וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נתון לפרשנות: מדור נבחרי השבוע עם הפתיחה האיומה של גארי נוויל

1.2.2016 / 12:00

בלי ניצחונות ליגה, אבל עם עימות מתוקשר ראשון ושלל ביקורות, הפרשן החריף גארי נוויל מגלה בוולנסיה עד כמה שונים החיים מחוץ לאולפן הממוזג. וגם: הנגר שהפך לפתע לכוכב כדורגל וד"ש איטלקי כפול מחלון ההעברות. מדור נבחרי השבוע

one

בווידאו: תקציר הפסדה של ולנסיה לספורטינג חיחון

שחקן השבוע

שייח' אנדוי - אנז'ה

סאליף דיאו, אחד מכוכבי נבחרת סנגל בהגעה לרבע גמר מונדיאל 2002, ניסה לקדם כמה מבני ארצו וסידר להם מבחנים באנגליה. אחד מהם היה שייח' אנדוי, שב-2007 התאמן במשך שבועיים בסטוק סיטי. למרות הנתונים הפיזיים המרשימים (1.92 מטרים על 90 ק"ג) האנגלים לא ממש התרשמו מכישוריו של הקשר האחורי, שלקה בעיקר בפן הטכני. טוב, זה כי הוא היה נגר. לא רק על המגרש, אלא ביומיום.

אנדוי עבד כנגר בסנגל במקביל לניסיונותיו להפוך לכדורגלן מקצוען והמשיך בתעסוקה זו עד ספטמבר 2009, אז הגיע יחד עם שניים מחבריו למבחנים בקבוצת אפינאל מהליגה הרביעית בצרפת, שוב בהמלצתו של דיאו. חמש שנים וחצי אחרי, בגיל 29 ובזמן ששני חבריו למסע נמצאים כיום בליגה השנייה, אנדוי הוא מנהיגה של הפתעת העונה אנז'ה ואחד הקשרים הטובים בליגה הצרפתית.

ולחשוב שזו עונתו הראשונה בקבוצה ועונתו הראשונה בליגה הבכירה. אחרי 32 שערים מעמדת הקשר המרכזי בשלוש עונות בקרטיי וזימון ראשון לנבחרת סנגל רק ב-2014, אנדוי הצטרף בקיץ לאנז'ה הצנועה שחזרה לליג 1 אחרי 21 שנים. מיד עם הגעתו, הסנגלי המכונה על ידי חבריו "הר אדם", גם קיבל את סרט הקפטן. "זה קרה באופן טבעי, הוא פשוט נכנס לתפקיד בכך שהיווה השראה עבור כל השחקנים", הסביר אז המאמן סטפן מולן, שלאחרונה הודה: "אם לומר את האמת, כשהחתמתי אותו לא האמנתי שהוא יהיה כל כך טוב. הוא הדהים את כולנו".

אחרי שכבש צמדים לרשת גאזלק אז'קסיו וליון, אנדוי עשה זאת בשבת גם נגד מונאקו (0:3) כשהוביל את אנז'ה בחזרה למקום השלישי עם דומיננטיות במרכז השדה, סיוע תמידי להגנה ומעל הכול - שני שערים ובישול. ההופעה המרשימה, סמוך לסגירת חלון ההעברות של ינואר, קישרה את שמו פעם נוספת לכמה מקבוצות הפרמיירליג (ווסט ברומיץ' התכוונה להגיש הצעה בסך 10 מיליון יורו), אבל אנדוי הודיע כי בכוונתו לחתום על חוזה חדש באנז'ה ולא לעזוב כרגע. "זה מה שאני רוצה וכאן אשאר", הצהיר לאחר המשחק. "הגיל לא מדאיג אותי, אוכל להתקדם גם בהמשך. אני מבטיח שלא אעזוב בחלון הנוכחי". כשיגיע בסופו של דבר לאנגליה, בקיץ הקרוב או בזה אחריו, זה לא יהיה למבחנים כמו ב-2007 אלא בעסקה של כמה מיליוני יורו לפחות.

שייח' אנדוי שחקן אנז'ה חוגג שער. AP
לייט בלומר קלאסי. שייח' אנדוי/AP

מאמן השבוע

גארי נוויל - ולנסיה

לאחד מאימוני ולנסיה בסוף השבוע שעבר הגיעו כמה עשרות אוהדים שמחו נגד חוסר האנרגיה והרצון של הקבוצה במשחקי הליגה. "תתחילו לרוץ", הם צעקו לעבר השחקנים. אז ביום ראשון ולנסיה באמת רצתה, השקיעה ורצה. היא נראתה הרבה יותר טוב, אבל אלברו נגרדו לא הפסיק להחמיץ וגארי נוויל נותר ללא ניצחון בשמונה משחקי ליגה. גרוע מכך: ההפסד 1:0 לספורטינג חיחון היה הראשון של ולנסיה במסטאייה במסגרת הליגה מאז ה-1:0 הדרמטי לברצלונה ב-30 בנובמבר 2014. והאש התקשורתית כוונה לעבר הפרשן המוערך, שעד כה מתגלה כמאמן כושל למדי.

"יכול להיות שהאוהדים כבר דורשים את ראשך?", שאל המראיין לאחר המשחק. נוויל זעם: "אני מוצא את השאלה שלך מגוחכת. זה מגיע ממך, אל תשייך את זה לאוהדים. להם יש דרך מאוד ברורה להראות אם הם לא רוצים אותך, וזה לא מה שהיה כאן". נוויל צודק. בוז אכן נשמע במסטאייה, אבל בינתיים האוהדים המיואשים עדיין מסמנים את השחקנים ולא אותו. התקשורת, לעומת זאת, ממשיכה לספור לו את רצף הכישלונות בליגה ולתהות לפשר המינוי שהיה מוזר מלכתחילה.

"הניסוי גוסס", הייתה הכותרת בעיתון "לה ונגארדיה", שם ביקרו את החלטתו של פיטר לים למנות מאמן חסר ניסיון רק על סמך החברות האישית עמו. "תוך כמה חודשים הפך פיטר לים את התקופה שלו בוולנסיה מגאולה לסיוט. הוא בחר במאמן שלא מכיר את הכדורגל הספרדי, והתוצאות בהתאם. נסיגה מהמקום התשיעי ל-12, רק שמונה נקודות מירידה". נוויל, בכל אופן, לא מצליח להוכיח אחרת. הוא משנה מערך כמעט מדי משחק, מחליף הרכבים ונותן הזדמנויות לשחקנים צעירים, אך ניצחונות הוא רואה רק בגביע. מנתח המשחקים החריף של "סקיי ספורטס" מגלה על בשרו עד כמה שונה החוויה על הקווים מאשר זו באולפן הממוזג עם הזזת האצבע על מסך המגע.

ועכשיו יש לו את ברצלונה על הראש. המשחק הראשון מבין שניים בחצי גמר גביע המלך ייערך בקאמפ נואו, המקום בו הניף יחד עם מנצ'סטר יונייטד את גביע אירופה לאלופות ב-1999, במה שהוא כינה "הקאמבק המפורסם בתולדות הכדורגל". בוולנסיה כבר יש מי שמקווה שתבוסה מול ברצלונה תחרוץ את גורל המינוי החברי. לנוויל יש הזדמנות לבצע עוד קאמבק - הפעם קאמבק תודעתי.

מאמן ולנסיה גארי נוויל. AP
געגועים למסך המגע. גארי נוויל/AP

פלופ השבוע

דוידה סנטון - אינטר

בצל הדיווחים על אפשרות שיעבור ביום האחרון של חלון ההעברות לרומא או שאולי יחזור לפרמיירליג, רבים הופתעו לראות את דוידה סנטון בהרכב של אינטר בדרבי. "איל במבינו", שנחשב להבטחה עצומה כשערך את הבכורה בנבחרת איטליה ב-2009, בגיל 18 בלבד, התגלה כמגן ממוצע למדי ככל שחלפו השנים. ודווקא לאחר שעלתה אופציה שיעזוב פעם נוספת את הקן, רוברטו מאנצ'יני החליט להציבו ב-11 הפותחים, לראשונה מאז סוף אוקטובר. האם זה היה רק כדי להציגו לראווה לקראת מכירה? לא ברור. מה שבטוח, הצבתו בהרכב שיחקה לידיה של מילאן. אלכס היה זה שרכב על סנטון המופתע בנגיחת השער הראשון (כמעט כמו שמארק הייטלי התרומם מעל פולביו קולובאטי בדרבי ב-1984), ג'אקומו בונאבנטורה ניצח אותו במאבקים באגף ולקינוח גם חטף לו את הכדור בדרך לשער השלישי. מעניין מי ישים עכשיו את הכסף.

דוידה סנטון שחקן אינטר, משמאל, לפני אלכס שחקן מילאן. AP
בתפקיד הנרמס. דוידה סנטון, משמאל, נכנע יחד עם אינטר לנגיחה של אלכס/AP

מהלך השבוע

סטפן אל שעראווי - רומא

חצי שנה מסויטת העביר סטפן אל שעראווי בצרפת. הוא נע בין ההרכב לספסל וליציע במונאקו, לא כבש אפילו שער ליגה אחד ונראה אבוד לגמרי. עוד כישרון שעומד להיות מוגדר כשחקן עבר כבר בגיל 23. אלא שבמקום להתעקש, הצדדים החליטו להתיר את חוזה ההשאלה ואל שעראווי חזר למילאן, שמיד שלחה אותו כמושאל לרומא. הבכורה במדי הג'אלורוסי הייתה פשוט חלומית. לוצ'יאנו ספאלטי הציב את הפרעוני כשחקן הכנף השמאלית ב-3-4-2-1 שלו ובדקה ה-48 קיבל ממנו ביצוע מרהיב. ארווין זוקאנוביץ', גם הוא בהופעת בכורה, העביר כדור רוחב מצד שמאל ואל שעראווי שלח את העקב ובסיבוב ניתב את הכדור מ-11 מטרים אל הרשת של פרוזינונה. גול א-לה זלאטן. רומא ניצחה לראשונה מאז חזרתו של ספאלטי, אבל כולם דיברו על אל שעראווי, שאישר בחיוך: "כן, למדתי כמה דברים מהאימונים עם זלאטן במילאן. זו הייתה בכורה בלתי נשכחת".

סטפן אל שעראווי רומא. רויטרס
למד מזלאטן. סטפן אל שעראווי/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: מרווין היץ (אוגסבורג) - הפעם בלי ללכלך את הנקודה, סיפק הצגה גדולה
מגן ימני: דני אלבס (ברצלונה) - מתקרב לבישול ה-100
בלם: זרגו טורה (לוריין) - צמד שערי ניצחון
בלם: אלכס (מילאן) - ראה את הכרזה המרהיבה ביציע ושחזר את הנגיחה מ-1984
מגן שמאלי: מרווין פלטנהארט (הרטה ברלין) - מומחה לכדורים חופשיים
קשר: פול פוגבה (יובנטוס) - מפגן שליטה במרכז השדה
קשר: שייח' אנדוי (אנז'ה) - שחקן השבוע
קשר: אוסקר (צ'לסי) - שלושער ראשון בקריירה
חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - שמונה שערים העונה לרשת אספניול
חלוץ: קלצ'י איהנאצ'ו (מנצ'סטר סיטי) - היהלום עובר ליטוש מהיר
חלוץ: פייר אמריק אובמיאנג (דורטמונד) - עדיין צעד לפני לבנדובסקי

ציוץ השבוע

מסר מסנט אטיין לפ.ס.ז': "לכם יש חבילות של כסף, לנו יש את מונה פאקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully