וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלקה אומנותית: אלכסיי ביצ'נקו זכה במדליית כסף באליפות אירופה

28.1.2016 / 22:38

מדליה היסטורית ראשונה בזירה האירופית בבריטסלבה: ביצ'נקו סיים עם 242.56 נקודות בסיכום שני התרגילים, שיפר את הישג השיא שלו מהשנה שעברה אז סיים רביעי והבטיח את מקומו באליפות העולם. דניאל סמוכין הצעיר סיים במקום השביעי הכללי

אלכסיי ביצ'נקו מחליק ישראלי. AP
ביצוע מרהיב. אלכסיי ביצ'נקו/AP

יש מדליה, וגם היסטוריה: אלכסיי ביצ'נקו זכה היום (חמישי) במדליית כסף באליפות אירופה בהחלקה אומנותית שנערכת בימים אלו בבריטסלבה, סלובקיה. ביצ'נקו, שרק לפני שנה סיים רביעי והיה מאוכזב מאוד מהפספוס הגדול, מצא הפעם מקום על הפודיום בתום תחרות קשה, ובעיקר מותחת מאוד. הזכייה שלו גם מסדרת לו הופעה באליפות העולם שתתקיים בהמשך השנה, אבל בעיקר מכניסה אותו לדפי ההיסטוריה כישראלי הראשון שזוכה במדליה בתחרות היבשתית.

אלכסיי ביצ'נקו מחליק ישראלי. AP
ביצ'נקו/AP
אלכסיי ביצ'נקו מחליק ישראלי. AP
ביצ'נקו/AP

ביצ'נקו ביצע תרגיל טוב שעליו קיבל את הציון 158.47 נקודות, ויחד עם התרגיל הקצר הוא צבר 242.56 נקודות שמיקמו אותו במקום השני הכללי. עוד קודם לפניו הופיע סמוכין שהציג תרגיל נקי מטעויות שעליו הוא קיבל 149.35 נקודות ובסך הכול הוא צבר 232.08 נקודות שדירגו אותו במקום השביעי המכובד.

מיד לאחר תרגילו של ביצ'נקו, הוא תפס את המקום הראשון הכללי כאשר נותרו עוד ארבעה מחליקים. ביצ'נקו ידע שכדי להשיג מדליה, אסור לו שיותר משני מחליקים ישיגו ניקוד גבוה יותר ממנו. היות וביצ'נקו וסמוכין התחרו במסגרת קבוצת המחליקים האחרונה, שנחשבת גם לאיכותית ביותר, ברור היה שמדובר במשימה קשה. הספרדי חאבייר פרננדס, שזכה שנה נוספת באליפות אירופה, החליק מעט אחריו ובסיכומה של התחרות הוא צבר 302.77 נקודות שמיקמו אותו במקום הראשון (פער של 60.21 נקודות מהישראלי).

דניאל סמוכין מחליק ישראלי. AP
סיים עם טעם חמצמץ. סמוכין/AP

למזלו הרב של ביצ'נקו, הרוסי מקסים קובטון שהחליק לאחר מכן סיים עם 242.21 נקודות, 0.35 נקודות פחות ממנו, ובשלב הזה כבר היה ברור שהישראלי הבטיח לעצמו מדליה. האחרון שהחליק היה הצ'כי מיצ'ל ברזינה שרשם הופעה לא טובה שמיקמה אותו במקום העשירי. זה גם היה האות של ביצ'נקו להתחיל חגוג מדליה אירופית ראשונה לישראל.

מוקדם יותר התקיימו הופעות הזוגות, כאשר את ישראל מייצגים הזוג האולימפי הבכיר, איזבלה טוביאס ואיליה טקצ'נקו. השניים סיימו את התרגיל הקצר במקום השביעי עם ציון 64.46, ועל כן הם עלו לתרגיל החופשי שיתקיים ביום שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully