וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה להכיר בסייף קונסטנטין וורונוב כספורטאי אולימפי

19.1.2016 / 12:57

הסייף בן ה-18 שזכה באליפות העולם לקדטים ב-2013 ועלה לארץ מאוקראינה עומד בקריטריונים של ספורטאי צעיר, אבל לא יוכל לצאת לריו. חבר הכנסת עודד פורר התערב ופנה בנושא לשרת הספורט, מירי רגב, כדי שתפעל לשינוי ההחלטה

האם הסייף בן ה-18 קונסטנטין וורונוב, אלוף העולם לקדטים לשנת 2013, יוכר כספורטאי ישראלי? ח"כ עודד פורר ("ישראל ביתנו") פנה לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, בדרישה להתערב ולאפשר לוורונוב, שעלה לפני כחצי שנה לארץ, לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות.

וורונוב החל להתחרות עם הגעתו ארצה במדי נבחרת ישראל, אבל למרות כשרונו הרב התברר כי הוא לא נכלל בסגל האולימפי על אף שהוא עומד בקריטריונים הספורטיביים של ספורטאי צעיר. מעבר לכך, כשאיגוד הסייף פנה ליחידה לספורט הישגי על מנת שיכירו בו כספורטאי ישראלי, נענה האיגוד כי הישגיו של וורונוב הושגו במדי אוקראינה ולכן הוא לא יוכר תחת הקטגוריה של ספורטאי צעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר הכנסת פורר שהתערב בנושא ומנסה לסייע אומר: "בכל תחומי החיים האחרים אנו דואגים להקל על העולים על מנת שיוכלו להביא לידי ביטוי את יכולותיהם ואף מכירים בניסיון המקצועי שאותו רכשו בחו"ל. במקרה של וורונוב, לא זו בלבד שנמנעת מהספורטאי האפשרות לעסוק באופן הולם בהתפתחות הקריירה הספורטיבית שלו, אלא שנמנעת ממדינת ישראל היכולת ליהנות מיכולותיו ומהאפשרות שאולי אף נזכה בזכותו במדליה אולימפית".

אגב, רק לפני כחודש זכה וורונוב במדליית כסף בתחרות גביע העולם שהתקיימה בגרמניה בהשתתפות כ-168 סייפים מכ-40 מדינות, במה שמהווה ההישג המשמעותי ביותר בענף החרב בהיסטוריה של הסיוף הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully