וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיבאלה לרקוד: פאולו דיבאלה מטריף את איטליה ומככב במדור נבחרי השבוע

18.1.2016 / 7:00

"קחו את ה-DNA של טבס, הקסם של פירלו, הפיזיות של סיבורי וקמצוץ מדל פיירו - והנה לכם פאולו דיבאלה". אחרי תקופת התאקלמות לא פשוטה, היהלום הארגנטינאי כבר מושווה לאגדות של יובנטוס. עוד במדור: המפציץ שכבש במספרת אבל מעדיף לנגוח, השוער המאוים והמאמן היציב בצרפת

one

בווידאו: תקציר הרביעייה שספג ויין הנסי בהפסדה של קריסטל פאלאס למנצ'סטר סיטי

שחקן השבוע

פאולו דיבאלה - יובנטוס

18 באוקטובר, סיומו של המחזור השמיני בסרייה A. יובנטוס חילצה 0:0 בסן סירו מול אינטר והשיגה נקודה תשיעית בלבד בשמונה מחזורים, במשחק בו אלברו מוראטה וסימונה זאזה פתחו בחוד ואילו מריו מנדז'וקיץ' היה המחליף הראשון. פאולו דיבאלה נכנס רק בדקה ה-78 ולא הספיק לעשות כלום על המגרש. לאחר המשחק תהו הפרשנים לגבי טיב עסקת הבאתו מפאלרמו תמורת 40 מיליון יורו בקיץ. "דיבאלה פתח רק בחמישה מתשעת המשחקים בליגה ובליגת האלופות, תרם שלושה שערים שמתוכם שניים היו פנדלים ונגד אינטר הוכח שהוא בסך הכול החלוץ הרביעי ברוטציה", נכתב ב"גאזטה". "אולי הוא לא מתאים?". אחרים רק חיכו לתזמון המתאים להגדירו כפלופ. אז זהו, שהרגע הזה לעולם לא יגיע.

שלושה חודשים אחרי אותה נקודת שפל בה מצא עצמו בסוף הרוטציה של אלגרי, דיבאלה הוא ה-כוכב של יובנטוס והשחקן הכי משפיע בקאמבק הפנטסטי של האלופה. מאז התיקו ההוא במילאנו, הגברת הזקנה ניצחה ב-11 מ-12 המחזורים, כולל 10 ניצחונות ליגה רצופים שהציבו אותה במקום השני, מרחק שתי נקודות בלבד מנאפולי המוליכה. בזמן שבן ארצו גונסאלו היגואין חווה עונת שיא בסן פאולו, דיבאלה הופך לנגד עינינו לסופרסטאר אמיתי בטורינו. אלגרי מצא את הדרך להבליט את כישוריו ונתן לו לרוץ לאורך זמן בהרכב, החברים פינו את הבמה ודיבאלה מספק תוצרת מדי שבוע. בדהירת 10 הניצחונות הנוכחית, לרכש מפאלרמו יש שבעה שערים וחמישה בישולים.

שני שערים ושני בישולים היו אתמול (ראשון) בפריולי מול אודינזה, שם יובנטוס סגרה חשבון עם הזברטה על ההפסד במחזור הפתיחה. יותר נכון, דיבאלה סגר חשבון. הארגנטינאי בן ה-22 כבש בכדור חופשי, השלים צמד עם פנדל מדויק וגם בישל לסמי חדירה ואלכס סנדרו. כל זה כבר במחצית הראשונה, בה הפך לשחקן הראשון מאז 2004/05 שמסיים משחק ליגה במדי יובנטוס עם שני שערים ושני בישולים.

בתחילת העונה נראה כאילו אין מי שימלא את החלל הגדול שהותיר קרלוס טבס בהתקפת הדאבליסטית. אחרי תהליך קליטה ממושך וחבלי לידה לא פשוטים, נולד ליובנטוס כוכב ארגנטינאי חדש. בעוד ג'יג'י דל נרי, מאמן ורונה שבדיוק סחט תיקו באולימפיקו מול רומא, העדיף לדבר אחרי המשחק שלו דווקא על דיבאלה וטען: "הוא מזכיר לי את דל פיירו", בעיתון "לה סטמפה" בחרו לשלב: "קחו את ה-DNA של טבס, הקסם של פירלו, הפיזיות של סיבורי ותוסיפו קמצוץ דל פיירו - והנה לכם פאולו דיבאלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאולו דיבאלה שחקן יובנטוס. Dino Panato, GettyImages
סוחף את יובנטוס לריצה מטורפת. פאולו דיבאלה/GettyImages, Dino Panato

מאמן השבוע

כריסטוף גאלטייה - סנט אטיין

מאז דצמבר 2009 מכהן כריסטוף גאלטייה כמאמן הראשי של סנט אטיין, ומשחקי הדרבי של חבל הרון תמיד היו נקודת תורפה מבחינתו. עד לפני שנתיים, היה באמתחתו ניצחון אחד בלבד על ליון בתשעה מפגשים. ואז השיג שלוש נקודות בסטאד דה ז'רלאן, שבר בעונה שעברה גם את קללת הדרבים הביתיים עם ניצחון ראשון אחרי 20 שנה בסטאד ז'ופרואה גישאר, ואמש (ראשון) הגיע השלישי בחמשת המפגשים האחרונים. הפעם מתוק מתמיד, בדרבי ה-100 בין שתי האויבות המרות בליגה הבכירה. "את הדרבי הזה אף אחד לא ישכח", חגג גאלטייה. "ניצחנו בזכות אומץ, חוסר אנוכיות והבנת המציאות. סבלנו, אבל אם יש משחק אחד שצריך לנצח, זה היה זה".

וכשהמאמן בן ה-49 מדגיש את הסבל של הקבוצה, הוא יודע על מה הוא מדבר. בקיץ מכרו לו את שלושת הכוכבים הגדולים, בנובמבר החלוץ המוביל רוברט בריץ' קרע את הרצועות וגמר את העונה, ומתחילת הליגה לא עמד לרשותו סגל מלא ולו פעם אחת. גם לדרבי הוא הגיע ללא חמישה שחקני הרכב, ביניהם הקפטן לואיק פראן. אז סנט אטיין הבינה את מקומה ובאה קטנה. המארחת נתנה לליון לשלוט ובשלבים מסוימים נראתה כמי שמשחקת כדי לחלץ נקודה, עד שניצלה עד תום טעות אחת וזכתה בכל הקופה עם שער בכורה של הרכש הטרי אלכסנדר סודרלונד. בדיוק כמו שגאלטייה רצה. "שיחקנו מול קבוצה איכותית שהייתה טובה יותר, כבר השלמתי עם תיקו", הודה בכנות בסיום.

לפני כחודשיים, אלכסנדר לקאזט מחץ את סנט אטיין עם שלושער בדרבי הראשון של העונה, והאוהדים הירוקים כיוונו את האש לעבר המאמן בזמן שבליון חגגו עם הובר פורנייה. לדרבי הזה ליון כבר הופיעה עם מאמן חדש, ברונו ז'נסיו, שיכול רק לקוות לקדנציה ארוכה ויציבה כמו זו של יריבו. בדומה לז'נסיו, גם גאלטייה היה מספר 2 שקודם לתפקיד המאמן על ידי המועדון. בשל המצב הכלכלי הקשה של המועדון ב-2009, הוא הוקפץ לכסאו של חברו אלן פראן, איתו עבד גם בעונת הדאבל בליון, ומאז לא זז. המאמן שמחזיק הכי הרבה זמן באותה קבוצה בליג 1, וימשיך שם לפחות עד שתגיע הצעה טובה מהפרמיירליג.

כריסטוף גאלטייה מאמן סנט אטיין. GettyImages
אחד הג'ובים היציבים בכדורגל האירופי. כריסטוף גאלטייה/GettyImages

פלופ השבוע

ויין הנסי - קריסטל פאלאס

ארבע בעיטות למסגרת, ארבעה כדורים ברשת וטעות קשה שנייה תוך כמה ימים? לאלן פארדיו כבר נמאס. "ויין היה צריך לעצור את זה", התייחס מאמן קריסטל פאלאס לבעיטה של פביאן דלף מקילומטרים שאיכשהו נכנסה וסידרה למנצ'סטר סיטי יתרון בשבת, ואז הוסיף: "הוא ביצע שתי טעויות קשות השבוע ושילמנו עליהן ביוקר. אני מצפה לתגובה שלו - הכדור במגרש שלו והוא צריך להוכיח שהוא ראוי להזדמנות".

כן, שוער נבחרת ויילס בבעיה. ארבעה ימים אחרי הכדור שברח לו מהידיים וסידר לאסטון וילה ניצחון ראשון זה דורות, הוא פישל פעם נוספת וסומן כאחראי העיקרי לרצף שלושת ההפסדים של פאלאס. טעות נוספת, לפי מה שמשתמע מדבריו של פארדיו, תגרום להדחה מההרכב. והיורו נמצא ממש מעבר לפינה.

ויין הנסי שוער קריסטל פאלאס. GettyImages
פארדיו הציב לו אולטימטום. אלן פארדיו/GettyImages

מהלך השבוע

לאונרדו פאבולטי - גנואה

אמרו עליו שהוא חלוץ של ליגות נמוכות ויודע לכבוש רק בראש, אבל לאונרדו פאבולטי חיכה להזדמנות המתאימה כדי להפריך את שתי הטענות. אחרי שישה שערים בחצי עונה כמושאל בגנואה, החלוץ הפיזי (1.88 מטרים, מעל 80 ק"ג) הרוויח ביושר את עסקת הרכישה בקיץ (שלושה מיליון יורו בלבד) והעונה סוחב את הקבוצה כמעט לבדו עם 10 שערים מתוך ה-23 של גנואה. פרט למשחק בו איבד את הראש והורחק מול קארפי, פאבולטי כבש בכל המשחקים האחרונים. שמונה שערים בשבעה משחקים תוך חודשיים. מרשים בהחלט.

השיא הגיע ב-0:4 על פאלרמו, אותה קבוצה לרשתה כבש את שער הבכורה שלו בסרייה A, עוד כשחקן ססואולו בדצמבר 2014. אז הוא היה בצד המפסיד, הפעם בצד המביס. אחרי שער ראשון (בנגיחה כמובן) בדקה ה-71, החלוץ בן ה-27 השלים צמד בדקה ה-88, כשהתעופף בווירטואוזיות להגבהה מצד ימין של כריסטיאן אנסלדי ובחצי מספרת ברגל ימין ניתב את הכדור מ-11 מטרים היישר לחיבורים. כולם התלהבו, כנראה חוץ מפאבולטי. "היה שער יפה, אבל זה לא הסגנון שלי", הפתיע לאחר המשחק. "אני מעדיף לנגוח".

לאונרדו פאבולטי שחקן גנואה. Tullio M. Puglia, GettyImages
הרבה אהבה. לאונרדו פאבולטי עם אוהדי גנואה/GettyImages, Tullio M. Puglia

ה-11 של השבוע

שוער: דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד) - מה ואן חאל היה עושה בלעדיו?
מגן ימני: כריסטיאן אנסלדי (גנואה) - השף של פאבולטי
בלם: פרדריק גילבר (בורדו) - המגן הימני מתגלה כבלם מצוין
בלם: אלכס (מילאן) - העלים לחלוטין את קאליניץ'
מגן שמאלי: צ'רלי דניאלס (בורנמות') - העולה החדשה ממשיכה להדהים
קשר: ג'יימס וורד פראוס (סאות'המפטון) - סובב אותה כמו בקהאם
קשר: חוסאבד (ראיו וייקאנו) - כבש בקאמפ נואו, בברנבאו, במדריגל ועכשיו גם במסטאייה
קשר: כריסטיאן אריקסן (טוטנהאם) - מצא את הרשת בכל אחד מהמשחקים שלו מול סנדרלנד
חלוץ: גונסאלו היגואין (נאפולי) - ממשיך בקצב של שבירת שיאי הליגה
חלוץ: פאולו דיבאלה (יובנטוס) - שחקן השבוע
חלוץ: לואיס סוארס (ברצלונה) - מסי הציג את כדור הזהב? הוא סיפק הצגה

ציוץ השבוע: פיל ג'ונס חוגג ביציע עם אוהדי מנצ'סטר יונייטד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully