וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוץ המפתיע של הליגה, הסקורר המתוסכל של בית"ר: שימו לב אליהם

16.1.2016 / 7:30

האיש שלא הזיל דמעה על עזיבת יוקאנוביץ', המרוויח מחילופי המאמנים בכפר סבא והרכש שמחכה לקריאה מארסן ונגר. חמישה שחקנים לשים לב אליהם במחזור הקרוב, הפעם בסימן חלוצים בלבד

one

בווידאו: השער הנהדר של טל בן חיים לרשת מכבי חיפה

17 שערים הובקעו בסוף השבוע האחרון בליגת העל, במחזור בו אפילו לא קיבלנו אפילו 0:0 אחד. נדיר. בכלל, היה לנו מחזור מוזר. הפועל תל אביב נתנה הצגה, בית"ר ירושלים הפסידה להפועל כפר סבא והפועל רעננה סחטה נקודה בבית. עם זאת, יש דברים שלא משתנים: מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה והפועל באר שבע ניצחה בטרנר. בליגה של שתי קבוצות, יש הרבה שחקנים שלא מקבלים במה. המדור מציג חמישה מהם, והפעם, בעקבות המחזור הפורה, קבלו את גרסת החלוצים.

דובב גבאי

דובב גבאי שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
דובב גבאי שחקן בית"ר ירושלים/יוסי ציפקיס

חלוץ בית"ר ירושלים כל כך מאכזב העונה, שסלובודאן דראפיץ' מעדיף על פניו בחוד במרבית המשחקים את ניקיטה רוקאביציה, שבכלל הגיע לקבוצה כשחקן כנף. דובב גבאי השלים 90 דקות בליגה רק פעמיים מאז חודש ספטמבר, ויש שמועות כאלה ואחרות על שחרורו. ואז... הגיע שבוע הבלהות של בית"ר.

זה התחיל עם תצוגה מביכה בהפסד להפועל כפר סבא, במשחק בו הקבוצה כלל לא סיכנה את השער, והמשיך עם הפסד למכבי חיפה בגביע. עוד משחק מאכזב, אך התקפי יותר מבחינת הירושלמים, בו גבאי רשם 90 דקות.

בית"ר כבשה שער אחד בשלושת משחקי הליגה האחרונים שלה, ולמרות שלא תרם באופן אישי מול החיפאים, הקבוצה נראתה יותר טוב עם גבאי על המגרש מאשר בלעדיו. עם זאת, הסבלנות הולכת ונגמרת אצל הקהל ואצל אלי טביב, שכבר בוחן מועמדים כמו רוג'רס קולה ודודו ביטון. מול בני סכנין נראה שתהיה לו הזדמנות נוספת להוכיח שמקומו בהרכב. התחנה הבאה שלו, אם תהיה כזו, צפויה להיות קבוצה קטנה מבית"ר, לא גדולה ממנה.

רן יצחק

שחקן הפועל כפר סבא, רן יצחק. מגד גוזני
שחקן הפועל כפר סבא, רן יצחק/מגד גוזני

הפועל כפר סבא היא קבוצה חיובית מאוד. בתור קבוצה בלי הרבה אופציות התקפיות ויצירתיות, היא הפסידה בהפרש של יותר משער אחד רק שלוש פעמים העונה והיא נותנת פייט כמעט בכל משחק. הסובל העיקרי מחוסר האיכות של הירוקים הוא רן יצחק. ועדיין, למרות שלושה שערים בלבד העונה, הוא מצליח להוות ערך מוסף.

בשלושת המשחקים שיצחק כבש העונה, כפר סבא ניצחה 0:1. הוא תמיד היה חלוץ פיזי והוא יודע לנצל גם טעויות קטנות ולהפוך אותן למצב מסוכן. לפליקס נעים הייתה פילוסופיה אחת, ואילו במשחקים מול בית"ר ירושלים והפועל עפולה, עם שרון מימר על הקווים, ראינו משהו אחר.

שחקני כפר סבא קיבלו יותר חופש, עומר פדידה קיבל תפקיד מרכזי, מאוויס צ'יבוטה נראה מסוכן יותר ונראה לפתע שיש חדוות יצירה בהתקפה הירוקה. אלו דברים שיכולים רק לעזור ליצחק, שגם יפגוש את האקסית הפועל תל אביב וירצה להוכיח לה משהו. תקופה מעניינת מאוד להיות אוהד הפועל כפר סבא.

טל בן חיים

שחקני מכבי תל אביב, טל בן חיים, דור מיכה. ברני ארדוב
טל בן חיים/ברני ארדוב

כמו רוב שחקני מכבי תל אביב, גם טל בן חיים החלוץ לא הזיל דמעה עם היוודע דבר עזיבתו של סלבישה יוקאנוביץ'. גם הבלם קיבל את השינוי בשלווה, אך הרגשתי צורך להדגיש שוב שיש שני טל בן חיים במכבי תל אביב. בן חיים החלוץ השלים 90 דקות בליגה רק פעם אחת תחת הסרבי, ראה לא מעט משחקים מהספסל ולמרות זאת, יש לו כבר חמישה שערי ליגה העונה.

במשחק הראשון תחת המאמן החדש פטר בוס הוא נהנה משני דברים - חופש יצירתי ועאיד חבשי. הוא ניצל את שני האלמנטים הללו להבקעת שער ולתצוגה טובה מאוד. כזו שהזכירה לאוהדי מכבי תל אביב מה הוא מסוגל לעשות כשנחה עליו הרוח.

יש רוטציה חיובית ויש רוטציה שלילית. בן חיים, שלא בצדק, נפגע מחלוקת הדקות של יוקאנוביץ'. תחת בוס הוא צפוי לצאת לדרך חדשה וחיובית יותר. יש הרגשה שבן חיים יוכל לפרוח שוב תחת ההולנדי ההתקפי. ואיזה משחק נוח יותר לפתח מומנטום וביטחון מאשר משחק מול הפועל עכו?

מהראן לאלה

מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה/אדריאן הרבשטיין

חלוץ הפועל חיפה הוא ההפתעה הנעימה של הליגה מבחינת שחקני התקפה. ללאלה יש כבר שמונה שערי ליגה - יותר מכל חלוץ זר - והוא רחוק רק שני שערים מראש טבלת מלך השערים האלטרנטיבית של ליגת העל. כן, זו שלא כוללת את ערן זהבי.

האלמנט הבעייתי במשחק של לאלה לאורך כל השנים, וזה שמנע ממנו קריירה ארוכה יותר בהפועל תל אביב, הוא המוגבלות טכנית. הוא תמיד ידע לשים את הכדור לרשת, אך נזקק לעזרה רבה מחבריו וכשקיבל את הכדור רחוק מהשער, התקשה לדחוף קדימה ולשמור על הכדור.

אז קודם כל, לאלה שיפר את האלמנט הזה. הוא יודע להעביר את כובד המשחק לחצי המגרש של היריבה וזה הפך אותו לשחקן יעיל יותר. העניין השני והחשוב יותר, אחוזי ניצול המצבים שלו פשוט עלו לשמיים. הוא הוסיף ניסיון ומכפה על כך שז'רקו קוראץ' לא באמת תורם. העונה החיובית של הפועל חיפה עד כה, למרות המלחמות המגוחכות של כץ-גבאי-בנין, היא בעיקר בזכותו. בשבת הוא בקרית שמונה, מול קבוצה רוויית חלוצים ובעייתית בהגנה. בדיוק הסיטואציות אותן הוא יודע לנצל.

אוסטין אמוטו

אוסטין אמוטו עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
אוסטין אמוטו עירוני קרית שמונה/ברני ארדוב

חלוץ עירוני קרית שמונה, סליחה... ההוא שקשור איכשהו לארסן ונגר, יעשה את הופעת הבכורה שלו בליגת העל מול הפועל חיפה, אולי הקבוצה שהכי רחוקה בהתנהלות שלה מארסנל. קרית שמונה שינתה למעשה את כל ההתקפה שלה, והיא הקבוצה היחידה בליגה עם שלושה חלוצים זרים ועוד שני חלוצים ישראלים בכירים. ועדיין, מצב ההתקפה בכי רע.

אמוטו, שכיכב ב-0:3 בגביע הטוטו על בני יהודה עם צמד, הוא השחקן שאיזי שרצקי כל כך חיכה לו. זה שאמור לעשות את ההבדל, למרות שבשני המשחקים בהם שותף בגביע הטוטו ובגביע המדינה היה בינוני בלבד. אמוטו אמור להביא את הפאנץ', את הסיומת ואת התרגום המספרי לכל המהלכים היפים של עאבד, מזרחי, ברונו ומאוריסיו. נתוני הפתיחה מרשימים ויהיה מעניין לראות כיצד הכול ישתלב.

אגב, אמוטו כבש שלושה שערים בשלוש ההופעות האחרונות שלו במדי קבוצתו הקודמת, קלאנטן המלזית, ויש לו חמישה שערים בששת המשחקים האחרונים שלו. ארסן כבר קיבל את הנתונים?

איציק כהן שחקן מכבי נתניה. אדריאן הרבשטיין
איציק כהן/אדריאן הרבשטיין

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

לוטם זינו - "החלטה מקצועית" קראו בהפועל תל אביב לאי שיתופו של זינו ב-1:3 הנהדר על בני יהודה. ניר לקס קיבל את המקום בקישור וסיפק משחק נאה. גם בן רייכרט אמור לקבל דקות בקרוב באותה עמדה. כאב ראש חיובי לגוטמן וגיא לוי.

איציק כהן - 90 דקות מאכזבות מאוד בבכורה במכבי נתניה, שהסתיימה בהפסד 2:0 להפועל חיפה. אולי תחת גיא צרפתי הוא ימצא את עצמו.

עוז ראלי - 36 דקות ב-1:1 מול הפועל רעננה, בבכורה שלו בקרית שמונה. נכנס לקישור ולא הצליח להשפיע יותר מדי. חסארמה יצטרך למצוא את הפוזיציה המתאימה לשחקן המגוון שלו.

דמיטרי באגה - שמונה דקות בגארבג' טיים של ה-0:2 על נתניה. נכנס בעיקר לתת טעימה לקהל המקומי.

גיא דיין - 83 דקות בהפסד הצפוי של הפועל עכו בבאר שבע . לא משחק טוב לפתוח בו קדנציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully