וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבל טראבל: העונה שבה מכבי תל אביב עפה פעמיים מאירופה

10.2.2016 / 22:20

סוף עונה בפוקס: מכבי היא קבוצת היורוליג היחידה שרשמה מאזן שלילי ביורוקאפ, הישראלית הראשונה שיצאה ממעגל המשחקים ביבשת, ובדרך היא ספגה גם חמישה הפסדי בית. יום אחד, כשהצהובים ייקלעו לעוד משבר היסטורי, יככב המשפט "לראשונה מאז 2016". וזה אומר הכל

one

כשאיינארס בגאצקיס נכנס הערב (רביעי) בשערי יד אליהו, הוא מן הסתם הגניב מבט חטוף אל הבלטה ההיא, שממנה המריא בניסיון הכושל ליירט את מסירת הקוורטרבק של גור שלף לדרק שארפ. היום, כמעט 12 שנים אחרי, מוטבעת מדבקה על הבלטה הזו. מדבקה של לוגו היורוקאפ. רק דבר אחד יכול להיות יותר סמלי מזה: העובדה שאפילו המדבקה הזו תוסר מהפרקט עד מחר.

בתום הזמן החוקי, כשלוח התוצאות הורה על שוויון 81:81, נזכרו רבים שמאמן ניז'ני נובגורוד כבר הפסיד למכבי תל אביב בהארכה בהיכל ב-2004, 107:99 באותו נס ז'לגיריס. אבל רבים שכחו ששמונה חודשים מאוחר יותר, עדיין ב-2004 ועדיין במדי ז'לגיריס, בגאצקיס גם ניצח את מכבי בהארכה בהיכל, 102:104.

וכך נראו חמש הדקות שגמרו לצהובים את העונה האירופית המסויטת הזו: הם הפסידו 14:3, פגעו ב-1 מ-7 מהשדה, איבדו שלושה כדורים, לא מסרו אפילו אסיסט אחד, ובמדד המשוקלל עמדו על מינוס 3 לעומת 31 של יריבתם.

זה לקח חמישה משחקים וחצי, ועוד כמה דקות, עד שמכבי החליטה שהיא רוצה לשחק ביורוקאפ. ולהילחם, ולנצח, ולעלות שלב, ואפילו לטוס שוב לרוסיה בשמינית הגמר. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. הכרעה על חודו של סל? היא הייתה נמנעת מלכתחילה, אלמלא ההפסד בלובליאנה. הארכה במשחק המכריע? זו הייתה המטרה שהצהובים לא הצליחו להשיג לא מזמן, מול דרושפאקה.

המציאות, מתברר, עולה על כל דמיון. 120 שעות בלבד אחרי התבוסה למכבי חיפה, הצליחה מחזיקת גביע המדינה (היוצאת?) לערום עוד ועוד שיאים שליליים לרשימה הבלתי נגמרת שלה.

אין יותר גרוע מזה. וויצ'יץ' ולנדסברג מאוכזבים/ברני ארדוב

* 2015/16 היא העונה שבה מכבי תל אביב הצליחה לעוף גם מהיורוליג וגם מהיורוקאפ, מבלי לעבור אפילו שלב אחד.

* ססארי היא הקבוצה הזרה היחידה שפגשה העונה את הצהובים ולא הצליחה לנצח אותם. וזה לא הכל: מבין שמונה הנושרות מהיורוליג, שתיהן היחידות שלא עלו לשמינית גמר היורוקאפ; הקבוצה מישראל היא היחידה שעמדה על מאזן שלילי גם במפעל המשני.

* בפעם השנייה בהיסטוריה, מכבי סופגת חמישה הפסדי בית בעונה אירופית אחת. ויחי ההבדל הקטן: בעונת 2012/13 היא עמדה על מאזן 5:8 והגיעה לרבע גמר היורוליג, והעונה סיימה עם 5:3. מלאגה, דרושפאקה, צסק"א מוסקבה, קאזאן וניז'ני נובגורוד חתומות על המצעד הזה, ורק ססארי (שוב היא), באמברג ולובליאנה תופסות את הראש כלא מאמינות כיצד לא הצליחו להתגבר על היריבה הזו.

* לראשונה מאז 1994, מכבי תל אביב אינה הקבוצה הישראלית האחרונה שמסיימת את העונה האירופית שלה. עודד סלע מספר כי בימים ההם הייתה זו הפועל גליל עליון, שהמשיכה לשחק אחרי הצהובים, וכעת זו מכבי ראשון לציון.

* למעשה, מכבי היא הראשונה מבין שלוש הנציגות הישראליות שסיימה את דרכה ביבשת. כי כששום דבר לא מסתדר, שום דבר לא מסתדר: דווקא הערב שובצה הפועל ירושלים לשחק ("לשחק"? שיהיה) ב-22:00.

* ולפחות שיא שלילי אחד לא זז. סדריק סימונס סיים את תקופת המבחן שלו עם הופעה אחת בלבד, והערב אפילו לא התלבש, כך שאפשר לתייק אותו בתור "השחקן שנבחן במכבי למשך 11 דקות ו-24 שניות". היה אחד שלבש צהוב ושיחק פחות ממנו: רודני ווייט, עם תשע דקות ו-58 שניות בעונת 2008/09.

ביום רחוק אחד, כששערותינו ילבינו (או סתם ייעלמו מעל ראשינו), מכבי תל אביב תיקלע למשבר היסטורי נוסף ותצבור עוד ערימת שיאים שליליים. המשפט שיככב בטורים של הימים האלה יהיה "לראשונה מאז 2016". וזה אומר הכל.

עוד באותו נושא

סיום עגום לעונה איומה: מכבי תל אביב הפסידה 95:84 לניז'ני והודחה מהיורוקאפ

לכתבה המלאה
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
גם הוא לא זוכר תקדים כזה. מזרחי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully