וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מורז עדיין מחכה לחידוש הדרכון, קאופמן: "היא לא רגועה"

12.2.2016 / 7:00

השחיינית הישראלית ממתינה לאשרת יציאה מהארץ לטובת מחנה אימון בארצות הברית, ואחרי שהשרה רגב התערבה, יש סיכוי טוב שהנושא ייפתר. המאמן הלאומי: "אם זה לא ייפתר, אני בעד לסגור את משרד הספורט ומשרד הפנים יחד"

אנדי מורז שחיינית עם ליאוניד קאופמן. ברני ארדוב
איך ייגמר הסיפור? מורז/ברני ארדוב

ביקורה של שרת הספורט, מירי רגב, אתמול (חמישי) במכון וינגייט, שם היא פגשה את הספורטאים האולימפיים שמתכוננים לריו, כלל גם מפגש עם השחיינית אנדי מורז. מאמן נבחרת השחייה, ליאוניד קאופמן, שיתף את רגב בבעיה לא פשוטה שאיתה מתמודדת מורז, לפיה השחיינית לא יכולה לצאת כרגע מהארץ לטובת מחנה אימון שיחל בעוד שבועיים בארצות הברית, זאת מכיוון שאין לה דרכון בתוקף.

כעת מתברר כי לפני שנה מורז קיבלה את דרכונה שתקף לשנה אחת בלבד, כאשר על פי החוק, בלי קשר לספורט, ניתן לחדש את הדרכון רק אם באותה שנה בעל הדרכון שהה בארץ 75 אחוז מהזמן. מכיוון שמורז שהתה לא מעט בחו"ל במסגרת מחנות אימון ותחרויות, היא לא עומדת בקריטריון הזה, מה שמונע ממנה לזכות בחידוש הדרכון.

במהלך המפגש עם השרה התברר כי אנשי משרד הספורט כבר העבירו פנייה למשרד הפנים, אך שם הנושא נתקע ונכון לעכשיו מורז עדיין לא יכולה להמריא למחנה האימון. חשוב להדגיש שלמרות הדברים, קיימת אופטימיות, גם בקרב אנשי משרד הספורט וגם בקרב קאופמן כי הנושא ייפתר ומורז תוכל להשתתף במחנה האימון.

מאמן השחייה, לאוניד קאופמן. ברני ארדוב
לא מרוצה. קאופמן/ברני ארדוב

"לא מזמן אנדי נסעה לשבדיה והנסיעה הזו התאפשרה רק כמה שעות לפני כן כאשר היא קיבלה אישור חד פעמי שצורף יחד עם הדרכון הישן שלה", אומר קאופמן בשיחה עם וואלה! ספורט. "אם לאריה דרעי (שר הפנים, א.ק), היה קצת יותר זמן והוא היה מתעמק, אין לי ספק שהוא היה אומר 'קדימה, זה נכס לאומי. בטח שצריך להאריך לה את הדרכון'. למרות המכתב שיצא ממשרדה של מירי רגב לאריה דרעי לפני שלושה שבועות, בינתיים אין תזוזה בנושא הזה".

מחנה האימון יחל ב-26 בפברואר, וקאופמן משוכנע שהנושא ייפתר: "הובטח לי שהיא תצא, אולי עם אישור חד פעמי שוב, אבל אלו עניינים בירוקרטיים. על פי החוק היבש, היא לא יכולה לקבל דרכון היא הייתה הרבה בחו"ל השנה, אבל תעצרו רגע ותשאלו מי היא, איפה היא הייתה, למה היא הייתה בחו"ל. הרי ברור שהיא הייתה שם מטעם הנבחרת. אני לא מצפה שפקיד פשוט במשרד הפנים יעשה את זה, אבל מצפה שיהיה פיתרון לנושא הבירוקרטי הזה. אנדי לא רגועה מהמצב, אבל הביקור של השרה הרגיע אותה קצת. צריך להבין שזה לא מקרה רגיל, ולא כל דבר כתוב בספר. זה לא נעים להרגיש חצי פושע ושיהיו לך ספקות אם אתה נוסע או לא. אני בטוח שזה ייפתר, ואם לא? במקרה כזה אני בעד לסגור את משרד הספורט ומשרד הפנים יחד. הם צריכים להבין שהיא לא פושעת ולא נסעה לאף נסיעה פרטית. מבחינתי כשהיא טסה לקולורדו למחנה אימון, היא כאילו הייתה בישראל כי היא שירתה את ישראל".

יוסי בן בסת, מנכ"ל אגודת הפועל ירושלים שטיפל באופן אישי בנושא הזה, מציין: "אנחנו נמצאים בלחץ ומנסים לעזור לנו כמה שניתן. יש פה בעיה שאנחנו מנסים לטפל בה. אני נמצא בקשר עם משרד הפנים והבטיחו לי שהכול יהיה בסדר. היא תצא לחו"ל. איך? אנחנו עוד לא יודעים. מי שחותם על זה הוא שר הפנים באופן אישי. אנחנו מנסים בכל דרך אפשרית להקל עליה את היציאה".

  • עוד באותו נושא:
  • אנדי מורז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully