וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר לעצור איכות: מאוריסיו פוצ'טינו במדור נבחרי השבוע

25.1.2015 / 9:00

עם פילוסופיה ייחודית, כדורגל שובה עין ושבחים מאנשי ברצלונה, מאוריסיו פוצ'טינו הפך לאחד המאמנים המדוברים באירופה ומבטיח לשנות את התדמית של טוטנהאם. וגם: אל הכדורגל מגרמניה, השוער המושפל מארגנטינה והרגע שבו פ.ס.ז' התחפשה להארלם גלובטרוטרס. מדור נבחרי השבוע

one

שחקן השבוע

אלכס מאייר - איינטרכט פרנקפורט

רק 35 אלף צופים הגיעו למשחק הביתי של פרנקפורט מול וולפסבורג. נמוך מהממוצע העונתי של הקבוצה ומ-46 אלף הצופים שהגיעו למשחק הבית האחרון לפני פגרת החורף (נגד ורדר ברמן). ולמרות שהאצטדיון היה רחוק מלהיות מלא, עם שריקת הסיום, רגע אחרי שער הניצחון הדרמטי שקבע 2:3, החרישה את האצטדיון שירת ההודיה של האוהדים: "אלכס מאייר, אל כדורגל".

מלך שערי הבונדסליגה בעונה שעברה (19 כיבושים) חגג בשבוע שעבר יום הולדת 33 וראה את הקבוצה מחזקת את ההתקפה בינואר ומעניקה לשחקני הרכש משכורות גבוהות משלו. בניגוד לכמה אחרים שהתמרמרו, מאייר הביע תמיכה בהחלטה לחזק את הקבוצה כדי להישאר בליגה, ועם החזרה מפגרת החורף דאג להזכיר לכולם מי (עדיין) השחקן הכי משמעותי בסגל של ארמין פה. בקיץ הוא בכלל עבר ניתוח בברך בעקבות פציעה קשה ולא הורשה לערוך את ההכנה לעונה עם חבריו. הוא שותף לראשונה רק במחזור הרביעי, ובו כיכב עם שלושער ב-2:6 על קלן. כמו שחזר חד מהפציעה, כך חזר גם מהפגרה. שוב עם שלושער.

וולפסבורג הייתה הקבוצה הדומיננטית על כר הדשא, ובכל זאת ירדה מנוצחת. 18 איומים על השער היו לזאבים, שהבקיעו רק שני שערים. מאייר הסתפק בשלושה איומים בלבד, אבל כולם הסתיימו עם כדור ברשת. הקשר/חלוץ הוצב הפעם בחוד והשתמש כהרגלו ב-1.96 מטרים שלו כדי לבלבל את ההגנה המבולבלת גם כך של וולפסבורג. וברגעים שהשאירו אותו פנוי, הוא עקץ בקור רוח של רוצח שכיר. 10 שערים יש למאייר העונה, תשעה הובקעו באצטדיון הביתי. והאחרון שבהם, שער הניצחון הדרמטי בתוספת הזמן לרשת וולפסבורג, עוד עשוי להתברר כזה שישאיר את פרנקפורט בליגה.

אלכס מאייר שחקן איינטרכט פרנקפורט. GettyImages
כמו תמיד, מעל כולם. אלכס מאייר/GettyImages

מאמן השבוע

מאוריסיו פוצ'טינו - טוטנהאם

"אי אפשר לעצור איכות" - זו הפילוסופיה של מאוריסיו פוצ'טינו. מי כמוהו, שחקן הגנה די כבד (בטח כשהיה בשלהי הקריירה שלו), מבין זאת. בעזרת המשפט הזה עשה את המעבר לתפקיד המאמן באספניול, דרכו פרץ את מחסום השפה באנגליה כשהפך את סאות'המפטון לקבוצת שולי-צמרת וכעת הוא נעזר בו כדי להתקרב לצמרת המאמנים באירופה ולאפשר לטוטנהאם שלו לחלום על תואר כלשהו אחרי שמונה שנים. היכולת של פוצ'טינו לגרום לשחקנים שלו להאמין בפילוסופיה וליישם אותה על כר הדשא, היא שהופכת את טוטנהאם לקבוצה הכי מהנה בפרמיירליג ואותו לשם שנמצא כעת על המדף גם מבחינת מועדונים כמו צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד.

רק לפני שלוש שנים, כשסאות'המפטון החליטה באקט שערורייתי לפטר את נייג'ל אדקינס ולמנות דווקא את פוצ'טינו חסר הניסיון בפרמיירליג, בלם העבר הארגנטינאי היה מקור לבדיחות באנגליה. ההנהלה הייתה אחראית על תקיעת הסכין בגבו של אדקינס, אבל פוצ'טינו היה מטרה קלה יותר. לגלגו על כישורי האנגלית שלו, תהו לגבי הקשרים שהובילו למינויו וחלק מכלי התקשורת באנגליה אף ניסו לקדם מרד שחקנים (שכלל לא תוכנן) נגד המאמן החדש. היום הוא כבר זוכה להערכה מקיר לקיר. אולי לא מדובר באישיות ססגונית כמו ז'וזה מוריניו או יורגן קלופ, אבל פוצ'טינו בן ה-43 מוגדר כאיש בעל רעיונות מיוחדים שיכול לבנות מורשת אמיתית במועדון שדורך במקום כבר שנים.

ולא רק באנגליה מפרגנים. בשבוע שעבר קפצו קרלס פויול ואיבן דה לה פניה לביקור במתחם האימונים של טוטנהאם. פויול היה יריב של פוצ'טינו במשך שנים, דה לה פניה שיתף עמו פעולה באספניול, אבל שניהם באו ללמוד ולהתפעל מאחד הכוחות העולים בתחום בכדורגל האירופי. "הוא אחד המאמנים הטובים שיש", החמיא פויול. "אני אוהב את האופן שבו הוא מבין כדורגל. הוא אוהב כדורגל יפה, התקפי, אבל כזה עם אינטנסיביות גבוהה".

את השילוב הזה בין האסתטיקה לאינטנסיביות, הציגה טוטנהאם מול קריסטל פאלאס בשבת. התרנגולים סיפקו כמה מהלכים שובי עין במגרש קשה, נחלצו מפיגור ולקינוח הגיע השער המרהיב של התגלית דלה עלי. פוצ'טינו, שכבר הבהיר כי לא יגביל את שחקניו המוכשרים גם למען זכייה בתואר, הסביר את הגישה שהובילה לשער: "אנחנו דוחפים אותם לנסות דברים כאלה, להעז. אני לא יכול לרסן את השחקנים שלי. בסופו של דבר, האיכות מנצחת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאוריסיו פוצ'טינו מאמן טוטנהאם עם שחקניו. AP
מבקש מהשחקנים שלו להעז. מאוריסיו פוצ'טינו/AP

פלופ השבוע

חרונימו רולי - ריאל סוסיאדד

זה היה יום שישי השחור של חרונימו רולי. כבר אחרי 15 שניות הוא שמט כדור פשוט וסידר לספורטינג חיחון יתרון ביתי שהוציא אותה מהתקופה הרעה. השוער הארגנטינאי של ריאל סוסיאדד לא עצר שם. הוא חלם בשער השני, נתן לטוני סנאבריה לעבור אותו בשלישי ושמט עוד כדור חלש בשער הרביעי. שתי טעויות קשות שרשומות על שמו, במשחקו ה-100 בקריירה. חיחון אמרה תודה, הביסה את הבאסקים 1:5 וחגגה את ניצחון הבית הגבוה ביותר שלה בלה ליגה מאז ינואר 1994 (1:7 על אוסאסונה). רולי בן ה-23, בעל פוטנציאל גבוה ואחד השוערים החביבים על מאמן נבחרת ארגנטינה טאטה מרטינו, יקווה לשכוח מהמשחק הזה כמה שיותר מהר.

חרונימו רולי שוער ריאל סוסיאדד. Jeff Holmes, GettyImages
יום שחור. חרונימו רולי/GettyImages, Jeff Holmes

מהלך השבוע

השער השלישי של פריס סן ז'רמן

"איזו קומבינציה, המהלך הזה היה קרוב לשלמות", כך הגדיר גרגורי ואן דר ויל את השער שלו ב-1:5 של פריס סן ז'רמן על אנז'ה. המגן ההולנדי אמנם היה האיש ששם את הכדור ברשת, אבל המהלך היה קבוצתי מראשיתו ועד סופו. "כמו הארלם גלובטרוטרס", התגאתה התקשורת בבירה. זה קרה בדקה ה-54. זלאטן איברהימוביץ' התחיל במרכז המגרש, העביר את הכדור לאנחל די מריה, קיבל ממנו בחזרה והשתעשע עם שלוש הקפצות, כמו באימון, עד שהחזיר לדי מריה. הארגנטינאי מסר כדור קשתי לצד שמאל של הרחבה, שם המתין בלס מטוידי שהמשיך מהאוויר עם כדור רוחב לעבר ואן דר ויל שהרשית בנגיעה. החיוכים והפרגונים היו בהתאם. גם די מריה, שסיפק לאחר מכן שער מרהיב מהאוויר ועוד הקשתה נהדרת, הודה: "השער השלישי היה היפה מכולם". ומטוידי הסביר את טיב הביצוע: "לזלאטן ודי מריה יש כישרון, אנחנו רק מנסים לעמוד בסטנדרט. תאמינו לי, זה לא קל".

זלאטן איברהימוביץ' (מימין), טיאגו מוטה, לוקאס מורה, בלס מטוידי שחקני פריס סן ז'רמן. רויטרס
גאים בעצמם. שחקני פריס סן ז'רמן לאחר השער הקבוצתי הקסום/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: סטיב מנדנדה (מארסיי) - עוד הופעה משובחת של אחד השוערים המבוקשים בחלון
מגן ימני: קלמנס פריץ (ורדר ברמן) - שער ושני בישולים בהופעה ה-300. ישקול מחדש את הפרישה?
בלם: אנדראה ברצאלי (יובנטוס) - שובו של הגלדיאטור
בלם: גונסאלו רודריגס (פיורנטינה) - העלים את חלוצי טורינו וכבש בעצמו
מגן שמאלי: פטריק ואן אנהולט (סנדרלנד) - הגו-טו-גאי של החתולים השחורים
קשר: אנחל די מריה (פריס סן ז'רמן) - המנצח על התזמורת של בלאן
קשר: דלה עלי (טוטנהאם) - עוד רגע קסום של תגלית העונה בפרמיירליג
קשר: ג'ימי קאבו (טרואה) - צמד ובישול בניצחון הבכורה לו חיכו 22 מחזורים
חלוץ: טוני סנאבריה (ספורטינג חיחון) - שלושער שני העונה לילד המדובר
חלוץ: רוברטו פירמינו (ליברפול) - החיבור עם קלופ עשה לו טוב
חלוץ: אלכס מאייר (איינטרכט פרנקפורט) - שחקן השבוע

ציוץ השבוע: מיד אחרי השוויון הדרמטי של קווין לזניה מול אינטר - מרקיזיו הביע אהבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully