וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבית של שלומי: ארבייטמן רוצה לשים את התקופה הקשה בבאר שבע מאחוריו

12.2.2016 / 16:01

שלוש פגישות עם ברק בכר מסכמות תקופה רעה שעבר בבאר שבע. על ההכחשות בעניין גדיר, ההבטחות של שרון מימר וההתמודדות המקצועית עם מעמד חדש - הבלוג של יצחקי על החודשים הקשים של שלומי ארבייטמן

one

בווידאו: שער המספרת הבלתי נשכח של ארבייטמן

יום לאחר סגירת חלון ההעברות, שלומי ארבייטמן נפגש עם ברק בכר בבית קפה מקומי בבאר שבע. השיחה הזאת, מספרים במועדון, נועדה כדי להכין את הקרקע לקראת מה שעומד להתרחש: חדר הלבשה פחות בריא, מתיחות בין שחקן שנתקע ברגע האחרון למאמן, או כמו שהגדיר לנו זאת בצורה טובה גורם במועדון: "בכר הריח את זה מתקרב".

מאז המתיחות עם ברדה בתחילת העונה, המעידה בחדר ההלבשה של הפועל באר שבע עדיין לא הגיעה. זה קרה גם בגלל פציעות, אבל בעיקר בזכות האווירה הטובה שמייצרים שם הכוכבים. סיפור ארבייטמן עמד לפרק את התיאוריה על העולם האוטופי שבנה בכר, אבל כמו בכל דבר שבכר נוגע בו העונה, גם הפעם המזל היה איתו: בית הדין אישר, בניגוד לדעת היועץ המשפטי, את העסקה וארבייטמן עזב להפועל חיפה.

"באותו רגע ברק הרגיש כאילו ירדה לו משאית מהגב", סיפרו במועדון, "אף אחד כאן לא האמין, אפילו לרגע, שארבייטמן עובר. כבר התחלנו לחשוב איך מטפלים בעניין הזה. הפגישה בבית הקפה הייתה השלב הראשון בניסיון להרגיע אותו, לפני שיהיה מאוחר מדי".

שלומי ארבייטמן שחקן הפועל באר שבע מאוכזב. ברני ארדוב
עבר תקופה לא קלה. ארבייטמן/ברני ארדוב
מבחן ארבייטמן, קשה ככל שיהיה, עדיין לא מעיד על כך שהמאמן מאבד את חדר ההלבשה שלו. להפך, הפרידה מארבייטמן ורועי גורדנה הייתה המכשול היחיד שהפריד בינו לבין בעיות שכמעט אינן ניתנות לפתרון

מה שקרה מאוחר מדי הוא הרגע שבו מוחמד גדיר הגיע לבאר שבע. חודש וחצי ניהלה איתו באר שבע משא ומתן, קראה את הדיווחים על משא ומתן עם לוקרן, ורצה להכחיש בתקשורת. ארבייטמן שמע על המעבר הצפוי חצי שעה לפני ההודעה הרשמית. "בהפועל תל אביב טוענים: גדיר מעדיף את ההצעה של באר שבע", נכתב בידיעה שלנו. חצי שעה אחרי, ארבייטמן קיבל את ההודעה: גדיר שחקן הפועל באר שבע. בכר כבר לא הכחיש. הפגישה למחרת עסקה בדיוק בעניין הזה. בבאר שבע ידעו לספר לנו מספר שבועות קודם לכן כי ארבייטמן נכנס לחדרו של בכר, וביקש הבהרות לגבי עניין גדיר. בכר הכחיש את הדיווחים בתקשורת וטען כי אם יגיע חלוץ, ארבייטמן הוא הראשון שיידע על כך. בדיעבד, הוא התבשר על כך רשמית מהמועדון רק ביום האחרון לחלון.

כל הזמן הזה, שבין השיחה עם בכר לבין החתמת גדיר, ארבייטמן התאמן ברצינות ולרגע אחד לא התלונן על היחס של המועדון שהפך אותו לשחקן כמעט לא רלוונטי בסגל. "זה די מפתיע. שאלתי את ארבייטמן כמה פעמים איך הוא מחזיק מעמד ככה. הוא לא ילד מהנוער. אתה יודע מה הוא ענה לי? שהוא שותק ומאמין למאמן. אני לא רוצה לחשוב איך הוא הרגיש ביום האחרון של ההעברות", סיפר לנו השבוע שחקן בקבוצה. בפגישה בבית הקפה ביקש ארבייטמן לקחת חלק במשחק מול מכבי נתניה, כדי להיפרד יפה מהקהל. את התקופה הבאה, הוא חשב לעצמו, אבלה בעיקר ביציע. בכר סירב. הוא טען שרצה לשלב את גדיר במשחק, אך לאחר המעבר בכלל לא כלל אותו בסגל.

שלא תטעו, לזכותו של בכר יש לא מעט נקודות זכות בדרך שהוא יודע לנהל את השחקנים שלו בחדר ההלבשה. הוא התגבר על מתיחות עם ברדה בדרך שרבים במועדון חשבו שתוביל לפיצוץ ולאיבוד חדר ההלבשה ואולי גם האליפות, עבר את פרשת הקפטנים בשלום למרות שלקח ממאור מליקסון ואביתר אילוז את הסרט והעביר אותו למאור בוזגלו. בכר צלח גם את המבחן החשוב ביותר שלו העונה – ינואר. בבאר שבע מרגישים שבכר חסין כמעט מפני כל התפרצות, כולל הר געש, העונה. מבחן ארבייטמן, קשה ככל שיהיה, עדיין לא מעיד על כך שהמאמן מאבד את חדר ההלבשה שלו. להפך, הפרידה מארבייטמן ורועי גורדנה הייתה המכשול היחיד שהפריד בינו לבין בעיות שכמעט אינן ניתנות לפתרון.

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. קובי אליהו
חשש שהישארות של ארבייטמן תרעיל את חדר ההלבשה. בכר/קובי אליהו

בחזרה לארבייטמן. בשיחה האחרונה בכר דאג להבהיר ש"גדיר היה מהלך של הרגע האחרון". לא בטוח שבכר אמר הכל. ברקת דווקא נתנה לדודו דהאן זכות לנהל בשמה מגעים עם לוקרן, הוא אפילו הציע 300 אלף יורו, וכל אותה עת בכר הכחיש שגדיר מגיע לבאר שבע, אולי מתוך חוסר אמונה שהמגעים באמת יבשילו. ארבייטמן לא ממש השתכנע. במשך שבועות הוא קרא שבכר רוצה לצרף קשר וחלוץ, וידע שהוא עשוי לתפור עסקה ברגע האחרון. "היית צריך לראות את שלומי באימונים האחרונים. הוא כאילו הרגיש שמשהו מתבשל לו מאחורי הגב", סיפר לנו אותו שחקן. "כל הזמן הוא אמר לנו: 'אני יודע שרוצים חלוץ, אתם תראו, הוא יביא'. אבל לא שמעת אותו הולך ואומר את זה לבכר בפנים. יכול להיות שהוא, איך אומרים, ניסה לדחות את הקץ".

המתיחות בין בכר לארבייטמן לא מפתיעה אף אחד. השיחה בה ביקש הבהרות לגבי הפרסומים, בעיקר לגבי גדיר, הייתה השיחה השנייה בין השניים. השיחה בבית הקפה הייתה השלישית. השיחה הראשונה הייתה רגועה יותר למרות המצב שבצלה היא נערכה: ארבייטמן לא שותף בכל שלושת המחזורים הראשונים, וכשאפילו ברדה מקבל מעמד של שחקן ספסל, זה הזמן להבהרות. בכר הבטיח שארבייטמן עוד ישחק. הפיצוי הגיע במחזור העשירי, עם שער במספרת מול הפועל חיפה. מאותו רגע, ארבייטמן האמין שהדברים ייראו אחרת. "מי שזוכר מה קרה באותו ערב מבין כמה שלומי הוא אמוציונאלי. אחרי השער הוא הוריד אפילו את ה-GPS. הוא חייך בחדר ההלבשה ואמר לנו שמעכשיו הוא מאמין שיהיה בסדר".

אחרי השער ההוא, מספרים במועדון, בכר שלח לארבייטמן מסר דרך עוזרו, שרון מימר. "אתה מספר תשע קלאסי, זה מה שאנחנו רוצים", אמר לו מימר והבטיח לו שהמצב ישתנה. אבל אז הגיעה פגרה, ובמשחקים הבאים מול בני יהודה וכפר סבא ארבייטמן שוב ראה ספסל. הפעם הראשונה שבה פתח בהרכב הייתה במשחק גביע הטוטו מול בית"ר ירושלים, והוא גמל לבכר עם שער שהשאיר את הקבוצה חזק בתמונה לקראת הגומלין, שהיה המשחק האחרון שבו הוא פתח בהרכב (בישל לשיר צדק את שער השוויון בתוספת הזמן, לפני ההדחה בפנדלים).

השיא הגיע בגביע המדינה. בכר סימן את ה-11 שיפתחו מול עירוני קרית גת על הלוח. ארבייטמן, שכבר התכונן לפתוח, הבין שגם מול קבוצת לאומית הוא לא בתוכניות. הפעם בכר הסתפק בעשר דקות. "זאת הייתה הנקודה ששברה אותו", סיפר השבוע גורם במועדון, "אני מכיר היטב את שלומי. הוא תמיד מאמין בעצמו, אבל אחרי המשחק הזה הוא כבר הבין שברק שולח לו מסר – תמצא לעצמך קבוצה. אני זוכר שאחרי המשחק הוא שאל: 'מה עשיתי לו? מה עשיתי לו?'. ניסינו להרגיע אותו. עד היום אני לא מבין מאיפה הכוחות האלה להתאפק. יש שחקנים שכבר מזמן היו זורקים איזה חפץ בחדר ההלבשה בגלל התסכול, אבל כל אחד פורק את זה בדרך שלו".

מוחמד גדיר שחקן הפועל באר שבע (ימין). מגד גוזני
סוכן שחקנים מוכר לחש לאוזנו של ברק בכר שגדיר טוב יותר מבן שהר/מגד גוזני

בשלב הזה נכנס לתמונה נציגו של ארבייטמן, אבי נמני. תחילה הוא דרש לברר את מעמדו של רועי גורדנה, אבל בכר היה נחרץ. "גורדנה נשאר בקבוצה. נקודה", אמר לו המאמן, שהתבקש לספק הבהרות בעקבות הידיעה לפיה הקשר המדגסקרי אניסה מנהל משא ומתן עם המועדון. אחרי שגורדנה עזב, ארבייטמן הבין שגם הוא בדרך החוצה. הציטוטים לאחר המשחק בבלומפילד ("ארבייטמן נשאר") השאירו בו צל של תקווה, אבל אז הגיעה עסקת גדיר וסללה את הדרך לעונה עם הרבה יציע. השאלה היא מי השחקן הבא שישלם את המחיר.

לאחרונה, מספרים בבאר שבע, לחש סוכן שחקנים מוכר על אוזנו של בכר ש"גדיר יותר טוב מבן שהר". אלא שבניגוד לחבריו, שהר משחק ופורע בינתיים את השטרות. "תהיה כאן תחרות גדולה על ההרכב, אבל הלקח הכי חשוב הוא ששחקנים צריכים להבין שאין דבר כזה תקופה טובה בבאר שבע. היום אתה כובש שער ניצחון במספרת, ומחר אתה בחוץ. ככה מתנהל מועדון גדול".

בשבת, בכר ייפגש עם ארבייטמן לדו קרב חשוב מאוד בחיפה. השער ההוא במספרת סוגר מעגל עבור החלוץ שעבר מהקבוצה שאותה הוא מנסה לשים מאחור, לקבוצה שמולה הוא בעט כל כך יפה לאחור. "שער במשחק הזה לא יהיה נקמה בבכר, אלא פיצוי על תקופה קשה שעבר", אמר אחד השחקנים היותר קרובים לארבייטמן בקבוצה. ובכר? הוא עדיין שומר על פאסון. "מקווה שארבייטמן לא יכבוש מולנו", אמר המאמן לקראת המפגש.

אנדרסטייטמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully