וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלא הכיסים של הלוזונים, סותם החורים של האדומים: שימו לב אליהם

6.2.2016 / 7:30

פליט הפועל תל אביב שכבר זכה בתואר ופליט הפועל תל אביב אחר שדווקא חזר הביתה. הרכש הכפול של הפועל כפר סבא וההימור של בני יהודה. השחקנים שכדאי לשים לב אליהם בסוף השבוע, גרסת החלון

one

בווידאו: תקציר זכייתה של מכבי פתח תקוה בגביע הטוטו

אחרי סגירת חלון ההעברות, ליגת העל נכנסת לישורת האחרונה שלה ואחרי איבוד הנקודות של מכבי תל אביב בטדי, הדרבי הקרוב והמשחק של הפועל באר שבע מול נתניה - ישנה אפשרות שזהו מחזור המפתח של העונה. אחרי שבאר שבע תרסק את נתניה בטרנר, מכבי תגיע לדרבי כפייבוריטית גדולה, אך איבוד נקודות שלה שם יפתח פער מעניין מאוד בראש הטבלה. לגבי שאר הליגה? יימשך המאבק על המקומות בפלייאוף העליון ונגד הירידה. אז מה עוד היה? חלון ההעברות נגמר, והמדור חוגג עם חמישה שחקני רכש שהם לא גילי ורמוט. מה שנקרא: בצל הכותרות.

רועי גורדנה

רועי גורדנה שחקן מכבי פתח תקוה (שמאל) מול אופיר מזרחי עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
רועי גורדנה שחקן מכבי פתח תקוה (שמאל) מול אופיר מזרחי עירוני קרית שמונה/קובי אליהו

עושה רושם שרועי גורדנה קיבל את המושכות במכבי פתח תקוה. כמה ימים אחרי שהגיע לקבוצה, הוא כבר פתח במשחק ששווה למועדון יותר ממיליון שקלים. התוצאה, הכיס של הלוזונים התמלא אחרי זכייה בגביע הטוטו וגורדנה, שהתייבש ביציע בבאר שבע בשבועות האחרונים, יצא לדרך חדשה.

גורדנה מעולם לא היה איש של מספרים. הוא שותף העונה ב-16 משחקי ליגה בבאר שבע (לא השלים 90 דקות אפילו במשחק אחד), אך לא כבש. בקבוצה עם הרבה כלים התקפיים כמו המוליכה, זה החליק. בקבוצה כמו מכבי פתח תקוה זה חייב להשתנות.

גורדנה יהיה חייב לספק יותר כדורים פנימה ולאיים יותר על השער. בניגוד לבאר שבע, למלאבסים יש שחקן פחות בהתקפה, בעקבות מערך של שלושה בלמים. גורדנה הגיע לגיל שהוא כבר לא הבטחה וצריך לספק סולידיות ויציבות. אם זה לא יקרה בפתח תקוה, זה כנראה כבר לא יקרה. בשבת הוא בחיפה מול הירוקים. לא מקום אופטימלי להתחיל, אך משחק טוב שם יכול להיות נקודת פתיחה מצוינת.

חן דילמוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

הפריחה של דניאל בורחל בקרית שמונה שמה את חן דילמוני במצב לא נעים. הפציעה של אותו בורחל גם נתנה לו הזדמנות להחזיר לעצמו את הכבוד. לבסוף, בורחל שב להרכב ודילמוני המוכשר מצא את עצמו בהפועל כפר סבא, קבוצה שבסיטואציה הנוכחית, אין לה הרבה מה להרוויח איתו בהרכב.

דילמוני מגיע לקבוצה שניצחה חמישה מששת המשחקים האחרונים שלה וספגה רק שער אחד ברצף הזה. המגן צפוי לפתוח בהרכב וייכנס לחוליית הגנה מתפקדת בקבוצה שרצה טוב. זה מה שהופך את הסיטואציה למסקרנת כל כך.

איך שזה נראה כרגע, זה מצב של "מייק אור ברייק" לדילמוני. או שהוא ישתלב טוב בקבוצה טובה, או שהוא ייכשל וכולם ישאלו למה מימר הרס משהו שרץ טוב. בשבת הוא יפגוש את בני יהודה, קבוצה לא יציבה לטוב ולרע. יהיה מסקרן מאוד לראות איך הוא יתמודד עם המצב הגנתית והתקפית.

דודו ביטון

שחקן הפועל תל אביב, דודו ביטון. טל לוי
שחקן הפועל תל אביב, דודו ביטון/טל לוי

אם ההגעה של דילמוני מוזרה, מה נגיד על דודו ביטון? אמנם ההתקפה של כפר סבא לא מתקתקת כמו ההגנה, אך אחרי שחרורו של לנרי קהינדה, ראוי שמימר יביא חלוץ. ובכן, האופציה הטובה ביותר הייתה דודו ביטון.

החלוץ, שכשל לחלוטין בהפועל תל אביב, רוצה לשקם את הקריירה והפועל כפר סבא היא המקום לעשות זאת. רן יצחק לא יכול לסחוב את החוד של הקבוצה לאורך זמן ומאוויס צ'יבוטה הוא לא חלוץ מטרה וגם כך מוצב באגף השמאלי. למרות המאזן העלוב שלו בהפועל העונה, שכולל שער אחד, נגד הפועל כפר סבא, במשחק בו גם סיפק את הרגע הביזארי של העונה עם החמצה מזעזעת ממטר, הוא יכול לעלות בלי לחץ ולנסות לשחזר את ימי הפועל פתח תקוה העליזים.

ביטון לוקה בחסר כשזה נוגע לשמירה על כדור בחצי המגרש של היריבה, הוא פורח כשהוא עם הפנים לשער. יכול להיות שבכפר סבא הוא יקבל יותר הזדמנויות כאלה מאשר מאבקי מיקום מול בלמים עדיפים פיזית. אם ייכשל פה, התחנה הבאה עלולה לא להיות בליגת העל. אין דבר יותר מדרבן מזה.

בן אלגרבלי

בן אלגרבלי שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
בן אלגרבלי שחקן הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

הבלם הצעיר הגיע להפועל תל אביב בתחילת העונה כדי לגבות את הקו האחורי, אך סבל משני דברים – הבנייה הלא נכונה, שגרמה לעומס בעמדות הרלוונטיות אליו (בניגוד לדילול גדול בחוליות אחרות) והעזיבה של ססאר מנדיונדו.

המאמן הספרדי שפתח את העונה על הקווים של האדומים, נתן לו את המפתחות במחזור הראשון בטדי מול בית"ר ירושלים (0:0) ובמחזור השני (והאחרון שלו) ב-3:0 לעירוני קרית שמונה. ואז, נגמר הסיפור. אלגרבלי לא ראה דקה, חיכה ארבעה חודשים על הספסל, עד שהגיעה בני יהודה, שלמעשה מנעה ממנו לרדת ללאומית ולשחק בהפועל ראשון לציון.

הזהובים הם התאמה מושלמת. יוסי מזרחי לא מחזיק מהבלמים שלו, לאביב חדד הוא כבר הראה את הדלת וגם על האחרים הוא פחות סומך. אלגרבלי יודע שזו אולי ההזדמנות האחרונה שלו להצליח בליגת העל. הוא הגיע לקבוצת ההגנה הכי רעה בליגה אחרי הפועל עכו, ומפה אפשר רק לעלות. השילוב שלו עם סארי פלאח עלול להיות בעייתי, שכן שניהם דומים מאוד ודוחפים קדימה. עוד נקודה שיוסי מזרחי צריך לתת עליה את הדעת.

גל שיש

גל שיש שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גל שיש שחקן הפועל תל אביב/ברני ארדוב

גרסת העברות ללא הפועל תל אביב? אין סיכוי. המגן שנעלם במשך שלוש שנים באוקראינה חוזר הביתה כדי למלא את העמדה הכי בעייתית בהפועל ובליגה כולה – המגן השמאלי. סיפור שמואל שיימן לא עבר כמו שצריך והאלטרנטיבה הגיעה בדמות שחקן שכבר רץ ליד שער 7 ו-2 בעבר. איך זה ייגמר? תלוי מה הוא שיפר.

בקדנציה האחרונה שלו בארץ שיש סבל קודם כל מקבלת החלטות רעה מאוד. בנוסף, הוא היה כחוש מדי וסבל מהמון חוסר ביטחון. מנגד, תשאלו כל שחקן בנבחרת הנוער והוא יגיד לכם ששיש היה השחקן הכי טוב בשנתון שלו.

שיש מגיע לקבוצה הכי מסקרנת בכדורגל הישראלי, די בשקט, אבל במטרה לסגור את אחד החורים הכי גדולים שלה. למזלו, רוב העיניים לא עליו. לצערו, גול אחד באשמתו ועוד כולם ישאלו אם הוא באמת שיחק בשלוש השנים האחרונות. הוא מתחיל עם דרבי בראשון. יותר מותח, מסקרן וחשוב מזה – אין.

חן עזרא שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
שירת הברבור. חן עזרא/יוסי ציפקיס

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

אלי דסה - 90 דקות מול האקסית בית"ר ירושלים. כמו כל קבוצתו, לא תמך, לא תרם, לא הגן והסתמך על ערן זהבי שיביא לו נקודה.

חן עזרא - 64 דקות רעות מאוד נגד הפועל עכו. לא מתרומם, עטר חוזר לכשירות, גם ורמוט הגיע והוא יתרגל בקרוב שוב לספסל. שירת הברבור שלו במכבי חיפה.

יובל שבתאי - 90 דקות יציבות מול מכבי פתח תקוה. עוד משחק לגיטימי, סולידי וטוב, כמו שמצפים ממנו ברעננה. וגם בבאר שבע.

תומר סוויסה - 90 דקות סולידיות נגד הפועל כפר סבא. לא היה מעורב בשער השוויון ולא משחק שיזכור לטובה או לרעה. החדשות הטובות מבחינתו: קוראץ' הוחלף, הוא לא. הרעות: גם ארבייטמן הצטרף.

איהאב שאמי - 11 דקות מול מכבי נתניה, בחילוף שנועד לעבות את ההגנה. סכנין החתימה את וונדרסון, מה שככל הנראה ימנע ממנו דקות בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully