וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים נותרו עגומות: חוסר ההצלחה של סלבישה יוקאנוביץ' בפולהאם

סלבישה יוקאנוביץ' השאיר מאחור את התקופה המתסכלת עבורו במכבי תל אביב ושב לאנגליה, שם היה לו חשבון פתוח. אלא שהתוצאות בפולהאם רעות, בעיות עם האנשים של הבוס צצות במהרה וההתקפה של הקוטג'רס לא מתפקדת. אם לא יהיה שיפור מהיר, הקריירה של הסרבי תמשיך בהידרדרות

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

"אם לומר את האמת, התחלתי להיות קצת מודאג מסלבישה יוקאנוביץ'", הודה האוהד הכי מפורסם של ווטפורד, סר אלטון ג'ון, בדצמבר האחרון, "היו כמה בעיות עם המנג'ר וחדר ההלבשה לא היה שקט, אבל לנצח 0:5 במשחק חוץ זה משהו יוצא דופן. אז אקח את זה ומכאן נתקדם". ווטפורד אכן התקדמה.

המשחק עליו הזמר הדגול דיבר היה המשחק שהציל ליוקאנוביץ' את הג'וב בווטפורד בעונה שעברה. אחרי ארבעה הפסדי ליגה רצופים, התייצבו הצרעות בחמישי בדצמבר בקרייבן קוטג' של פולהאם. הסרבי היה המאמן הרביעי של הקבוצה ב-97 ימים ומעמדו היה מעורער מאוד, עד שטרוי דיני התפוצץ עם שלושער ובישול וסידר ניצחון ענק. משם, הדרך של ווטפורד אל הפרמיירליג החלה להיסלל.

לפני קצת יותר מחודש, יוקאנוביץ' ברח ממכבי תל אביב, שגם אצלה היה לו "חדר הלבשה לא שקט", כדברי אלטון ג'ון והחליט לחזור לאנגליה. את הקאמבק שלו לממלכה הוא בחר לעשות בפולהאם, באצטדיון שכל כך האיר לו פנים. אלא שבסיבוב הזה בצ'מפיונשיפ, מגלה הסרבי, המצב הרבה יותר מסובך ואחרי סדרת תוצאות רעה במיוחד מאז שמונה, הפסד נוסף, במשחק הבית מול דרבי קאונטי החזקה, עלול להתחיל לערער את מעמדו של יוקאנוביץ'.

מאמן ווטפורד לשעבר, סלבישה יוקאנוביץ'. GettyImages
אלטון ג'ון לא האמין בו. יוקאנוביץ' בימי ווטפורד/GettyImages

פולהאם נפרדה מהפרמיירליג לפני שנה וחצי. בעונה שעברה, אחרי שנקלעה לתחתית, היא בזבזה יותר ממה שהכניסה ולכן, עברה על חוקי ה"פייר פליי" של פיפ"א וספגה עונש לפיו היא לא רשאית לרכוש שחקנים, אלא רק להביא אותם בעסקאות השאלה. הקוטג'רס לא אמרו נואש ובעזרת חבר אמריקאי של הבעלים שהאיד חאן, אנליסט שפיתח מודל המתבסס על משחק ה"פוטבול מנג'ר" המפורסם, הקבוצה החליטה להביא בחלון ההעברות של החורף את הקשר הצעיר המרוקני זקאריה לביאד מספורטינג ליסבון ואת הבלם האוסטרי של שטורם גראץ, מייקל מאדל.

אותו אנליסט, קרייג קליין, למד עם בנו של חאן בפקולטה למפשטים בקולג' והוגדר כ"מנהל למחקר סטטיסטי" בקבוצה. אלא שמהרגע הראשון, יוקאנוביץ' לא התלהב מהרעיונות של קליין ומהשחקנים שהנחית אצלו בקבוצה. אחרי לא מעט פיצוצים בין השניים הללו במהלך החודש של הסרבי בתפקיד, האנליסט עלה על מטוס ונשלח בחזרה בבושת פנים לארצות הברית. ייתכן שימשיך לעבוד עם הקבוצה, אבל גם אם כן, יעשה זאת בשלט רחוק בעוד יוקאנוביץ' סימן את הטריטוריה שלו וניצח במאבק הזה.

אמברגו ההעברות היה ידוע ליוקאנוביץ', אבל הוא העדיף את פולהאם על פני מכבי תל אביב ובמהרה יצא לקרב הראשון שלו, לא מול יריבה על המגרש אלא דווקא להשארתם של מוסא דמבלה (השני, לא זה של טוטנהאם) ורוס מקורמק, שני כוכבי הקבוצה, שהיו מועמדים למכירה. למאמן הסרבי היה ברור שהמצב הקשה גם כך ידרדר עוד יותר אם פולהאם תאבד שחקני מפתח ולא תוכל להביא מחליפים מספיק טובים והעובדה שהשניים הללו אכן נשארו במועדון, לפחות עד לסיום העונה, נתנה בימים האחרונים הרבה נקודות זכות ליוקאנוביץ' אצל האוהדים. הבעיה? עכשיו הוא גם צריך להתחיל להביא נקודות זכות אמיתיות וזה משהו שהוא לא ממש הצליח לעשות עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שהיד חאן הבעלים של פולהאם. AP
חאן הביא אנליסט, יוקאנוביץ' גירש אותו/AP

בעונה שעברה, יוקאנוביץ' היה המאמן הרביעי שהדריך את ווטפורד, והוא עשה זאת כאמור בהצלחה גדולה. בקיץ, הפך למאמן הרביעי בפרויקט של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב ולמרות שלא נהנה, עדיין תירשם לזכותו ההעפלה לליגת האלופות. בסוף דצמבר, הוא הפך למאמן הרביעי של פולהאם העונה, אבל לפחות בינתיים אין מה להשוות בין התוצאות בשתי הקבוצות הקודמות לאלה שהוא משיג עם קבוצתו הנוכחית.

המשחק הראשון אליו הגיע יוקאנוביץ' היה מול רות'רהאם ושחקניו החדשים נתנו שואו בדרך לניצחון 1:4, שהיה הניצחון הראשון שלהם אחרי עשרה מחזורים. באותו משחק, הסרבי עוד ישב ביציע ומי שהדריך את הקבוצה היה סטיוארט גריי. יוקאנוביץ' אולי קיווה שהרביעייה הזו תסמן עבורו התחלה של משהו טוב, אבל במשחק הראשון שלו על הקווים, פולהאם הפסידה בבית 1:0 לשפילד וונסדיי ולאחר מכן, 3:2 בחוץ נגד וולבס. אחרי ההפסד השני ברציפות, המאמן, שבתקופתו בישראל הרבה לבקר את שחקניו, התחיל להישמע קצת מיואש: "אני מנסה למצוא את הדרך הנכונה עבור הקבוצה. אנחנו לא משחקים כמו שפולהאם שיחקה עד היום. אנחנו טובים מאוד עם הכדור, אבל רכים מאוד בלעדיו. השחקנים לא יודעים מה לעשות על המגרש. הם צריכים לקבל הוראות פשוטות, כי הם מאוד מבולבלים כרגע".

עוד לפני הגעתו של יוקאנוביץ', לפולהאם הייתה את אחת ההתקפות הטובות בליגה, אבל ההגנה שלה הייתה איומה וספגה ארבע שלישיות וחמישייה ביתית מול בירמינגהאם. תחת הסרבי, ההגנה השתפרה מעט (מלבד המשחק נגד וולבס), אבל כמו שקרה לו במכבי תל אביב, ההתקפה הפכה למדוכאת ומשעממת. אלכסנדרה פורטר מה"אקזמינר" כתבה על הנושא: "חבר המושבעים טרם קבע את עמדתו בנוגע ליוקאנוביץ'. הוא הוכיח בעבר שהוא מסתדר בצ'מפיונשיפ, אבל יצטרך לגרום לקבוצה לכבוש יותר".

מאמן מכבי תל אביב סלבישה יוקאנוביץ'. יוסי ציפקיס
גם במכבי תל אביב היו קשיים להתקפה תחת יוקאנוביץ'/יוסי ציפקיס

אחרי הביקורת שהעביר על שחקניו, יוקאנוביץ' קיבל מהם הופעה לא רעה ותיקו 1:1 מול האדרספילד, אבל במחזור האחרון פולהאם חזרה לסורה וספגה 1:0 ביתי נגד האל סיטי החזקה. בסך הכול, נקודה אחת מ-12 אפשריות, מה שהציב את הקבוצה רק שלוש נקודות מעל המקום שמוביל לליג 1, שם פולהאם לא הייתה מאז 1999. על הדרך, יוקאנוביץ' הספיק גם לעוף מהגביע כבר במשחק הראשון, אחרי הפסד 2:1 בחוץ נגד שפילד וונסדיי. אותה קבוצה אגב, גם כבשה בדקה ה-91 שער שוויון במשחק החוץ שלה מול ווטפורד של הסרבי במחזור האחרון של העונה שעברה ומנעה מיוקאנוביץ' זכייה באליפות הצ'מפיונשיפ. למזלו, הוא לא יצטרך לפגוש אותה שוב העונה.

בשבת שעברה, פולהאם הייתה אמורה לשחק מול יריבתה לתחתית בלקבורן, אבל הרוברס היו בפעילות בגביע ויוקאנוביץ' ושחקניו נהנו מפגרה קצרה. הקשר ג'יימי אוהרה אמר: "הפגרה הזו תעזור למאמן שלנו. עד עכשיו הכול היה מהיר מאוד, משחק אחרי משחק. עכשיו היה לנו קצת זמן לעבוד איתו ולראות מה הוא רוצה מאיתנו".

למרות מה שטען במסיבת העיתונאים בה הוצג בקבוצה, הרי שיוקאנוביץ' ממש לא היה האופציה הראשונה של פולהאם, שחיפשה מאמן במשך 49 ימים בין פיטוריו של קית' סימונס לבין המינוי של הסרבי. למעשה, לפי עיתוני אנגליה, הוא היה בכלל האפשרות הרביעית. עם חזרתו של המאמן לאנגליה, כתב מייק וולטרס מה"מירור": "הצלילים שהוא שמע לאחר שהעלה את ווטפורד במאי האחרון לפרמיירליג, לא היו של הקבוצה מנסה להשאיר אותו על הסירה שלה, אלא של אותה סירה בורחת ממנו במהירות בחזרה אל החוף. השיחות על החוזה בין המועדון למשיח שלו התפוצצו ויוקאנוביץ' הפך למנג'ר הראשון מזה 20 שנה שמעלה קבוצה לפרמיירליג ועוזב".

לאורך התקופה הקצרה שלו במכבי תל אביב, נדמה היה שליוקאנוביץ', שקיבל הצעות מניוקאסל, סנדרלנד ובלקבורן לפני שבסוף עבר לפולהאם, יש עניין לא סגור באנגליה והשהות שלו בישראל היא זמנית ביותר. כך אכן היה, אבל אם התוצאות של הסרבי לא ישתפרו במהרה, אותו עניין לא סגור עלול להפוך לפצע כואב, דומה לזה ממנו הוא סבל לאחר הקדנציה האיומה כשחקנה של צ'לסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully