וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו קוליבאלי: מדור נבחרי השבוע עם קאלידו קוליבאלי ומלחמתו בגזענות

8.2.2016 / 12:00

בלמה המצטיין של נאפולי היה קורבן של תקרית גזענית מכוערת, יצא ממנה כמו גדול וזכה לאחת המחוות היפות שנעשו בשנה האחרונה בכדורגל האירופי. עוד במדור: מסיר הכתמים שיורגן קלופ גילה, העילוי שמשגע את איטליה והשעיר לעזאזל של מנצ'סטר סיטי

one

בווידאו: לסטר סיטי עושה צחוק מדמיצ'ליס ומנצ'סטר סיטי

שחקן השבוע

קאלידו קוליבאלי - נאפולי

הסיפור הזה החל ביום רביעי שעבר. במהלך המחצית השנייה של המשחק בין לאציו לנאפולי באולימפיקו, החלו אוהדים רבים בקורבה נורד המפורסם של המארחת להפנות קריאות גזעניות מכוערות לעבר קאלידו קוליבאלי, בלמה שחום העור של נאפולי. הפעם, בניגוד למקרים דומים קודמים בכדורגל האיטלקי, כמעט כולם הגיבו בהתאם. השופט מסימיליאנו איראטי עצר את המשחק לשלוש דקות, שחקני לאציו תמכו ביריבם ההמום, אוהדים אחרים של המארחת הריעו לבלם, ומעל כולם היה קוליבאלי בן ה-24, שהפגין קלאס וניגש בסיום המשחק להעניק את חולצתו לילד שישב באותו יציע ידוע לשמצה. לאחר מכן, היו שהציעו לבחור אותו לספורטאי השנה.

ארבעה ימים אחרי אותו ערב טראומטי מבחינת קוליבאלי, אוהדי נאפולי החליטו להוכיח שאפשר גם אחרת. כן, גם לקהל של התכולים היו אי אילו תקריות גזעניות בעבר, אבל הפעם אצטדיון סן פאולו היה מיצג של סובלנות. הבלם שהגיע מגנק בקיץ 2014, עלה לכר הדשא במשחק הביתי מול קארפי (0:1) וראה עשרות אלפי אוהדים מניפים תמונות שלו. חלקם עטו על פניהם מסכות ושרו: "כולנו קוליבאלי", אחרים צבעו את הפנים בשחור ונשאו שלטים האומרים: "זה כבוד להיות כמוך". אי אפשר היה שלא להתרגש. "זה היה רגע בלתי נשכח", הודה קוליבאלי בחשבון האינסטגרם שלו. "תודה לכל האוהדים שביצעו עבורי מחווה כל כך יפה לעיני העולם כולו".

ואולי היינו צריכים את המחווה הזו כדי לשים לב לעונה המעולה של קוליבאלי. הבלם הסנגלי-צרפתי השתפר פלאים אצל מאוריציו סארי, שהפך אותו למפלצת הגנתית ומאפשר לו גם להפגין את יכולתו הטכנית בסיוע לקשרים האחוריים בהנעת הכדור. הוא זוכה לקביעות בהרכב ושולט אבסולוטית בכדורי הגובה ברחבה שלו, כשלדעת לא מעט פרשנים מדובר באחד הבלמים הטובים העונה בליגה האיטלקית, בין היתר בזכות יכולת החיפוי שלו על ראול אלביול (פתח רע את העונה והשתפר בהמשך). יחד איתו שמרה הקבוצה תשע פעמים על שער נקי ומגיעה למשחק העונה מול יובנטוס בשבוע הבא אחרי שמונה ניצחונות ליגה רצופים, וגם עם רוח גבית של אחת המחוות היפות שנעשו השנה בכדורגל האירופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוהדי נאפולי במחווה לקאלידו קוליבאלי. AP
הזדהות מוחלטת ומרגשת. אהדי נאפולי עם תמונתו של קאלידו קוליבאלי/AP

מאמן השבוע

יורגן קראמני - שטוטגרט

חלוץ העבר פרדי בוביץ' שימש כמנהל הספורטיבי של שטוטגרט ותרם את חלקו להידרדרות ההדרגתית של הקבוצה, עד שפוטר בספטמבר 2014. זה לא מנע ממנו להגיד בשבוע שעבר ללא היסוס על האיש אותו מינה ב-2010 למאמן קבוצת המילואים : "יורגן קראמני הוא לא המאמן המתאים עבור שטוטגרט. הוא מאמן טוב, אבל לא הייתי משאיר אותו בתפקיד בבונדסליגה". בשבת, כמה ימים לאחר מכן, קראמני דאג להגחיך עוד יותר את בוביץ', כששטוטגרט שלו חגגה ניצחון ליגה רביעי ברציפות, לראשונה זה כמעט חמש שנים.

הבונדסליגה משמשת העונה חממה נהדרת למאמנים בתחילת דרכם, ובעיקר כאלה שצמחו מתוך המועדון. פאל דרדאי ההונגרי עושה עבודה נהדרת בהרטה ברלין, מרטין שמידט מוערך מאוד במיינץ ואנדרה שוברט חולל נסים מרגע שמונה למאמנה של בורוסיה מנשנגלדבאך. את המקרה האחרון, שטוטגרט בחרה לחקות. בסוף נובמבר, כשהייתה עמוק במקום האחרון, הנהלת המועדון נפרדה מאלכסנדר צורניגר והעבירה את המפתחות לקראמני, מאמן קבוצת המילואים. אף אחד לא נתן לו קרדיט כשמונה, לא רק בוביץ'. בבכורה על הקווים הוא אמנם הובס 4:1 בידי דורטמונד, אבל מאז עלה על הגל.

קראמני בן ה-44, שחקן עבר די אפור שגדל בשטוטגרט והספיק לרשום כמה הופעות בקבוצה הבוגרת, חייב כנראה את קריירת האימון שלו ליורגן קלופ. הוא שיחק אצלו במיינץ בעלייה ההיסטורית והמשיך לתרום גם בגיל 34, אבל אחרי עונה אחת בבונדסליגה שמע מקלופ: "אתה שחקן טוב, אבל תהיה מאמן עוד יותר טוב". קלופ הציע את תפקיד מאמן קבוצת הנוער של מיינץ, אך קראמני רצה לשחק עוד קצת ועבר בקיץ 2005 לדרמשטאדט, רק כדי לחזור אחרי חצי שנה למיינץ. בהמלצתו של קלופ, הוא סיים את העונה בקבוצת המילואים ואז פצח בקריירת אימון.

אחרי תשע שנים כמאמן קבוצות נוער ומילואים, הגיעה ההזדמנות לה חיכה. קראמני ירש בשטוטגרט קבוצה מפוזרת וחסרת אופי, ובניגוד לתחזיות יצק בה תוכן. אחרי שתי תוצאות תיקו וניצחון כמאמן זמני לפני פגרת החורף, הוא קיבל חוזה קבע עד 2017 ויחד עם מכנסי הג'ינס שלו הפך ללהיט. בשבוע שעבר דניאל דידאבי נתקל בו על הקווים וקראמני נפל. המכנסיים הוכתמו, אבל במקום לקנות זוג חדש הוא שלח לכיבוס מהיר ושב להציג את פריט הלבוש שכבר הפך לקמע. "תודה לגברת מהמכבסה", אמר בחיוך לאחר הניצחון 2:4 בפרנקפורט.

שטוטגרט של קראמני משחקת כדורגל דינמי ומהנה. היא כבשה 12 שערים בארבעת הניצחונות הרצופים שלה, וקפצה מהמקום האחרון למקום ה-12 - חמש נקודות מעל המקום המוביל למבחנים. הקפטן כריסטיאן גנטנר זכה לאמון מחודש ומחזיר לקראמני עם יכולת שמזכירה את זו מימיו בנבחרת לפני שש שנים, ויחד איתו פורחים הכישרון הפרובלמטי דידאבי שנמצא בשנת חוזה (חמישה שערים אצל קראמני מתוך תשעה בליגה, אבל גם אדום בשבת) וכן פיליפ קוסטיץ' הנהדר. לפחות לעת עתה, נראה שקלופ ידע על מה הוא מדבר. כמו שעשתה הגברת מהמכבסה עם הג'ינס, כך קראמני הסיר את כל הכתמים של שטוטגרט.

יורגן קראמני מאמן שטוטגרט. Alexander Hassenstein, GettyImages
ד"ש לבוביץ' ותודה לקלופ. יורגן קראמני/GettyImages, Alexander Hassenstein

פלופ השבוע

מרטין דמיצ'ליס - מנצ'סטר סיטי

בשבוע שעבר חזר אנדרס ד'אלסנדרו בן ה-35 לריבר פלייט, אותה עזב לטובת וולפסבורג בקיץ 2003. יחד איתו על הטיסה לגרמניה היה אז מרטין דמיצ'ליס, שעבר בזמנו מריבר לבאיירן מינכן ומאז עשה קריירה אירופית מוצלחת. על פי השבת האחרונה, נראה שהשניים צפויים לשוב ולשתף פעולה במונומנטל. את מה שמנואל פלגריני מסרב לקבל, כולם כבר הבינו: דמיצ'ליס לא מתאים למהירות של הכדורגל האנגלי. הפעם, בניגוד ללא מעט מקרים קודמים, הוא לא רק שעיר לעזאזל.

בשבת, בזמן ששוב עלו דיווחים על קאמבק אפשרי שלו לריבר, דמיצ'ליס ראה את הגב של ג'יימי ורדי לפחות בשלושה מקרים. די כצפוי, יש לומר. אלא ששני שערים של לסטר סיטי הגיעו דווקא ממצבים נייחים, ועל הראש של דמיצ'ליס. בשער הראשון איחר הבלם הארגנטינאי בתגובה ואפשר לרוברט הות להתגנב ולכבוש, ובשער השלישי השקיף על הות מתרומם מעליו ומשלים צמד בנגיחה. אם זה לא מספיק, בתווך דמיצ'ליס אכל הטעייה מריאד מחרז ולטענת יודעי דבר עדיין מחפש את האלג'יראי התזזיתי של השועלים. איך סיכמו באנגליה? "דמיצ'ליס עשה פעולה חיובית בכל אחד משלושת השערים של לסטר".

רוברט הות שחקן לסטר סיטי כובש מול מנצ'סטר סיטי. GettyImages
תפאורה בלבד. מרטין דמיצ'ליס רואה את רוברט הות כובש את הראשון/GettyImages

מהלך השבוע

ההצלה הכפולה של ג'אנלואיג'י דונארומה - מילאן

שוער העתיד של הכדורגל האיטלקי לא נבהל מההשוואות לג'יג'י בופון וממשיך לקצור שבחים. אחרי שטעם לראשונה ניצחון בדרבי ושמר על רשת נקייה בשלושה משחקים, ג'יג'י דונארומה ספג ב-1:1 מול אודינזה, אבל רק אחרי שסיפק מהלך שוערות נדיר ביופיו. העילוי הצעיר, עוד לא בן 17 (למי ששכח), התעופף בדקה ה-17 כדי להדוף בעיטה חזקה של סיריל תרו, קם במהירות הבזק וזינק פעם נוספת כדי להוציא מהחיבורים את נגיחת הריבאונד של זדרבקו קוזמנוביץ', ורק בניסיון השלישי, כשהוא על הדשא, נכנע לבעיטה של פאבלו ארמרו. "סופר דונארומה", התענג השדר בהילוך החוזר. אינסטינקטים בריאים, חדות והרבה כישרון. העתיד כבר כאן.

שוער מילאן, ג'אנלואיג'י דונארומה. GettyImages
סופר ג'יג'י. ג'אנלואיג'י דונארומה/GettyImages

ה-11 של השבוע

ה-11 של השבוע

שוער: דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד) - אפילו ואן חאל פרגן
מגן ימני: כריסטוף ז'אלה (ליון) - מצא את החיבורים
בלם: קאלידו קוליבאלי (נאפולי) - שחקן השבוע
בלם: רוברט הות (לסטר סיטי) - צמד נפלא, אולי בדרך להיסטוריה
מגן שמאלי: אנדראס כריסטנסן (מנשנגלדבאך) - עוד בלם שכבש צמד (ואצלנו זז שמאלה)
קשר: לוקה מארונה (ורונה) - הראשון זה עשור שמבשל שלישייה ממצבים נייחים באיטליה
קשר: קוקה (אתלטיקו מדריד) - חזר לכושר מצוין אחרי פתיחה מגומגמת
קשר: עוסמן טנאנה (סנט אטיין) - יופי של הופעת בכורה בהרכב
חלוץ: רוברטו פירמינו (ליברפול) - מעורב ביותר שערים מכל שחקן אחר בקבוצה
חלוץ: מיקו (ראיו וייקאנו) - שבע נקודות רשומות על שמו
חלוץ: זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - בנעליו של לואיס פרננדז

ציוץ השבוע

פרננדו טורס חוגג את שער ה-100 עם האיש שהביא אותו לאתלטיקו כילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully