וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לוורמוט, הפתרון של דראפיץ': שחקנים לשים לב אליהם השבוע

23.1.2016 / 7:50

האתגר הגדול של אלי גוטמן, האיש של בית"ר ירושלים למשחקים גדולים, המגן שצריך לעזור לברק בכר. המדור של אסף שלו מציע לכם עוד כמה שחקנים שכדאי לעקוב אחריהם במחזור הקרוב

ברני ארדוב

בווידאו: כל שערי השבת האחרונה בליגת העל

ליגת העל שלנו מחליפה קידומת והמחזור ה-20 יגיע אלינו בשעה טובה בסוף השבוע הקרוב. מהמחזור האחרון יש חדשות רעות וחדשות טובות. הטובות קודם – אף משחק לא הסתיים ב-0:0. הרעות – שבעה משחקים סיפקו 12 שערים ורק במשחק אחד הצליחו שתי הקבוצות לכבוש. חוץ מהבכורה המחודשת של גוטמן על הקווים מול בני סכנין, הפועל באר שבע (בית"ר ירושלים בטרנר) ומכבי תל אביב (מכבי פתח תקוה בבלומפילד) ימשיכו במרוץ הדו ראשי שלהם בפסגה, הפועל כפר סבא ומכבי נתניה נפגשות לקרב תחתית עם קירבה גאוגרפית ומכבי חיפה ועירוני קרית שמונה במפגש מאכזבות ומאוכזבות מהעונה הזו. בשולי הכותרות, הנה מספר סיפורים ששווה לשים אליהם לב השבוע.

seperator

עומרי אלטמן

בקדנציה הקודמת של אלי גוטמן בהפועל תל אביב, המאמן טען שלפני כל משחק הוא היה יושב עם גילי ורמוט ואומר לו: "תדאג שגם במשחק הזה יזכרו אותך". אם להקביל את התקופות ואת הקונספט הזה, מי שצריך לקבל את השיחה הזו הפעם הוא אלטמן - אלא אם ורמוט יחזור בקרוב לאדום ויגרום לקרע עצום בבלומפילד.

אלטמן, שגדל ביריבה העירונית, הגיע כדי להוביל את הפועל תל אביב. כרגע הוא לא עושה את זה. הסיבות הסביבתיות רבות - יכולת קבוצתית רעה, פציעה טורדנית בקרסול ושינוי תכוף בתפקוד, כולל הצבה בחוד. אבל חשוב להבין שלא הכול סביבתי. אלטמן צריך להשתנות וגוטמן יכול לשנות אותו.

לקשר המוכשר יש ארבעה שערים בלבד העונה בכל המסגרות, שלושה מהם בשבועיים האחרונים - בשלושת המשחקים בהם גוטמן היה סביב ובתוך המועדון. נראה שיש קפיצות חדות מדי ביכולת של אלטמן לאורך הקריירה. מה שאפיין את ורמוט בהפועל תל אביב הייתה יציבות. אם גוטמן יציב את אלטמן בתפקיד האופטימלי עבורו וייתן לו את המושכות, יש סיכוי שבהפועל תל אביב יקבלו יורש. גם אם לא העונה, אז בעתיד.

שחקן הפועל תל אביב עומרי אלטמן. ניב אהרונסון
אלטמן ייכנס לנעלי ורמוט?/ניב אהרונסון

דן איינבינדר

כשדן איינבינדר הגיע לבית"ר ירושלים ממכבי תל אביב הוא נכנס לנישה בעייתית. מצד אחד, הבן האובד, עם מנטליות של בית"ר, המנורה וכו' ומצד שני, בעמדה שלו יש פשוט מספר שחקנים טובים ומוכשרים ממנו.

איינבינדר השלים העונה 90 דקות רק פעם אחת בליגה, יש לו בישול אחד והוא לא כבש. עם זאת, נגד בני סכנין הוחלף רק לקראת הסיום, אחרי שסוף סוף הראה שהוא יכול לתרום, אולי יותר מהקשרים הקיימים ועוד עשה זאת במשחק גדול מאוד עבור בית"ר. יכול להיות שדראפיץ' מצא את האס שלו למשחקים גדולים? זה משהו שבהחלט היה חסר לבית"ר העונה.

בית"ר הגיעה לאיזושהי נקודת עצירה. הכדורגל כבר לא שוטף וייתכן כי הטרנד ששמו דוד קלטינס צריך לפנות מקום (זמנית, רק זמנית) לשחקן יציב ומנוסה יותר כמו איינבינדר. יהיה מסקרן לראות אותו רושם הופעה שלישית ברציפות בהרכב. במיוחד כאשר מדובר במשחק גדול מול הפועל באר שבע.

שחקן בית"ר ירושלים, דן איינבינדר. יוסי ציפקיס
זמן איינבינדר/יוסי ציפקיס

אופיר דוידזאדה

הגאווה הכי גדולה של הפועל באר שבע העונה היא ההגנה שלה. הבאר שבעים ספגו 12 שערים, אם כי לאחרונה, נראה שהפציעות והאילוצים שיבשו את העניינים בקבוצה של ברק בכר. תחילה, אופיר דוידזאדה היה פצוע, וכעת, עם הפציעות של סוארס ואפילו זו של הובאן, בתוספת ההרחקה של לואי טהא, יאלצו בבירת הנגב לנסות דברים חדשים. המפתח – הניסיון של דוידזאדה.

מאז חזר לאגף שמאל לפני שבועיים, הקבוצה רשמה שני ניצחונות מרשימים מבלי לספוג. למעשה, היא לא ספגה בארבעת המשחקים האחרונים בהם פתח. הפעם, המגן השמאלי יהיה חלק מחוליית הגנה שלא מתורגלת לשחק יחד. אוחיון וצדק (שגם סוחב פציעה קלה) כבלמים ובן ביטון בימין. בלגן של מחליפים וחילופים.

בראשון, באר שבע פוגשת את בית"ר ירושלים ודוידזאדה הוותיק יצטרך להיות זה שמחבר את כל הפיסות השונות ליחידה אחת, שהמטרה שלה היא לעבור את המוקש הכי גדול שהוא לא מכבי תל אביב. ללא הובאן, המהווה פקטור הגנתי חשוב, הוא גם יקבל פחות תמיכה מהקישור. מדובר באחד המשחקים המאתגרים של המגן בקריירה, הן מקצועית והן מנהיגותית.

אופיר דוידזאדה שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
יצטרך להחזיק את הגנת באר שבע. דוידזאדה/יוסי ציפקיס

עודד גביש

עוד קבוצה שיכולה להיות גאה בהגנה שלה היא מכבי פתח תקוה. רן בן שמעון בנה קבוצה חזקה, שמושתתת על מערך חריג במחוזותינו – חוליית הגנה הבנויה משלושה בלמים. על עומר דנינו, קסאבייה תומא ואליסון דוס סנטוס אין מה להרחיב. הסיפור המעניין השבוע הוא עודד גביש.

בעקבות פציעות חוזרות ונשנות של דוס סנטוס, גביש שותף העונה כבר בחמישה משחקים ליגה. למזלו הרע, הקבוצה ספגה בארבעה מהם. עם זאת, נראה שהוא בעונה של קפיצת מדרגה. אחרי דשדוש במספר קבוצות, נדמה שגביש מצא את הנישה שלו מחדש ואת המאמן שאולי המתאים לו. הוא מהווה גיבוי סולידי להגנה טובה ומצליח להוציא את המקסימום מהסיטואציה בה הוא נמצא.

דוס סנטוס שוב פצוע וגביש יקבל שוב הזדמנות בסוף השבוע במשחק הכי קשה בליגה – מול מכבי תל אביב בבלומפילד. המלאבסים אמנם נוצחו במפגש הקודם, אך ניצחו את שני המשחקים האחרונים בין הקבוצות בבלומפילד. גביש כבר יודע להיכנס להרמוניה שקיימת בין תומא לדנינו, הוא מתאים לעמדת הבלם הימני בשלישייה וייתכן שיצטרך לעזור בשמירה על טל בן חיים. אם יצליח במשימה הקשה הזו, יכול להיות שיקבל מקום בהרכב ולא רק בגלל פציעות של דוס סנטוס.

שחקן מכבי פתח תקוה, עודד גביש. ברני ארדוב
יודע את מקומו. גביש/ברני ארדוב

רועי שוקרני

עם כל התוספות המרשימות להתקפה, כמעט שכחנו שלעירוני קרית שמונה יש עמוד שדרה. וובה בראון שמו, והאבידה שלו היא אולי ההעברה המשמעותית ביותר בקריה בחלון ההעברות – גם בטרמינל הנכנסים וגם בטרמינל היוצאים.

לנעליים הגדולות מאוד של בראון (בשווי 1.9 מיליון ש"ח) ייכנס רועי שוקרני. הקשר שהגיע מהפועל חיפה והיה מספיק טוב כדי לא לחזור אליה "עאהד עזאם סטייל", אמנם עושה את העבודה, אבל יהיה חייב לשדרג את המשחק שלו עכשיו שבראון כבר בבאר שבע. שוקרני ובראון הם לא שחקנים של מספרים, אבל זה לא מצדיק את העובדה שלשוקרני אין שער או בישול העונה. הוא ספג כבר חמישה צהובים, למרות שהוא לא שחקן הרכב קבוע ויהיה חייב לשפר מספר אלמנטים במשחק שלו, עכשיו שהאחריות כבדה יותר.

על התפקידים במרכז המגרש מתחרים שני שחקנים מוכשרים כמו אור אוסטוינד ועדן שמיר, ושוקרני יהיה חייב לשדרג את המשחק שלו ולהפוך ליעיל יותר, הן מבחינת חילוץ כדורים והן מבחינת דחיפה קדימה, כדי להשכיח את בראון ולהפוך את עצמו למלפפון ששמו עולה בכל חלון העברות, בכל הקבוצות הגדולות.

seperator

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

דובב גבאי - נפצע בסמוך להתמודדות מול בני סכנין. בית"ר סחטה 0:1, נראתה לא טוב התקפית ונראה שהוא יקבל את ההזדמנות שלו בקרוב.

רן יצחק - 90 דקות לא רעות מול הפועל תל אביב. הציק להגנה ועשה עבודה טובה בקבוצה שבאה להסתגר והוציאה ניצחון מרשים.

טל בן חיים - 66 דקות, שער וכרטיס צהוב מול הפועל עכו. משחק קל לחלוץ, שכבר כבש העונה שישה שערי ליגה.

מהראן לאלה - 90 דקות בינוניות מול עירוני קרית שמונה. לא הצליח להטביע את חותמו על המשחק, אך יצא עם נקודה ממגרש קשה.

אוסטין אמוטו - 90 דקות ושער בכורה במשחק הליגה הראשון שלו במדי קרית שמונה ב-1:1 מול הפועל חיפה. נראה שאיזי שרצקי מצא שחקן שבאמת יכול לשדרג את הקבוצה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully