וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנס לסון: על הפריחה של יונג-מין סון בטוטנהאם

21.1.2016 / 11:16

יונג-מין סון, השחקן האסיאתי היקר בהיסטוריה, עשוי להפוך לאחד הכוכבים הגדולים בעולם. לשם כך, קודם צריך להיות שחקן הרכב קבוע בטוטנהאם, ויש לקוות שההצגה מול לסטר תשכנע את פוצ'טינו

one

יש לקוות שהמופע בלסטר אתמול יהווה נקודת מפנה בגישתו של מאוריסיו פוצ'טינו כלפי יונג-מין סון. הכוכב הקוריאני, שפתח לשם שינוי בהרכב, הכניס את אוהדי התרנגולים לאקסטזה במחצית הראשונה בשער מרהיב, עם טיל לחיבורים הקרובים. תרומתו לכיבוש השני בדרך ל-0:2 היתה נאה אפילו יותר, בכדור עומק פנומנלי לנאסר צ'אדלי. זהו סון על קצה המזלג – שחקן רב גוני באופן יוצא דופן, שאוהב לכבוש בעצמו, נהנה מאוד לחלק מסירות, ומשתלב במשחק הקבוצתי בכל מקום על המגרש.

כך גם הגדיר אותו פוצ'טינו בעצמו כאשר טוטנהאם שילמה בסוף אוגוסט 22 מיליון ליש"ט ללברקוזן תמורת שירותיו והפכה אותו לשחקן האסיאתי היקר ביותר בהיסטוריה. "עקבנו אחריו זמן רב. הוא יכול לשחק כחלוץ מרכזי, כחלוץ שני, כפליימייקר, וגם בשני האגפים. בקיצור, הוא מסוגל למלא כל עמדה. זו הצלחה גדולה להחתים שחקן מסוגו", אמר המאמן הארגנטיני. הוא נתפס כשחקן שעשוי להפוך בווייט הארט ליין לאחד הכוכבים הגדולים ביותר בפרמייר-ליג, ובצדק.

יונג מין סון, חלוץ טוטנהאם. Ian Walton, GettyImages
מלהיב את אוהדי טוטנהאם. יונג-מין סון/GettyImages, Ian Walton

ארסנל לא היתה זריזה מספיק

העסקה הותירה את הסקאוטים של ארסנל מתוסכלים – הם ביקרו במשחקי לברקוזן 30 פעמים בעונה שעברה והגישו דו"ח מפורט על סגולותיו של הקוריאני לארסן ונגר. צוינו בו כל המעלות של הכוכב בן ה-23 – המהירות המסחררת, היכולת לשנות כיוון תוך כדי תנועה, השליטה המושלמת בכדור בשתי הרגליים, איומים על השער מכל מצב ומכל זווית, העבודה השחורה ללא כדור, הסיבולת הפיזית, היעילות בהתקפות מתפרצות. בעצם, הרשימה עוד ארוכה. במקביל, לא כדאי לזלזל ביתרונות המסחריים הטהורים. סון הוא הכדורגלן המפורסם ביותר בקוריאה, שמושך תיירות מהמזרח הרחוק, ויש הגורסים כי בזכותו קיבלה לברקוזן חוזה פרסום עם ענקית האלקטרוניקה LG. ואולם, ונגר התמהמה, וטוטנהאם ביצעה את המחטף.

גם לברקוזן, שלא התכוונה למכור את סון בקיץ, נותרה מאוכזבת במיוחד. בעונה שעברה יצר סון שיתוף פעולה מבריק עם קרים בלערבי וחקאן צ'לחאנוילו בשלישיית הקשרים ההתקפיים מאחורי חלוץ החוד סטפן קיסלינג, וסייע לקבוצה לסיים במקום הרביעי בדרך למוקדמות ליגת האלופות. דווקא כאשר התמודדה באייר נגד לאציו, הוא הודיע על כוונתו לעזוב, ושמידט הגיב: "זה סיפור עצוב. אני יכו להבין את שאיפתו להתקדם בקריירה. זה עניין לגיטימי. ובכל זאת, הוא השתלב נהדר אצלנו, לא רק מבחינה מקצועית אלא גם כדמות חשובה בחדר ההלבשה. הלוואי וזה היה נגמר אחרת". צ'לנוילו היה נחרץ אף יותר. "אני חושב שסון קיבל עצה לא טובה מסוכנו", אמר הטורקי, ורמז שהמעבר לאנגליה בעיתוי הנוכחי לא ישתלם לסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יונג מין סון שחקן טוטנהאם חוגג שער. GettyImages
ארסנל פספסה אותו/GettyImages

פציעה בעיתוי אומלל

חמישה חודשים חלפו מאז, וברור כי סון קיווה להיות כעת במעמד אחר לגמרי. הפתיחה שלו היתה נהדרת – הוא הרשית צמד בזק בבכורה בווייט הארט ליין מול קרבאח בליגה האירופית, ואז הבקיע שער ניצחון מול קריסטל פאלאס בסלאלום מרהיב במשחקו השני בלבד בפרמייר-ליג, תוך שהוא גורם לשדרים הקוריאנים לאבד את שפיותם. לרוע המזל, ימים ספורים לאחר מכן נפצע סון בכף רגלו במהלך הניצחון הגדול 1:4 על מנצ'סטר סיטי ונעדר במשך שישה שבועות מהמגרשים. לאחר ההחלמה, הוא הכעיס את המועדון כאשר התעקש לטוס למשחקי הנבחרת במוקדמות המונדיאל בניגוד לדעת הצוות הרפואי.

בינתיים, נכנסה טוטנהאם לכושר טוב בלעדיו. דלה עלי הפך באופן לא צפוי לאחד האנגלים הטובים בליגה, אריק לאמלה גילה יכולת טובה ויציבה לראשונה מאז המעבר מרומא לפני שנתיים, וכריסטיאן אריקסן השלים את הקישור ההתקפי מאחורי הארי קיין. לפתע, התברר כי הקוריאני לא מסוגל להחזיר לעצמו את המקום בהרכב. לפיכך, מאז ספטמבר פתח פעמיים בלבד בפרמייר-ליג מאז ספטמבר, ושולב בעיקר כמחליף בדקות האחרונות. אפילו שער הניצחון האמנותי הדרמטי מול ווטפורד, שהובקע בעקב בתנועה שהדהימה את כל ההגנה, לא שינה את המצב באופן משמעותי. נהפוך הוא – אפילו במשחק הביתי מול לסטר בליגה לפני שבוע, בו התקשו התרנגולים מבחינה התקפית, נכנס הקוריאני רק שמונה דקות לסיום.

דבריו של פוצ'טינו אחרי הכיבוש הנהדר מול ווטפורד רק הדגישו את המצוקה. "זה שער חשוב עבור סון", אמר הארגנטיני, "יש לנו סגל חזק, וכל שחקן חשוב. היום הוכחנו זאת שוב כאשר שחקן מחליף ניצח עבורנו את המשחק". האם נגזר על הקוריאני להישאר על תקן מחליף?

seperator

שותף לשער כל 87 דקות

ובכן, לזכותו של סון יש לומר כי הוא לא הביע כלפי חוץ את תסכולו מהמצב. הצהובונים הבריטיים אוהבים מאוד לחפש כותרות עסיסיות, אך הכוכב לא סיפק להם דבר. הוא המשיך לעבוד קשה באימונים, כפי שהיה רגיל תמיד, והמתין בסבלנות להזדמנויות נוספות להוכיח את עצמו. מבחינה חברתית, שילובו בחדר ההלבשה היה נהדר מהרגע הראשון, והוא אפילו גרם לחבריו החדשים להתאהב באוכל קוריאני. אחרי שלוש שנים על תקן מניה בטוחה בהרכב המבורג ולברקוזן בבונדסליגה, הוא התמודד באופן מעורר הערצה עם הצורך להיאבק על מקומו. אחרי אתמול, בטוטנהאם חייבים להסיר את הספקות. סון חייב להיות על הדשא בכל משחק ומשחק, ולא רק בגלל שהעיף את השועלים.

גם כאשר בוחנים את הנתונים הסטטיסטיים היבשים לאורך התקופה הבעייתית, מתקבלת תמונה מעודדת במיוחד. סון כבש חמישה שערים ובישל שישה נוספים ב-954 דקות על המגרש. כלומר, הוא שותף בממוצע לשער כל 87 דקות. לא רע בשביל שחקן שמתאקלם בליגה חדשה, עבר פציעה ולא מקבל רצף משחקים כדי להיכנס לעניינים כמו שצריך. תארו לעצמכם מה יקרה כאשר הוא יכיר הרבה יותר טוב את שותפיו, כפי שהכיר את צ'לנוילו ובלרבי.

עתיר נסיון בגיל 23

מעבר לכך, סון הוא שחקן מנוסה מאוד לגילו. אביו הוא מאמן כדורגל שלימד אותו מילדות, ועודד את המעבר לאקדמיה של המבורג כאשר הנער היה בסך הכל בן 16. סון הפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות המבורג בבונדסליגה , עוד באוקטובר 2010. עונתו האחרונה בעיר הנמל הצפונית לפני המעבר ללברקוזן בקיץ 2013 היתה מוצלחת במיוחד, עם 12 שערי ליגה כולל הצגה עוצרת נשימה ב-1:4 על הדאבליסטית דאז דורטמונד. באייר שילמה 10 מיליון יורו תמורתו, וההשוואות לצ'ה בום קון, גדול חלוצי דרום קוריאה בכל הזמנים שפיאר את מדי המועדון בשנות ה-80', לא איחרו לבוא. סון הצדיק אותם עם 29 כיבושים בכל המסגרות תוך שנתיים, ובעיקר עם משחק קבוצתי מצוין.

תוסיפו לכך 16 שערים ב-47 משחקים במדי הנבחרת, השתתפות במונדיאל ובשתי אליפויות אסיה, ותקבלו שחקן שעשה המון בקריירה. הוא מוכן להפוך לסופר-סטאר אמיתי בלונדון. טוטנהאם לא זקוקה לסיידו בראהינו הבעייתי, עבורו דורשת ווסט ברומיץ' 25 מיליון ליש"ט.. פוצ'טינו הודה בכך אתמול באומרו: "שחקן חיזוק לא נכון עלול להרוס את האיזון בחדר ההלבשה". עם סון, האיזון הזה מושלם. כעת רק צריך לבנות את שיתוף הפעולה שלו עם קיין לשנים ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully