וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבייטמן עבר להפועל חיפה: "מדובר באתגר חדש, מקווה שנצמח יחד"

4.2.2016 / 18:12

נשיא בית המשפט העליון של ההתאחדות אורי גורן אישר את העברתו של החלוץ מהפועל באר שבע. פרטי חוזהו בחיפה נחשפים: ירוויח 480,000 שקל ברוטו ויוכל להשתחרר בחינם בתום העונה

one

בווידאו: הפועל חיפה - הפועל כפר סבא 1:1

נשיא בית המשפט העליון של ההתאחדות אורי גורן אישר הערב (חמישי) את העברתו של שלומי ארבייטמן מהפועל באר שבע להפועל חיפה וזה יעבור במיידית לקבוצתו החדשה, בשורותיה יחתום לעונה וחצי עם אופציה להשתחרר מהחוזה בסיום העונה.

כזכור, הפועל חיפה הגישה מוקדם יותר עתירה לנשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות בעניין העברתו של ארבייטמן. חיפה, שהגישה את העתירה ביחד עם השחקן עצמו, טענה כי העבירה את המסמכים ואת טופס ההעברה ב-19:00 בדיוק ואף צירפה צילום של המייל שמוכיח שטפסי ההעברה אכן הוגשו לבקרת התקציבים בשעה זו. הטענה של אנשי חיפה הייתה שההסכם עם השחקן עצמו, שהועבר שש דקות לאחר השעה 19:00, הועבר על ידי אנשי הפועל באר שבע ובשל עיכוב טכני בינם לבין השחקן, המסמכים עברו באיחור של כמה דקות.

בבקשה נכתב בין היתר שהיא נועדה כדי למנוע פגיעה אנושה בחופש העיסוק של החלוץ. "הותרתו של ארבייטמן בהפועל באר שבע תביא למצב שבו הקריירה שלו תיפגע קשות היות שהוא לא צפוי לשחק עד לסיום העונה, וכן לפגיעה מקצועית קשה במבקשת (הפועל חיפה) אשר זקוקה נואשות לשחקן בעמדתו של ארבייטמן". אגב, למרות טענות באר שבע ובני יהודה, בעתירה שהוגשה טענו אנשי חיפה כי קיבלו את הסכמת הפועל באר שבע להעברה, כשגם בטפסי ההעברה כאמור יש את חותמתם של אלונה ברקת ואסי רחמים.

לחשבון הפייסבוק של הפועל חיפה אמר הערב ארבייטמן: "שמח להצטרף למועדון עם מסורת ארוכה, קהל נאמן ואצטדיון ביתי מפואר. מדובר באתגר חדש עבורי ואני מקווה שנצמח יחד ונוביל את המועדון להישגים. אני מודה לבעלים יואב כץ על המאמץ הגדול שעשה כדי להביא אותי לכאן".

על התקופה בבאר שבע הוא הוסיף: "הייתה לי שנה וחצי נפלאה, במהלכה הפועל באר שבע ביססה את עצמה כקבוצה מובילה בכדורגל הישראלי. אני שמח שהייתי חלק מהתהליך ומודה לבעלים אלונה ברקת ולצוות המקצועי והניהולי וכמובן לקהל הנפלא על תקופה בלתי נשכחת. אוהב אתכם מכל הלב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שמאשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד דבר מעניין אשר נכתב בעתירה הוא לגבי עוגמת הנפש של ארבייטמן אם יישאר בבאר שבע. בעתירה נכתב: "הסיטואציה הנוכחית גרמה לארבייטמן לעוגמת נפש רבה ופגעה במצבו הנפשי. ארבייטמן עבר לגור בבאר שבע והוא ייאלץ להמשיך לגור בעיר למרות שבפועל הוא לא צפוי לשחק כלל, במקום לעבור למועדון שרוצה בשירותיו ובונה עליו מבחינה מקצועית. בנסיבות אלו, ארבייטמן אינו מעוניין להישאר עוד בהפועל באר שבע".

אגב מהמסמכים שהועברו לנשיאות בית הדין העליון עולה כי ארבייטמן ירוויח עד סוף העונה סכום של כ-480,000 שקלים ברוטו לארבעה חודשים שנשארו, כאשר בחיפה גם העניקו לו חוזה לעונה הבאה בגובה של 1.1 מיליון שקל ברוטו לעונה. בנוסף, על פי המסמך שהמועדון שלח להתאחדות מתברר שלשחקן אופציה לסיים את ההתקשרות ללא פיצוי בתום העונה הנוכחית וכן שיזכה לתנאים של רכב וכן שכר דירה בגובה 6,000 שקל בחודש.

כזכור, אתמול סיכמו בבני יהודה עם הפועל באר שבע על מתווה של השאלה עד תום העונה עם חלוקת שכר של ארבייטמן, אלא שאז בחיפה החליטו לבצע סוג של מחטף והציעו לשחקן חוזה לעונה וחצי ולא עד סוף העונה בלבד, כשהם לא מבקשים מבאר שבע להתחלק בשכר. הדבר אפשר להם לבצע את המהלך מבלי לערב את הדרומיים בעניין, שכן אלו נתנו לחלוץ אור ירוק לחתום בכל קבוצה. ארבייטמן עצמו הבהיר לאורך כל היום לסביבתו וגם לאנשי בני יהודה שהוא לא מעוניין לעבור לקבוצה אחרת בחוזה לחצי עונה בלבד ולכן המהלך של חיפה טרף את הקלפים, כשכעת נותר לראות רק מה בית הדין יחליט.

בעניין אחר, בקבוצה ערכו אתמול ערב גיבוש לשחקנים כשהבעלים יואב כץ ביקש בתחילה מהשחקנים להגיע כאילו הם לבושים לאירוע בארמון בקינגאהם, דבר שלא יצא לפועל בסוף. "נכון שלא הפסדנו הרבה בסיבוב הזה, אבל בסופו של דבר אם נפסיד לסכנין אנחנו באותו צבירת קצב נקודות של הסיבוב הראשון וכולנו ראינו שזה לא מספיק", אמר שחקן בקבוצה", המשחק הזה קריטי מאוד עבורנו".

עדכון ראשון: 14:57

פרטי העתירה שהגישה הפועל חיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully