וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: טאלב טואטחה הודח מהסגל לקראת הדרבי, ויושעה עד להודעה חדשה

27.1.2016 / 10:53

המגן לא בסגל מול הפועל חיפה (21:00, 5 לייב): "התנהלותו פוגעת במועדון". השחקן הוצע בטורקיה ופורטוגל, במועדון טוענים: לא קיבלנו הצעה רשמית. ומה עלה לשיחות בין השחקן לשחר ורוני לוי?

one

בווידאו: תקציר ההפסד של מכבי חיפה מול קרית שמונה

מגן מכבי חיפה טאלב טואטחה לא הוזמן לסגל הקבוצה למשחק הערב (21:00, 5 לייב) מול הפועל חיפה בשמינית גמר גביע המדינה. במועדון טוענים כי הסיבה היא מקצועית. מקורב למועדון ציין כי "השחקן לא גילה מספיק מחויבות, וההתנהלות שלו פוגעת בקבוצה ובמועדון". בחיפה טוענים כי עדיין לא קיבלו כל הצעה לגבי השחקן, ואם תתקבל הצעה עד סוף השבוע, במועדון ישקלו אותה ברצינות. עוד נודע כי מאמן הקבוצה רוני לוי קיבל את ההחלטה לאחר שלא אהב את העובדה שמקורבים לשחקן צוטטו לאחרונה בכלי התקשורת על רצונו לעזוב.

לוואלה ספורט נודע כי השחקן יושעה עד להודעה חדשה. כבר אתמול ציינו גורמים במועדון כי אם השחקן לא יביא הצעה עד יום חמישי, יודיעו לו כי הוא לא משוחרר מהמועדון ויהיה בסגל למשחק מול הפועל עכו, אולם הבוקר החליט רוני לוי כי הוא לא יחזור בשלב זה לאימונים עד שעתידו יתבהר. כפי שפרסמנו בשבועות האחרונים, טואטחה הוצע למועדונים בטורקיה ופורטוגל ונציגיו מנסים לסגור לו את אחת האופציות הללו עד מחר, זאת כדי להשיג פריצת דרך במשא ומתן עד תחילת השבוע.

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה לפני שחקני הפועל חיפה. ברני ארדוב
הפרידה מתקרבת. טואטחה/ברני ארדוב

בימים האחרונים, יש לציין, נערכו מספר שיחות בין טואטחה לרוני לוי. במהלך השיחות הבטיח לוי לשחקן כי לא ימנע ממנו להתקדם במידה ותגיע הצעה, אך בהמשך הבהיר לו כי "במידה ולא תיתן את הכל במגרש, אודיע לשחר כי מבחינתי אתה לא משוחרר". בהמשך נערכה שיחה נוספת בין טואטחה לשחר, בה ביקש ממנו האחרון "לתת את הכל במגרש כל עוד אין הצעה רשמית". הצדדים הגיעו למבוי סתום כבר שלשום.

כפי שפרסמנו אז, המגן הבהיר לראשי המועדון כי הוא לא רואה את עצמו חלק מהקבוצה ונחוש לעזוב מיידית. בסביבתו של השחקן סיפרו בימים האחרונים כי "טואטחה עושה הכל בשביל הקבוצה, אבל הוא רוצה ללכת ולהתקדם". גורם במועדון סיפר היום כי "מאז שרוני הגיע לקבוצה, הוא קיבל לא מעט החלטות קשות והמון ביקורת, אבל הוא מנקה את מכבי חיפה ונוקט במדיניות קשה שלא הייתה כאן בשנים האחרונות. זה תהליך ארוך, וצריך כאן הרבה אומץ, אבל אין שום דרך אחרת".

בעקבות הדחה של טואטחה, מי שעשוי לפתוח בעמדת המגן השמאלי הוא אוראל דגני ואילו אעיד חבשי יפתח כמגן ימני. אפשרות נוספת: שי בן דוד מהנוער ימלא את מקומו.

יעקב שחר בעלי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ביקש ממנו לתת את הכל. שחר/אדריאן הרבשטיין

אחרי ההדחה מגביע הטוטו בשלב רבע הגמר, החבורה של רוני לוי תנסה להעפיל הערב לשלב הזה בגביע המדינה על חשבון הפועל חיפה. "כל שחקן כאן מבין שהפסד הערב, ולא תישאר שום מטרה העונה מלבד קידום שחקני הבית. יש משמעות גדולה לדרבי. ניתן הכל הערב כי אי אפשר לאכזב את האוהדים שלנו", אמר שחקן בקבוצה.

רוני לוי ממשיך לחפש שחקני רכש. תחילה סברו חלק מהשחקנים כי עדיף שלא להתחזק בקשר זר שיגיע על חשבון דקות משחק לנטע לביא ועטאא ג'אבר, אך אתמול נשמעה ביקורת של חלק מהשחקנים על הסגל הקצר. "רוני מסתובב לספסל ואין לו הרבה אפשרויות. הסגל קצר מאוד, ואין עומק בקבוצה הזאת. שחקני בית זה טוב, אבל ככה לא נגיע לאירופה", אמר שחקן בכיר בקבוצה. לוי מתלבט הערב בעיקר לגבי שחקני הכנף שלו. יוסי בניון קיבל זריקה ורק לקראת המשחק יוחלט האם הוא מסוגל לפתוח בהרכב. אלירן עטר ערך אימון מלא אבל לא בטוח שיפתח. איסמעיל ריאן וחן עזרא בכוננות.

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
סגל קצר מאוד. לוי/אדריאן הרבשטיין

נטע לביא, שהפך לאחרונה משחקן נוער לשחקן הרכב בקבוצה הבוגרת, סיפר לאתר הרשמי של מכבי חיפה: "בכל אימון אני מנסה להוכיח את ההזדמנות שניתנה לי להיות במכבי חיפה. זה המועדון הכי גדול בארץ. החלום שלי היה להגיע לקבוצה הבוגרת. השאיפות בזמן הקצר הן לעזור לקבוצה להמשיך להתקדם במטרות שלה". מאמנו לשעבר, אברהם אבוקרט, הוסיף: "אנחנו מרוצים מההשתלבות שלו בקבוצת הבוגרים. הוא עבד קשה במשך שנים והיום מוכיח את עצמו. אנחנו מאמינים ביכולת של נטע, הוא יטביע את חותמו בבוגרים, אבל זה ייקח שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully