וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי לא יאפשר לקטיה גולדרינג לייצג את ישראל בריו

20.1.2016 / 9:59

על פי התקנון, חלה על המרתוניסטית הישראלית-אמריקאית חובת השתתפות בתחרויות בינלאומיות תחת ישראל שנה לפני השנה האולימפית, תנאי שהיא לא עומדת בו. באיגוד האתלטיקה יתערבו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנראה לא תוכל לייצג את ישראל בריו. גולדרינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם קטיה גולדרינג, הישראלית-אמריקאית שאת סיפורה הבאנו בתחילת השבוע, לא תוכל לייצג את ישראל במסגרת המשחקים האולימפיים בריו? לוואלה! ספורט נודע כי הרצה למרחקים ארוכים, שגדלה בארץ עד גיל 16 ועברה לארצות הברית, אך מחזיקה באזרחות ישראלית, אינה עומדת בתנאי הוועד האולימפי לייצוג אולימפי.

על פי התקנון, אחד התנאים של ספורטאי ישראלי שמעוניין להשתתף באולימפיאדה הוא להשתתף בתחרות גדולה כמו אליפות עולם או אליפות אירופה או לחילופין בתחרות בינלאומית משמעותית בשנה שלפני השנה האולימפית תחת דגל ישראל. במקרה של גולדרינג, הישראלית-אמריקאית בת ה-25 טרם התחרתה עבור ישראל כאשר נותרו פחות משבעה חודשים עד תחילת המשחקים.

גולדרינג כאמור הביעה רצון להגיע לארץ ולייצג את ישראל, ובאגודת מכבי באר שבע, בראשות יושב הראש ברוך שפירא קיבלו אותה בזרועות פתוחות. בעוד כשבועיים היא תרוץ במרתון לוס אנג'לס כאשר המטרה שלה היא לקבוע את הקריטריון האולימפי שעומד על 2:45.00 שעות (השיא האישי שלה הוא 2:40.32 שעות ב-2014), אבל כאמור ממש לא בטוח שאם היא תקבע את התוצאה הדרושה לה, היא אכן תוכל לייצג את ישראל באולימפיאדה.

יושב ראש איגוד האתלטיקה רפי פלד. ברני ארדוב
מתכוון לעקוב אחרי הביצועים של קטיה גולדרינג. יו"ר איגוד האתלטיקה, רפי פלד/ברני ארדוב

באיגוד האתלטיקה מתכוונים לעקוב מקרוב אחרי ביצועיה של גולדרינג, אבל גם שם מבינים שקיימת בעייתיות לקראת ריו. עם זאת, במקרה שגולדרינג אכן תעמוד ביעד הזה, עשויים באיגוד להתערב ואולי לבקש להחריג את גולדרינג כדי לאפשר לה להתחרות. בוועד האולימפי, בכל אופן, מעריכים שהסיכויים של גולדרינג לייצג את ישראל כבר בריו נמוכים עד אפסיים.

מאיגוד האתלטיקה נמסר: "האיגוד מברך כל ספורטאי ישראלי שקבע ו/או יקבע את הקריטריון למשחקים האולימפים בריו 2016 ויצטרף למשלחת המכובדת של האתלטיקה הישראלית. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכל ספורטאי חייב לעמוד בתנאי הסף שנקבעו על ידי הוועד האולימפי בישראל. במידה שאתלט יקבע את הקריטריון ויעמוד בתנאי הסף הללו, איגוד האתלטיקה ישמח לראות את מספר האתלטים במשלחת האולימפית גדל.

"בישיבת ההנהלה האחרונה החליטה הנהלת איגוד האתלטיקה, במקרה הנדון של קטיה גולדרינג, כי אם היא תקבע את הקריטריון האולימפי במרתון, תחול עליה חובת השתתפות באליפות ישראל ה-80 שתתקיים ביוני 2016 ובאליפות אירופה שתתקיים בתחילת חודש יולי באמסטרדם. לטובת השתתפות באירוע זה, יהיה עליה לקבוע ראשית קריטריון להשתתפות באליפות. קיומם של שני תנאים אלו הינו הכרחי מבחינת איגוד האתלטיקה להשתתפותה במשחקים האולימפים בריו 2016 כאתלטית ישראלית".

דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי, הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי בישראל, אומר: "בכללי היסוד לקריטריונים להשתתפות במשחקים האולימפיים כפי שאושרו על ידי הנהלת הוועד האולימפי בישראל ב-14.12.2014 נקבע בסעיף 17, ואני מצטט: 'ספורטאי יהיה חבר במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בתנאי שיהיה בעל אזרחות ישראלית לפחות שנה קודם לפתיחת המשחקים וייצג את ישראל באליפויות עולם ו/או אליפויות אירופה. בענפים שבהם אין אליפות עולם ו/או אליפות אירופה, חובת השתתפות בתחרויות בינלאומיות מקבילות ברמתן, מוגדרות, מוסכמות ומאושרות מראש על ידי היחידה לספורט הישגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully