וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגש האמוציונלי של דסה, המאבק על החוזה של עזרא: שימו לב אליהם

30.1.2016 / 7:30

הרכש הכי מוצלח שעשתה מכבי תל אביב בקיץ, הקשר שברק בכר עוקב אחר כל צעד שלו, החלוץ האנדרייטד של הפועל חיפה והמגן שחייב להוכיח לאבוקסיס. חמישה שחקנים שכדאי לשים לב אליהם השבוע

one

בווידאו: קליפ שערי השבת מהמחזור הקודם

המחזור האחרון בליגת העל היה מחזור מפתח. הפועל באר שבע ומכבי תל אביב אירחו את שתי הקבוצות הטובות בארץ שהן לא הפועל באר שבע ומכבי תל אביב, כשבית"ר ירושלים ביקרה בבירת הנגב ומכבי פתח תקוה יצאה לבלומפילד. זה יכול היה להיגמר עם טבלה פתוחה ומסקרנת, אך נגמר בשתי ליגות שונות לחלוטין. הליגה של בכר ובוס לעומת הליגה בה מתחרות 12 קבוצות אחרות. ונחותות. במחזור הקרוב תגיע באר שבע לבלומפילד למפגש מול התל אביבית השנייה והחבולה, בעוד האלופה תתארח בטדי אצל בית"ר. מלבד המשחקים המרכזיים, הנה כמה סיפורים שלא תראו בכותרות השבוע, אך עדיין שווים התייחסות.

אלי דסה

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב אלי דסה/ברני ארדוב

זה אמנם עוד מוקדם, אבל אפשר לומר שנכון לנקודת הזמן הזו, אלי דסה הוא הרכש המוצלח ביותר של מכבי תל אביב העונה. דסה הביא איתו התקפה, הגנה ובעיקר יציבות שנותנת לצהובים גמישות ואופציות שונות מבחינת מערך ותוכנית משחק.

דסה השתלט לחלוטין על אגף ימין, כששיחק כבר 14 משחקים העונה. ולא קל לשחק באופן כל כך יציב במכבי תל אביב אם לא קוראים לך ערן זהבי או גל אלברמן. במחזור הקרוב, דסה יפגוש את האקסית בית"ר ירושלים. מהמשחק בסיבוב הראשון הוא נעדר בגלל פציעה, וכעת יגיע לטדי לראשונה כשחקן אורח.

דסה הוא שחקן המפתח במשחק הזה. זה לא רק בגלל האמוציות, אלא בגלל שאגף שמאל של בית"ר מאוד לא יציב השנה. דושאן מאטוביץ' ואורי מגבו לא בעונה גדולה, כשהזר אפילו היה עם רגל וחצי בחוץ בשלב מסוים. למכבי יש הרבה מאוד כלים, אך דווקא דסה, במגרש אותו הוא כל כך מכיר, תחת הסיטואציה הנוכחית, עשוי להיות שובר השוויון.

חן עזרא

חן עזרא שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
חן עזרא שחקן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

חן עזרא

על פי כל השמועות והדיווחים, הסיוט של חן עזרא במכבי חיפה ייגמר בעוד קצת פחות מחצי שנה. לאוהדים כבר אין אמונה שיבשיל, הדיבורים על יציאה לאירופה לא עוזרים וכמובן שהיכולת לא עוזרת לו במאבק על החוזה הבא.

למרות הכל, ולאור ההיעדרות של אלירן עטר, עזרא קיבל את חולצת ההרכב מרוני לוי בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה. התוצאות? לא רעות. שני ניצחונות והפסד בודד לעירוני קרית שמונה.

אז למה כל כך מעניין לראות את עזרא מול הפועל עכו? משתי סיבות. האחת, עטר חוזר וזו אחת ההזדמנויות האחרונות שלו להשאיר טעם טוב לאוהדים לפני העזיבה ולהשיג אולי הצעת חוזה מהיעד הבא, היכן שלא יהיה. הסיבה השנייה והפרקטית יותר, היא ששני המגנים השמאליים הפותחים של הירוקים לא ישחקו - טאלב טואטחה מושעה וסאן מנחם פצוע. זאת אומרת שיהיו לעזרא הרבה יותר משימות הגנתיות אם יפתח, ואולי אפילו עם שי בן דוד בהופעת בכורה בליגה, אחרי ששיחק בדרבי בגביע. לא פשוט ומסקרן כאחד.

יובל שבתאי

ניר לקס קשר הפועל תל אביב מול יובל שבתאי קשר הפועל רעננה. יוסי ציפקיס
ניר לקס קשר הפועל תל אביב מול יובל שבתאי קשר הפועל רעננה/יוסי ציפקיס

זהו? נרגעה סופת המעבר להפועל באר שבע? יופי, יובל שבתאי יכול להתחיל להראות את היכולת שהביאה את העניין מהקבוצה מבירת הנגב. נראה שמאז פרצה הפרשה סביבו, שכחו להתעסק קצת ביכולת של הקשר על המגרש.

בשבועות האחרונים, רעננה, עם שבתאי כבאנקר בהרכב, הפסידה שלושה מארבעה משחקי ליגה. יש לציין ששניים מהמשחקים הללו היו מול הפועל באר שבע ומול מכבי תל אביב, אך עדיין, אסור לו לחשוב שאחרי החתימה מותר לו לנוח. הרי ברק בכר מסתכל.

רעננה בעוד עונה מוצלחת עבורה ושבתאי, כמובן, בעונה יציבה מאוד. הוא דינמי, מוסר, מתקל ובעיקר אחראי. עם זאת, כשיש את וובה בראון ועוד שלושה או ארבעה שחקנים לפניו בבאר שבע, הוא צריך להוסיף עוד אלמנטים למשחקו כדי לקבל דקות בעונה הבאה. עכשיו, כשהבלגן מאחוריו, זה בדיוק הזמן להתחיל. כבר מול מכבי פתח תקוה בשבת.

תומר סוויסה

שחקן הפועל חיפה תומר סוויסה. אדריאן הרבשטיין
שחקן הפועל חיפה תומר סוויסה/אדריאן הרבשטיין

מתחת לרדאר ובצל העונה האדירה של מהראן לאלה, תומר סוויסה עובר עונה לא רעה בכלל. חמישה שערי ליגה יש כבר העונה לאחד החלוצים הכי אנדרייטד בליגה. למה אנדרייטד? אין שום סיבה שז'רקו קוראץ' יקבל מקום על פניו בהרכב. אפילו לא סיבה אחת. וזה בדיוק מה שקורה לעיתים קרובות מדי.

קוראץ' פתח בהפסד לבני יהודה, היה חלש וסוויסה צפוי לחזור להרכב נגד הפועל כפר סבא בשבת. יש הרגשה שסוויסה משלם את המחיר מוקדם מדי. הוא הוחלף בשמונה מ-11 המשחקים האחרונים של הפועל חיפה ולמעשה, כמעט לא מקבל דקות במחציות השניות העונה.

סוויסה שחקן יעיל מאוד ויותר מכך, נראה שמשלים בצורה הטובה ביותר את לאלה, בעוד קוראץ' קצת דורך לסקורר המרכזי על הרגליים. סוויסה יפגוש את הפועל כפר סבא בסוף השבוע, קבוצה שספגה שער אחד בחמשת המשחקים האחרונים. דווקא באחד המבחנים הקשים והחשובים של הפועל חיפה העונה, הוא יכול לתת את האקסטרה עם הכלים ההתקפיים המגוונים שלו (בעיטות מרחוק, מצבים נייחים) שעשויים לעצור את הרצף של מימר.

איהאב שאמי

שחקן בית"ר ירושלים, לירוי צעירי, נאבק בשחקן בני סכנין, איהאב שאמי. קובי אליהו
שחקן בית"ר ירושלים, לירוי צעירי, נאבק בשחקן בני סכנין, איהאב שאמי/קובי אליהו

לפני שנתיים המגן השמאלי של בני סכנין עוד שיחק בבית"ר נהריה בליגה ב'. בשקט בשקט, הוא הגיע לסכנין, השתלט על העמדה הבעייתית (בכל קבוצה בארץ), אך לא הצליח להרים את הרמה שלו מספיק כדי לייצר יציבות בהגנה ובהתקפה.

שאמי נופל בהגדרה של ברירת מחדל. אין מגנים שמאליים איכותיים בליגה והוא סותם חור שנפער בסכנין, אך לא באמת משדרג את הקבוצה. הוא לא עיוור ויודע שבסכנין מדברים עם מגנים שמאליים זרים, ואף הנחיתו שניים למבחנים. מה שבטוח – זה לא עוזר לו לתפקד.

אפשר היה לצפות שאחרי שקיבל דקות משמעותיות בחצי העונה שעברה, שאמי ירים את המשחק שלו, אך אחרי 18 משחקים, חמישה כרטיסים צהובים וחילופים בדקות הסיום בשני משחקי הליגה האחרונים של קבוצתו, נראה שיוסי אבוקסיס לא בונה עליו. שאמי יפגוש בשבת את מכבי נתניה, ואין קבוצה טובה יותר לעשות רושם על המאמן שלך, שמחפש לך מחליף, כמו משחק מול נועלת הטבלה השבורה. הוא חייב להראות לאבוקסיס שמדובר במגן שמאלי נדיר בארץ – כזה שתורם. הרי חלון ההעברות נסגר ממש בקרוב.

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
לא הולך לו. עומרי אלטמן/אדריאן הרבשטיין

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

עומרי אלטמן - 60 דקות בינוניות בהפסד של הפועל תל אביב לסכנין. בנוסף, קרע את המיניסקוס וייעדר כחודשיים. נראה ששום דבר לא הולך לקשר העונה.

דן איינבינדר - 90 דקות אנמיות בהפסד 2:1 של בית"ר ירושלים להפועל באר שבע. חייב להיות יותר דומיננטי ולרצות את הכדור אצלו.

אופיר דוידזאדה - 90 דקות נהדרות הגנתית והתקפית בניצחון על בית"ר ירושלים, למרות הקשיים, החסרונות וחוליית הגנה לא מתואמת. נכס אמיתי לברק בכר.

עודד גביש - 59 דקות לא טובות מול מכבי תל אביב. לא הצליח למלא את מקומו של דוס סנטוס, יש לו חלק בשער של איגייבור והוא יצטרך לעבוד על התיאום שלו עם תומא ודנינו.

רועי שוקרני - 90 דקות טובות נגד מכבי חיפה במשחק לא פשוט. היה חלק משמעותי בייצוב מרכז השדה והצליח לדחוף את הקבוצה קדימה בעת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully