וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרבול מחכה להם: גמרי החטיבות מגיעים

23.1.2016 / 10:00

דנבר וניו אינגלנד ייפגשו בקרב ה-17 וכנראה האחרון בין פייטון מאנינג לטום בריידי (ראשון, 22:05, FOX, METV, ספורט 1 ו-HD). קרוליינה, שרשמה עד כה הפסד אחד בלבד העונה, פוגשת את אריזונה החזקה (שני, 1:40, FOX, METV, ספורט 5 ו-HD)

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס עם טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Steven Senne, AP
הסופרבול מחכה להם. בריידי ומאנינג, סיבוב 17/AP, Steven Senne

דנבר - ניו אינגלנד, ראשון, 22:05, FOX, METV, ספורט 1 ו-HD

פייטון מאנינג, טום בריידי, סופרבול באופק. הרמה של המשחק הזה ושל שני היריבים הוותיקים הללו עוד תיקבע על כר הדשא, אבל מבחינת הסיפור, זה לא יכול להיות מושלם יותר.

בעונה הסדירה, פייטון היה פצוע ובלעדיו, הברונקוס ניצחו בבית בהארכה אחרי קאמבק גדול וטאצ'דאון גדול ועצרו לפטריוטס את העונה המושלמת עד לאותו רגע. מאז, ניו אינגלנד נפצעה ונחלשה ואיבדה את המקום הראשון בחטיבה לדנבר, שתזכה לארח את המשחק הזה. הסוסונים לא הבריקו נגד פיטסבורג, אבל ההגנה שלהם שוב עשתה את העבודה ומאנינג הוביל דרייב מנצח. הקוורטרבק הוותיק, במה שעשוי להיות משחקו האחרון בקריירה במקרה של הפסד, יהיה חייב לתת עוד תצוגה אחת שתזכיר את ימי הזוהר שלו אם הוא רוצה להשיג ניצחון שישי על בריידי, במפגש ה-17 ביניהם.

בריידי עצמו לא אוהב לשחק בדנבר והוא ניצח שם רק פעמיים בשבעה ביקורים. בגמר ה-AFC הוא כבר פגש את מאנינג שלוש פעמים ואחרי שניצח את המפגש הראשון, הוא הפסיד פעמיים, כולל לפני שנתיים, אז הברונקוס עלו לסופרבול והובסו מול סיאטל. אם ניו אינגלנד תנצח, היא תעלה לסופרבול תשיעי בתולדותיה, הכי הרבה בהיסטוריה. אם דנבר תנצח, זו תהיה העלייה השמינית שלה והיא תשתווה בפסגה לפטריוטס, דאלאס ופיטסבורג.

האורחים שמחו לקבל בשבוע שעבר את כל הפצועים שלהם בחזרה ועל פי היכולת, רוב גרונקובסקי וג'וליאן אדלמן בהחלט כשירים ומוכנים למשחק הגדול הזה. לשתי הקבוצות יש לא מעט פציעות בהגנה, כאשר אצל הברונקוס מדובר בסייפטי עומאר בולדן שגמר את העונה ובמגן הפינה כריס האריס, שפצוע בכתף וישחק, אבל עלול להיות מוגבל מאוד בתנועה.

מאזן המפגשים עד היום עומד על 21:29 לדנבר, כאשר אצלה בבית היא מובילה 9:20 במפגשים בין הקבוצות. בפלייאוף, דנבר ניצחה בבית את הפאטס ב-1987, 2006 ו-2014 והפסידה לניו אינגלנד בחוץ ב-2012.

שחקן קרוליינה פנתרס קאם ניוטון. Grant Halverson, GettyImages
אפשר לעצור אותו? ניוטון/GettyImages, Grant Halverson

קרוליינה - אריזונה, ראשון, 1:40, FOX, METV, ספורט 5 ו-HD

האם זה הסופרבול האמיתי? על הנייר, שתי הקבוצות הללו נראו לאורך העונה טוב יותר משתי פיינליסטיות ה-AFC ובכלל, מכל קבוצה אחרת בליגה ואפשר רק לקוות שהקרב בשארלוט ימצה את הפוטנציאל הגדול שבו.

הפנת'רס הציגו רבע וחצי מושלמים נגד סיאטל והלכו לישון, מה שכמעט הוביל לקאמבק מדהים של הסיהוקס. הקרדינלס היו קורבן להייל מרי קסום של ארון רוג'רס, אבל במקום להישבר הם התאוששו במהירות מסחררת וכבר בפתיחת ההארכה לארי פיצג'רלד הנפלא סידר להם ניצחון.

בינואר 2009, אריזונה הגיעה לקרוליינה ובדרכה לסופרבול, חיסלה את הפנת'רס עם 13:33 מוחץ, כאשר פיצג'רלד תופס 166 יארד. בשנה שעברה, בשלב הווילד קארד, הגיעה הנקמה וקרוליינה ניצחה 16:27 ביתי, אלא שאז הקוורטרבק של אריזונה היה ריאן לינדלי, שמסר 82 יארד, מה שכנראה לא יקרה הפעם עם קרסון פאלמר. אגב, זו תהיה הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה בה שני קוורטרבקים שנבחרו 1 בדראפט (פאלמר ב-2003, קאם ניוטון ב-2011) נפגשים למשחק גמר חטיבה, אחרי המשחק בין איליי מאנינג והג'איינטס לאלכס סמית' והניינרס ב-2012.

ניוטון, שייבחר בעוד שבועיים כמעט בוודאות ל-MVP של העונה הסדירה, חולם להחזיר את הפנת'רס לסופרבול שני בתולדותיהם, ראשון מאז 2003/04. אריזונה הייתה גם היא רק פעם אחת בסופרבול, ב-2008/09 ולאף אחת מהשתיים אין עדיין אליפות. הן נפגשו עד היום 14 פעמים, כאשר קרוליינה מובילה 5:9. בשארלוט היו עד היום שמונה משחקים והמאזן שם עומד על 3:5 לפנתרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully