וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש רדיוס וקנס בסך 30 אלף שקל הוטל על בית"ר ירושלים ובני סכנין

27.1.2016 / 20:10

שתי הקבוצות עמדו לדין בעקבות אירועי המפגש ביניהן במושבה, עונש הפחתת הנקודות על תנאי של הירושלמים לא הופעל. אבו יונס על הצעת בית"ר: "מסכים לכך שאוהדים לא ייכנסו למשחקי חוץ". סכנין מתכוונת לערער

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: המשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין

בית"ר ירושלים ובני סכנין עמדו היום (רביעי) בעקבות אירועי המשחק ביניהן בשבוע שעבר במושבה, כשדייני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליטו להטיל עונש רדיוס על כל אחת מהקבוצות וכן קנס בסך 30 אלף שקלים.

הקבוצה מהבירה עמדה לדין בגין התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות ואילו בני סכנין עמדה לדין בגין ביזוי ההמנון, השלכת אבוקות והשלכת חפץ למגרש. נגד בית"ר ירושלים עמד עונש של הפחתת שתי נקודות על תנאי בגין ארבע עבירות על קריאות גזעניות בעונה שעברה, אך מכיוון שלא נעשו עבירות כאלה העונה הוא לא הופעל אלא הוארך בשנה, עד 27 בינואר 2017.

כזכור, בבית"ר ירושלים כבר הבהירו כי אם ייענשו בהפחתת נקודות או רדיוס, הקבוצה לא תופיע למשחקים. המועדון פרסם תגובה רשמית, לפיה: "יוגש ערעור על העונש הכבד".

אוהדי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
משחק רדיוס אחד. אוהדי בית"ר ירושלים/יוסי ציפקיס

בכתב ההגנה שהגיש עורך הדין של הקבוצה, רוני מוזסון, צוין כי מצלמות האבטחה במושבה כוונו אל עבר אוהדי סכנין ולכן לא ניתן היה לראות מי השליך את החפצים למגרש. מעבר לכך, ייחסו בבית"ר ירושלים את הקריאות הגזעניות להתססה מצד אוהדי סכנין שכללה הדלקת אבוקות, ביזוי ההמנון וקריאות "ברוח בדם נפדה את אל אקצא".

עו"ד מוזסון הוסיף: "אפשר לראות את הסדר הכרונולוגי של האירועים על פי דו"ח המשקיף כדי להבין שהייתה כאן התססה. ביזוי ההימנון, השלכת החפצים והאבוקות מצד אוהדי סכנין היו הרבה לפני הקריאות הגזעניות שהחלו רק בדקה ה-43. הייתה כאן התססה, ועובדתית בעקבות משחק נגד סכנין הקבוצה עומדת לדין על קריאות גזעניות בפעם הראשונה העונה. זה הכול עניין של התססה מצד אוהדיה".

בקבוצה אף ציינו את אירועי המשחק הקודם בין השתיים בו סכנין עמדה לדין על שבע עבירות ובסופו של דבר נעשה בסכום של כ-30 אלף ש"ח. גורם במועדון אמר לפני הדיון: "נלך עם זה עד הסוף, לא יהיה יותר איפה ואיפה גם אם נצטרך לעשות צעד קיצוני. אם בית הדין, ההתאחדות והמנהלת רוצות שדברים יעברו כך לסדר היום הם מוזמנים להמשיך עם האפלייה ולהתייחס לבית"ר ירושלים כנגע בכדורגל".

אושרי דודאי, נציג בית"ר אמר בדיון: "יש צורך להסביר בנוגע להתפרצות אנשי הצוות למגרש כי מדובר במתנדבים המתעסקים בצד הלוגיסטי שלא יכלו לשלוט ביצרם. מעבר לכך, למחרת הם כבר לא היו חלק מהצוות שלנו". עורך הדין מוזסון הוסיף כי "כוס השתיה הייתה ריקה ולא פגעה באף אחד, זה משהו מינימלי ואפשר לראות זאת. אם המצלמות לא היו מכוונות לעבר אוהדי סכנין שזוהו מראש כבעלי סיכון לגרימת נזק, ניתן היה לראות מי השליך את הכוס ולהגיש נגדו תלונה".

מנכ"ל בני סכנין מוחמד אבו יונס. קובי אליהו
יו"ר בני סכנין אבו יונס מגיע לדיון/קובי אליהו

במהלך הדיון הציעה בית"ר ירושלים שבמשחקים בין השתיים לא יהיה קהל אורח. יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס, הגיב לכך: "אני מסכים להצעת בית"ר ירושלים שאוהדי הקבוצה האורחת לא ייכנסו למשחקים בין הקבוצות. מעבר לכך, דו"ח השיפוט הוא חד צדדי, לא שמעו את אוהדי בית"ר מקללים את בני סכנין. הבוז שלנו בכלל לא היה נגד ההמנון אלא נגד אוהדי היריבה שבמקום לשיר את ההמנון קיללו את האוהדים שלנו. ההמנון לא מחייב אותי. אני לא יודע את המילים שלו אבל אנחנו לא נגד ההמנון. זה בכלל נושא פוליטי וכל מה שבית"ר ירושלים עושה עם ההמנון מבזה אותו".

הדיין השיב לאבו יונס: "אזרח במדינה חייב לכבד את ההמנון. לא לשיר אך לכבד חובה".

מונדר חלאילה, דובר סכנין, הגיב להחלטה: "המפגשים מול בית"ר ירושלים סטו מדרך הספורט. נדרשת ראייה יותר אחראית של כל בעלי העניין על מנת לאתר פתרונות ולקבוע שיטה אשר תמנע את המפגש בין שני הקהלים. הנהלת סכנין מסכימה לנוסחה שבה שתי הקבוצות יתארחו ללא הקהל של הקבוצה האורחת. בעניין ההחלטה של בית הדין: מה יותר גס ואלים ומסוכן לחברה ולמדינה - "מוות לערבים", "מוחמד מת", "שיישרף לכם הכפר" או השלכת אבוקה לכר הדשה.

בית הדין פעל בגסות יתר עם בני סכנין ופעל בשני לקסיקונים שונים בכך שהוא הפעיל את הרדיוס שהיה "על תנאי" ודילג על הפחתת שתי נקודות שהיו "על תנאי" של בית"ר ירושלים. בית הדין המציא עונש של רדיוס לבית"ר ירושלים ובכך נתן אישור לקריאות הגזעניות ולאלימות המילולית ולשיסוע השליחות הספורטיבית בנוסף, נתן סטירה קשה והתייחס בזלזול רב לכל ועדות הלחימה באלימות המילולית של הכנסת ולגופים ועמותות שונים שפועלים בנמרצות לאכיפת קריאות גזעניות במגרשי כדורגל. צובט בלב שבית הדין לא ניחן בקורטוב של יכולת ואנינות נפש והרגשת פגיעת הקריאות הגזעניות על ילדי המגזר ואנשיו האזרחים - "מי שגר ליד הים איננו שומע את רחש הגלים". אם שופטי בתי הדין אינם ערים לסכנה של המשמעות המטפורית של המשל הזה, אזי אנחנו חרדים על עשייתנו החברתית כאנשי ספורט. בית הדין נתן רשיון לפגיעה ברגשות ילדי המגזר ואנשיו. בית הדין בהחלטתו עודד קריאות גזעניות במגרשי הכדורגל. בתקוה לתיקון העוול שבהחלטה הזאת סכנין תערער לבית הדין עליון של ההתאחדות".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully