך הייתה אמורה לארח את המשחק במושבה בשל שזרוע בבלומפילד.

"אגב, אותו אורן חסון מתנגד כעת לדחיית עונש הרדיוס כשסיכון חיי אדם מוטל על הכף. היש עזות מצח יותר גדולה מזו? אולי כבדרך אגב יתכבדו הקברניטים בהתאחדות ובמנהלת ויצהירו על הקבוצות האהודות עליהם ואז אולי כולנו נוכל להבין מעט יותר את העובדה שדין אחד לבית"ר ודין אחד לשאר.

"הגיע הזמן שכולם יפנימו - אנחנו לא מאיימים בשביל לעשות שריר, אנחנו פשוט לא נופיע למשחק. עמותת האוהדים עומדת איתן מאחורי אלי טביב כפי שמעולם לא הייתה ומבחינתנו כבר אמרנו כי אין לנו בעיה לרדת ליגה. אנחנו נעלה לשחק רק, אבל רק בטדי".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם עמותת האוהדים לא מוותרת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully