וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה לגולשים בריו: שוב נמצאו אלפי דגים מתים

14.1.2016 / 19:22

בפעם השנייה אותרו דגים שמעידים ככל הנראה על זיהום בסמיכות לאתר השייט במפרץ גואנברה. למרות זאת, בוועדה האולימפית מתעקשים שאתר השייט יהיה נקי ולא יסכן את הגולשים

דגים מתים ביערות העד בברזיל. GettyImages
הסיבה לא ברורה. דגים מתים בברזיל/GettyImages

סיבה לדאגה לגולשים שישתתפו בתחרויות השייט במשחקים האולימפיים בריו: כלי התקשורת ברחבי העולם מדווחים כי פעם נוספת התגלו אלפי דגים מתים שצפים בריו דה ז'נרו בסמוך למקום שבו יתקיימו תחרויות השייט בעוד פחות משבעה חודשים.

כזכור, אין זו הפעם הראשונה שהממצאים המדאיגים הללו, שמעידים על זיהום המים, נראים במים. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה באוקטובר 2014, כאשר למעלה מעשרה טונות של דגים מתים נמצאו.

הרשויות טוענות שהסיבה לתופעה הזו היא החום הטרופי, אבל תושבים רבים מטילים בסיבה הזו ספק רב. "זה בגלל הזיהום של המים, זו לא תופעה טבעית", מציין רוג'ר טשיירה, סוכן נסיעות. "המים הם מאוד מזוהמים".

ארגוני סביבה כאלו ואחרים החלו לחקור את הנושא ובודקים האם הדגים הורעלו על ידי דייגים מסחריים שניסו לתפוס דגים בעלי ערך. בעיריית ריו עמדו על כך שהם יבצעו ניקיון יסודי של מפרץ גואנברה עד לתחילת המשחקים, אבל כעת מודים שם שהמטרה הזו כנראה לא תושג. למרות זאת, חברי הוועדה האולימפית מתעקשים שאתר השייט יהיה נקי וכי הגולשים לא ייתקלו בשום סיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully