וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: טואטחה עדיין מושעה. בניון: "אפשר להגיע לאירופה"

28.1.2016 / 8:53

הקפטן אופטימי אחרי ההעפלה לרבע הגמר. המאמן ייפגש עם שחר, על הפרק: צירוף אופיר מזרחי וקשר זר, ואולי מגן שמאלי. המגן יוזמן לשיחה, בניון שנפצע הסביר: "קיללו את המשפחה שלו. אם יישאר נתמוך בו". ומה קרה לעטר בסיום?

one

אחרי שעברה את בית"ר ירושלים בדרך לשמינית הגמר, במכבי חיפה קיוו לקבל הגרלה נוחה יותר בשלב הבא. אבל אז הגיע הדרבי, ואיתו חשש לסיים את העונה מוקדם מהצפוי, ואם זה לא מספיק – הגיע גם סכסוך מתוקשר עם טאלב טואטחה שהעלה חשש מסוים לפני המשחק לגבי ההרכב. טואטחה עצמו לא הגיע למגרש אתמול לאחר שקיבל הוראה כזאת. הוא צפה במשחק מהבית, והיום לא יצטרף לאימון השחרור של הקבוצה עד אשר רוני לוי יחליט אחרת. הוא מושעה עד להודעה חדשה וממתין להצעות מפורטוגל וטורקיה, אבל במכבי חיפה כבר הבהירו שאם עד סוף השבוע לא תוגש הצעה עבורו הוא יצטרך להתאזר בסבלנות עד הקיץ.

אחת הסיבות להשעיה, אגב, כרוכה בהתנהלות שלו בשיחה שנערכה עם רוני לוי. כזכור, מתוך פרטי השיחה שפרסמנו עולה כי המגן לא ראה את עצמו חלק מהקבוצה, וזה מה שגרם ללוי לתהות לגבי עתידו. בסביבתו של טואטחה סיפרו השבוע כי הוא התנהל בצורה מקצועית. עד לאחרונה היה המגן בטוח שייצא לאירופה וכבר קיבל הבטחה בעל פה מהמועדון, אך נכון להבוקר, שלושה ימים בלבד לתום ההעברות באירופה, אף עסקה עדיין לא נסגרה למרות מספר הצעות שקיבלו נציגיו בעל פה. כזכור, לפני מספר שבועות הבטיחו במועדון למגן שינסו לסגור עסקת מכירה במסגרתה יושאל למוסקרון, אך מאז לא הוגשה הצעה כזאת. טואטחה יוזמן בקרוב לשיחה ואם לא תוגש הצעה עד סוף השבוע יובהר לו כי במידה וברצונו לשחק, עליו להפגין רצינות עד תום העונה. שחקנים סיפרו כי אלירן עטר נראה מאוכזב בסיום ומיהר לרדת לחדר ההלבשה, כנראה על רקע העובדה שחזר לאחר הפציעה ולא הצליח לכבוש.

בחיפה עדיין לא מתלהבים לצרף את גילי ורמוט. רוני לוי מעדיף את אופיר מזרחי וחיפה מפעילה לחצים לשחררו ומנסה לפתות את איזי שירצקי בכרטיסו של שחר הירש. לגבי מועמדים זרים, לוי בוחן שלושה מועמדים, שלא כולם בטוחים שהם רוצים להגיע לישראל. היום תיערך פגישת עבודה בין המאמן ליעקב שחר, במטרה לבחון את צירופו של אחד מהם. במועדון שוקלים לצרף מגן שמאלי (שיימן ודילמוני הוזכרו) ללא קשר לעתידו של טואטחה, זאת לאור פציעת סאן מנחם. "המטרה היא להביא לפחות שני שחקנים, זר וישראלי. אם נוכל להביא שני שחקנים ישראלים מה טוב, אבל כרגע ההצע בשוק לא מספיק טוב", אמרו אתמול במועדון. אחד השחקנים מהם יותר מרוצים בצוות המקצועי הוא גליינור פלט. ללא קשר לשער אתמול, אם ימשיך ביכולת הזאת, בחיפה יבנו עליו גם בעונה הבאה כשבנוסף המטרה היא לצרף חלוץ בכיר.

קובי מויאל שחקן מכבי חיפה (משמאל) עם יוסי בניון. יוסי ציפקיס
"מה שחשוב בגביע זה לעלות". יוסי בניון/יוסי ציפקיס

יוסי בניון, שנפצע במשחק וייעדר לפחות עשרה ימים, התייחס לעניין טאלב טואטחה, בו היה מעורב כשניסה לפשר בין הצדדים. "אני מעורב כקפטן. אני יכול להעיד שהוא לא בכה בחדר ההלבשה, הוא המגן השמאלי הכי טוב בארץ, שחקן שחשוב למכבי חיפה, אבל נוצרה סיטואציה שלנו השחקנים קשה להיכנס לעומק הבעיה ואנחנו מקווים שזה ייפתר על הצד הטוב ביותר", אמר הקפטן. "אנחנו אוהבים את טאלב ואם הוא ישאר פה אנחנו נתמוך בו. אם יעבור לקבוצה אחרת נאחל לו בהצלחה. מה קרה במשחק האחרון? זה לא פעם ראשונה שהוא מקבל קללות, אבל הפעם קיללו את המשפחה והילד הקטן. הוא היה מאוד מאוכזב אבל דיברתי איתו כדי להרגיע ולתמוך". על הניצחון בדרבי אמר: "מה שחשוב בגביע זה לעלות, אנחנו שמחים מאוד. רצינו להיות בהגרלה של הרבע גמר ועכשיו יש את המשימה של הליגה. העובדה שעליתי פצוע? בשבילי זה משחק קריטי להמשך העונה. הגביע משפיע גם על הליגה. חששנו לא ליפול לפלייאוף התחתון. שיחקתי עם זריקה, בלי מפשעה. דרבי זה חשוב לקהל, חשוב היה לנו לנצח, מגיע לנו לשמוח אחרי עלייה לשלב הבא ואני מקווה שזה יימשך במשחקים הבאים. יש פה כמה שחקנים עם ניסיון. עברתי מספיק בקריירה כדי לנסות לעזור ולתת להם עצות. הם מוכיחים שמגיע להם להיות במגרש. כיף לשחק איתם. אני עושה את המקסימום לעזור וגם הם עוזרים לי לשחק יותר טוב". על השאלה האם חיפה מסוגלת להגיע בתום העונה לאירופה אמר: "ברור שאני מאמין שהקבוצה יכולה וצריכה לסיים במקום לאירופה. יכול להיות שזה יקרה גם דרך הגביע". על הספסל אתמול נרשמה התרגשות מסוימת לאחר שקובי מויאל חזר לשחק אחרי שלושה חודשים. כעת מקווה הקשר להמשיך לקבל דקות ולחזור לכושר שאפיין אותו לפני הפציעות.

אוהד לויטה, שסחט מחמאות על יכולתו בשני המשחקים האחרונים והציל את הקבוצה מספיגה במחצית הראשונה אמר: "לפעמים כשאתה לא משחק יש לך הזדמנות לעבוד באימונים. אני מנסה לעשות את זה על הצד הטוב ביותר ולעזור לקבוצה כשיקראו לי. אני מקווה שאני עושה פעולות טובות. הגעתי למכבי חיפה כשוער שני. אני מאוד מאמין בעצמי ובגלל זה אני עובד קשה. מחכה לנו משחק קשה בעכו. אנחנו רואים את הטבלה, המשחק הזה חשוב".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully