וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו: "מקווה שלא ניגרר לכדור שלג", רולנד: "לא טובים כבר חודש"

28.1.2016 / 9:00

ההדחה מהיורוקאפ אחרי ה-79:69 לשטרסבורג עלולה לגרום לשינויים בסגל באלופה. גורם: "כישלון, אין מילה אחרת". פרנקו יסביר את ההדחה בשיחה עם ההנהלה. פישר: "כשלא הולך, מחפשים אשמים"

one

בווידאו: הפועל ירושלים מפסידה לשטרסבורג ומודחת מהיורוקאפ

בהפועל ירושלים חווים דז'ה וו לא נעים. זו השנה השנייה ברציפות שהקבוצה מהבירה מודחת בשלב מוקדם יחסית ביורקאפ, כשהפעם, זה קרה אחרי שנוצחה אמש (רביעי) 79:69 בביתה על ידי שטרסבורג, ובכך סיימה דרכה במפעל כשנשארו עוד שני משחקים בסיבוב השני ביורוקאפ, כשכרגע מאזנה הוא 4:0. ראשי הקבוצה מאוכזבים מאוד מההדחה בעקבות העובדה שהצלחה באירופה הוצבה העונה כמטרה עיקרית.

למרות ההדחה, בירושלים לא מתכוונים לפטר את המאמן דני פרנקו. עם זאת, קברניטי הקבוצה רחוקים מלהיות מרוצים מהמאמן, וכרגע רק אליפות בסיום העונה תשאיר את פרנקו, שהודח גם מגביע המדינה, בתפקידו. כבר שבועות ארוכים מבעבעת בקבוצה ביקורת על פרנקו ועל חוסר הניסיון שלו בזירה האירופית. בשיחות פנימיות תהו במועדון הירושלמי מדוע הם מפסידים במשחקים צמודים, ומדוע שחקנים נראים חסרי אנרגיה בשלבים מסוימים של המשחק. פרנקו אף יזומן לשיחה נוספת, נרחבת יותר, עם ראשי הקבוצה כדי להסביר את ההדחה המוקדמת מאירופה, וכדי לנפק הסברים על היכולת החלשה של הקבוצה במשחקים האחרונים. בקבוצה הייתה הסכמה כללית אחרי המשחק: "להפסיד ככה באירופה זה כישלון. יכולנו לעשות הרבה יותר".

קהל הפועל ירושלים לא נשאר אדיש לאור היכולת ואף קרא בוז לאחר שהקבוצה הייתה בפיגור כבר ברבע הראשון. מהיציעים נשמעו קריאות "תתפטר", ובדקות האחרונות של ההפסד, האוהדים יצאו מהאולם בהפגנתיות. על האווירה בארנה אמר פרנקו: "אנחנו לא באים לחנך אף אחד".

שחקני הפועל ירושלים. קובי אליהו
אכזבה בחדר ההלבשה. שחקני הפועל ירושלים/קובי אליהו

בעוד שביציעים התקיימה מחאה, בחדר ההלבשה שרר דכדוך. דונטה סמית' עמד בחדר ההלבשה וחיכה שהעיתונאים יסיימו את עבודתם. חלק מהשחקנים העדיפו לא ליצור קשר עין והאכזבה הורגשה היטב גם במסדרונות ליד מתחם ההלבשה.

גורם בקבוצה סיפר: "בשבועות האחרונים אומרים לשחקנים 'להישאר ביחד', אבל קשה להגיד שכל חדר ההלבשה מאוחד. יש כמה שחקנים שהם מאוד אינדיבידואלים, מכונסים בתוך עצמם. גם הנסיעה של פישר, שאי אפשר לשלוט על מה שקרה, מאוד פגעה בקבוצה. ירושלים מאוד רחוקה מלממש את היכולת שלה. מה שקרה באירופה זה כישלון. אין מילה אחרת להגדיר את זה".

אם בפסק זמן ברבע האחרון ביקש פרנקו מהשחקנים "לשחק עבור הגאווה שלכם", לשחקנים הובהר בחדר ההלבשה כי למרות ההפסד , יש עוד מטרה והיא האליפות ועליהם להופיע ברצינות לכל משחק. בירושלים מתכוונים לבחון את הסגל, ולאור ההדחה מאירופה לא נשללת האפשרות לשחרר שחקן ולהחתים שחקן אחר. ג'וש דאנקן, שספג לא מעט ביקורת בשבועות דווקא בלט במשחק אמש.

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים (ימין) עם יוחאי צוקרמן, איגור מאיור. קובי אליהו
"לא הגיע לנו". אליהו/קובי אליהו

ליאור אליהו הודה: "לא הגיע לנו לנצח במשחק. הם פשוט היו טובים יותר מאיתנו. גם כשהיו לנו כמה דקות טובות, הם חזרו למשחק ועשו כמה סלים גדולים. ההתקפה שלנו לא זרמה, והיו גם כמה סלים טיפשיים שספגנו. זה מאוד מאכזב, כי הגענו למשחק הזה דווקא באנרגיות טובות. למה האנרגיות ירדו תוך כדי משחק? לפעמים זה תלוי בקבוצה היריבה שגם יודעת לפתח מומנטום. אני לא חושב שלא היה כאן מישהו שלא נתן את מאה אחוז".

אליהו הוסיף: "מה קרה לנו באירופה? יש דברים שאין לי הסברים אליהם. מתכונת הנוכחית לא הגיע לנו לעלות לשלב הבא. היו כמה משחקים אותם יכולנו לנצח, וזה היה משנה את התמונה, אבל כשמפסידים כל כך הרבה משחקים צמודים, זה לא עובד לאורך זמן. אני מקווה שזה לא יהפוך לכדור שלג. יש משחק מול נהריה ביום ראשון. נצטרך לשים את כל מה שקרה באירופה מאחורינו ולהתרכז במטרה האחרונה העונה - האליפות".

ד'אור פישר הוסיף: "לפעמים דברים קורים. באופן אישי, החמצתי כמה משחקים לאחר מותו של אבי. אני מנסה למצוא את הקצב מחדש עם הקבוצה, אבל היו עכשיו משחקים חשובים באינטנסיביות של פלייאוף שאי אפשר להפסיד בהם. בצרפת הם התכוננו ועשו התאמות למשחקים, אבל אי אפשר לדאוג לכל מה שקרה, אלא להתמקד במטרות אחרות שלנו. כשדברים לא הולכים טוב, אז מנסים למצוא את האשמים ומה קרה, אבל אני חושב שאנחנו צריכים כבר מעתה להתמקד במשחק הבא שלנו ביום ראשון".

אי ג'יי רולנד סיכם: "כולם מאוד מאוכזבים, כי אני יודע כמה מוכשרים אנחנו יכולים להיות כקבוצה. אין תשובה למה שקרה, שחקנים רצו לנצח. אנחנו נאבקים ולא משחקים טוב כבר כחודש, וזה זמן רע כי הפסדנו משחקים חשובים כמו ביורוקאפ וגביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully