וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות גילה ליקויים חמורים בהתנהלות התאחדות הקראטה

26.1.2016 / 17:57

בין היתר התגלו מאבקי שליטה על ההנהלה והבחירה למוסדותיה, היעדר שקיפות ושלל ליקויים בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית של ההתאחדות. בעקבות הדברים, הוכנס חשב מלווה להתאחדות

משרד המשפטים מדווח היום (שלישי) שרשת העמותות, שבדק בתקופה האחרונה את התאחדות הקראטה בישראל, מצא ליקויים חמורים בהתנהלות ההתאחדות. הבדיקה התבצעה בעקבות תלונות רבות שהצטברו כנגד ההתאחדות.

בין היתר התגלו מאבקי שליטה על הנהלת ההתאחדות והבחירות למוסדותיה. "עלה כי ההתאחדות אינה מתנהלת כנדרש", נמסר ממשרד המשפטים. "ההתאחדות קיימה אסיפה כללית שבה התקיימו בחירות להנהלת ההתאחדות שלא כנדרש. ההתאחדות אינה מנהלת פרוטוקולים כנדרש בחוק והתיעוד בפרוטוקולים אינו נכון; עלה חשש שההתאחדות אינה חושפת בפני חברי ההתאחדות את המידע והמסמכים הנדרשים לאישור הדו"חות הכספיים; ההתאחדות אינה מגישה דיווחים לרבות דו"חות כספיים; וכן עלה חשש בעניין התנהלותה הכספית של ההתאחדות, נוכח טענות בעניין התקשרות עם ספקים שלא כדין, גבייה ביתר, אי הנפקת קבלות עבור תשלומים, ניהול קופה קטנה הכוללת אלפי שקלים במזומן, שימוש בכרטיסי אשראי פרטיים לתשלום לספקים וליקויים נוספים".

לאור כל זאת, נדרשה ההתאחדות לחתום על תכנית לתיקון ליקויים הכוללת ליווי של רואה חשבון מלווה שיפעל להסדרת התנהלות ההתאחדות ולפתרון המחלוקות במוסדות ההתאחדות. הגורם המלווה החל את עבודתו מול ההתאחדות וזוכה לשיתוף פעולה. כתוצאה מכך וכתוצאה משיתוף פעולה של גורמים נוספים מעולם הספורט שנרתמו לסייע לפתרון המחלוקות, נראה כי ההתאחדות תוכל לשוב לפעילות כסדרה.

יושב ראש התאחדות הקראטה, משה בוחניק: "אני מעריך שאנחנו נעשה סדר אחרי שמשרד המשפטים קבע שהבחירות שלנו היו חוקיות ונתנו לכך אישור. אני מכיר את הנתונים וההתנהלות שהייתה בקדנציה הקודמת. באנו ממקום של לעשות שינוי. יושב הראש הקודם לא התנהל כמו שצריך".

  • עוד באותו נושא:
  • קראטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully