וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת כדורסל הנשים עתרה לבג"צ: "חלוקת הכספים אינה הגיונית"

2.2.2016 / 12:38

במסיבת עיתונאים שנערכה באיגוד הכדורסל, התבטאה בחריפות יו"ר מנהלת ליגת הנשים, איריס שטרק, בעניין חלוקת הכספים בין הגברים לנשים בספורט: "צריך למגר את האפליה בחברה הישראלית"

איריס שטרק, יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. ברני ארדוב
"נאבקים להביא שינוי עבורנו ועבור הדורות הבאים". שטרק/ברני ארדוב

מנהלת הליגה לנשים ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים באיגוד הכדורסל, בה הודיעו כי הגישו לבית המשפט לבית המשפט הגבוה לצדק בירושלים עתירה על חלוקת הכספים בספורט בין הנשים לגברים. במנהלת זועמים על "עיוות ואי שוויון בחלוקת הכספים" כהגדרתם.

יו"ר המנהלת, איריס שטרק אמרה במהלך מסיבת העיתונאים: "הבוקר הגשנו בג"ץ בנושא של אפליה תקציבית כנגד המועצה להסדרי הימורים, הטוטו וכנגד משרדי הממשלה שאחראים על פיקוח ואכיפתה של הפעילות. מדובר בעתירה תקדימית מסוגה. לאחר שעשינו הכל בכל הערוצים, ופעלנו בכל המישורים כדי להעלות את המודעות בקשר לאפליה ולעיוות שמתקיים לאורך שנים רבות בספורט הנשים בכלל, ובענף כדורסל הנשים בפרט".

היו"ר הוסיפה: "אנחנו נאבקים בכדי להביא לשינוי עבורנו ועבור הדורות הבאים. החברה הישראלית צריכה למגר את כל האפליה בשורותיה מכל הסוגים. מתוקף תפקידי אני מוצאת את עצמי נאבקת יום יום למען הנושא. האפליה הזאת מתקבלת בכל המוסדות כהנחת יסוד. בעבר ניהלנו מאבק להחזיר שני מיליון שקלים שהגיעו לכדורסל הנשים. אנחנו מקווים בכך שיחול שינוי בכל הספורט. מבט על המספרים מגלה כי 100 מיליון שקלים מכספי השיווק הולכים לליגות הגברים, בעוד חצי מיליון שקלים בלבד הולכים לנשים. זה כל הסיפור. פשוט וממוקד. האם חלוקת כספים כזו היא הגיונית? זה לא עולה על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully