וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א נקנסה בעקבות קריאות השואה: "מגנים את הביטויים האלה"

בית הדין של ההתאחדות קנס את האדומים ב-15,000 שקל ו-30,000 שקל ע"ת בעקבות הקריאות "שתהיה שואה למכבי" בדרבי. במועדון גינו: "שימוש שכזה מהווה פגיעה תדמיתית וכלכלית במועדון"

one
אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
השירים שלהם סיבכו את הפועל. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

הפועל תל אביב נקנסה היום (חמישי) ב-15,000 שקל בפועל ועוד 30,000 שקל על תנאי על ידי בית הדין של ההתאחדות. זאת בעקבות הקריאות של אוהדי הקבוצה לעבר היריבה "שתהיה שואה למכבי". אלון יפת שופט המשחק ציין בדוח השיפוט שלו את השיר: "שתהיה שואה למכבי", ששרו אוהדי הקבוצה עם ירידת השחקנים מכר הדשא בסיום המשחק.

בפסק הדין שלו ציין הדיין גיורא לנדאו כי "בית הדין אינו עוסק בחקר תופעת שירי השואה, אך דומה כי ז'אנר מכוער זה של שירי אוהדים, אם לא נוצר בבית מדרשם של אוהדי הנאשמת, זכה לפיתוח והעצמה בשיריהם בייחוד בכל הקשור ליריבה העירונית שלהם".

מאמן הפועל תל אביב, גיא לוי, עם הבעלים אמיר כבירי ועם ניר אפרתי. יוסי ציפקיס
מאמן הפועל תל אביב, גיא לוי, עם הבעלים אמיר כבירי ועם ניר אפרתי/יוסי ציפקיס

תגובת הפועל תל אביב לא איחרה לבוא ובה נכתב: "מבחינתנו מדובר בעונש כבד ולא מידתי ואנו מצרים על כך שבית הדין החליט להעניש את הקבוצה ולא קיבל את הטיעונים שהוצגו, שהמרכזי בהם הוא כי מדובר באירוע מינורי שאינו משקף כלל את אירועי המשחק ואת ההתנהגות המופתית שהפגין קהל אוהדינו במשחק הדרבי הטעון וביתר משחקי הקבוצה העונה".

במועדון גינו את התופעה וציינו בהודעה: "מועדון הפועל תל אביב מגנה בכל תוקף את השימוש בביטויים הפוגעים בזכר השואה שאינם מייצגים את הפועל ת"א ואוהדיה. שימוש שכזה מהווה פגיעה תדמיתית וכלכלית במועדון ואנו נמשיך במאמצינו המשותפים ביחד עם קהל אוהדינו למיגור התופעה, מאמצים שנושאים פרי והביאו לכך כי התופעה כמעט ואינה קיימת עוד, עניין שזכה לאזכורים חיוביים גם בדיון ובפסק הדין עצמו. אנו קוראים לכל אוהדינו להמשיך ולשמור על אווירה ספורטיבית ביציעים בכל משחק, בית וחוץ, ולהמשיך לפעול בצוותא למיגור קריאות כאלו ואחרות הפוגעות במועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully