וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד הכדורשת דורשים: הכירו בנו כענף ספורט רשמי

10.2.2016 / 14:23

חברות הוועד המנהל של האיגוד פנו במכתב לשרת הספורט, מירי רגב, וטענו כי יש להכיר ב-3,000 שחקניות הפעילות בכ-340 קבוצות בארץ כענף ספורט מקצועי. "קוראות לך לפעול במהירות האפשרית כדי לשנות את הקריטריונים שיאפשרו למשרד התרבות והספורט לתמוך במפעל הזה", הן אומרות

מירי רגב בדיון בועדת החינוך בנושא גלגל"צ. נועם מושקוביץ
תיענה לבקשה? מירי רגב/נועם מושקוביץ

שבע שנים לאחר שנוסד, איגוד הכדורשת דורש כעת הכרה בו כענף ספורט רשמי בישראל. חברות הוועד המנהל של הענף, גלי ליבוביץ', רחל סלומון, ריקי גול, עדנה צדוק, מכל סיון ומרב צימרמן פנו לשרת הספורט, מירי רגב, וביקשו שזו תכיר בהם כענף רשמי.

"איגוד הכדורשת מאפשר לנשים מכל רחבי הארץ לשחק תחת ליגה מקצוענית אחת", כתבו חברות הוועד המנהל. "האיגוד נוסד על ידי שמונה נשים, זאת על מנת לתת מענה לנשים מכל רחבי הארץ שרצו לקחת חלק בפעילות ספורטיבית באופן מאורגן. במהלך השנים, האיגוד הפך להיות מהגדולים ביותר בישראל, אם לא הגדול שבהם ומהווה מודל ראשון מסוגו ליזמות נשית ספורטיבית, כוח נשי ועשייה משותפת למען הקהילה".

חברות הוועד המנהל מציינות כי באיגוד הכדורשת הישראלי פעילות כ-3,000 שחקניות וכ-340 קבוצות בכל רחבי הארץ. "אנו רואות בפרויקט זה נדבך חשוב לפעילות שעות הפנאי לנשים רבות ובנייתה של קהילה שמסמלת העצמה נשית וספורטיבית מהמעלה הראשונה", הן כותבות. "פעילות האיגוד היא מקצוענית לכל דבר עם 18 ליגות ברמות שונות, החל מליגת העל, דרך הליגה הלאומית ועד ליגות שונות המחולקות על פי מחוזות. כמו כן, מתקיימים במסגרתו טורנירים שנתיים, ליגה למקומות עבודה, ליגת נערות ועוד. עד היום ענף הכדורשת לא נהנה מתמיכה או הכרה של משרד הספורט, זאת מכיוון שאינו עומד בקריטריונים של ענף ספורט בינלאומי. אנו רואות בכדורשת ענף ספורט מקצועי, לגיטימי לכל דבר ועניין שצריך להיות מוכר כענף ספורט רשמי בישראל".

חברות הוועד המנהל מציינות כי פעילות האיגוד נשענת כמעט כולה (90%) על דמי הרישום השנתיים של השחקניות ועשרה אחוז מספונסרים פרטיים. התקציב השנתי של האיגוד עומד על כשלושה מיליון שקל. "כמו ענפים אחרים כדוגמת הכדורגל והכדורסל, גם איגוד הכדורשת מנוהל במקצועיות, בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם תקנון ושדרה ניהולית שנשענת על ייעוץ מצד אנשי מקצוע בעלי ניסיון של למעלה מ-30 שנה בכדורעף הבין-לאומי", הן מציינות. "האיגוד מעביר קורס מאמני כדורשת בשיתוף פעולה מלא עם המכללה האקדמית וינגייט. זאת ועוד, ישנן גם השתלמויות שיפוט של שופטי כדורשת וימי עיון.

"מעבר למקצועיות, למקצוענות, לערך המוסף החברתי ולעובדה שנפח הפעילות אינו מבייש אף איגוד ספורט מקצועני בישראל, לכדורשת יש פוטנציאל ספורטיבי, חברתי ותרבותי גדול הרבה יותר, הן בישראל והן בעולם. עם זאת, ללא הכרה מהממסד הישראלי, הענף לא יוכל להתרחב ולהפיץ את הבשורה.
הרצון הגדול שלנו הוא לראות את הענף שכבר צבר מידה רבה של פופולאריות מקומית, מתרומם עוד ומצליח לא רק להיות נחלתן של העוסקות בו. אנו קוראות לך לפעול במהירות האפשרית כדי לשנות את הקריטריונים שיאפשרו למשרד התרבות והספורט לתמוך במפעל החשוב הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully