וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מופתע שכך נראית הפתעת העונה? ההידרדרות של בית"ר ירושלים

13.1.2016 / 11:15

הבלם מריר בגלל החבר, הקשר מתוסכל בגלל ההבטחה, המגן איבד כיוון בגלל יותר מדי עימותים והכוכב סופג אש לא הוגנת בגלל שהוא "הרעיון היחיד בהתקפה". הבלוג של אופיר סער מסביר מה עצר את בית"ר בתקופה האחרונה ומה עובר על אצילי

one

סלובודאן דראפיץ' יעדיף לשכוח את ההכנות של בית"ר ירושלים למשחק הגביע נגד מכבי חיפה הערב בכרמל (רביעי, 21:00, ספורט 5+ לייב). אתמול בבוקר המאמן של הקבוצה מהבירה שמע מניקיטה רוקאביציה שהוא סובל מצוואר תפוס וכשהגיע למתחם האימונים בבית וגן, הבין מהבלם חסוס רואדה שהעומס בשרירי בטן מפריע לו ושהוא לא מעוניין לשחק בחיפה. זה לא נגמר שם. דני פרדה שהיה אמור להיכלל בסגל, הודיע בהמשך שהוא פצוע ובמקומו נרשם פאבלו דה לוקאס, שבכלל קיבל הודעה לחפש לעצמו קבוצה אחרת. בשעות הערב התברר שגם לירוי צעירי סובל מכאבים ולא יהיה כשיר.

קצת אחרי שהאימון המסכם הסתיים אתמול, רואדה הבין שבכלי התקשורת מצוטטים גורמים בבית"ר ירושלים שסבורים שהוא לא ממש מתאמץ לשחק בחיפה. הבלם הספרדי כעס וניסה להסביר שאין בכך אמת וגם הבעלים אלי טביב התערב. המאמן דראפיץ' דרש מהבלם הספרדי להיבדק אצל רופא הקבוצה, דוקטור גור, וזה אישר שרואדה אכן סובל מעומס, אבל הוסיף שאם יקבל זריקה, הוא יוכל לשחק נגד מכבי חיפה.

רואדה עובר תקופה לא טובה והיא קשורה רבות בדה לוקאס. ההודעה שהאחרון קיבל – "חפש קבוצה חדשה"- הפכה את חברו הטוב למריר. רואדה נמצא בקשר עם מעט אנשים בישראל ודה לוקאס שהגיע כמוהו בקיץ האחרון, הוא אחד מהם. אשתו של הבלם שוקלת לחזור לספרד עם בתם בשל בעיות אישיות והוא חושש להישאר לבד.

שחקן בית"ר ירושלים, חסוס רואדה. ברני ארדוב
חושש להישאר לבד. רואדה/ברני ארדוב
גורם בקבוצה: "הגענו למשחקים הכי חשובים עם סגל קצר. בינתיים שוחררו איציק כהן ותומר ירוחם, ופאבלו דה לוקאס יצא מהרוטציה, אבל לא צורף אף אחד במקומם"

בבית"ר ירושלים יש מי שמסביר שהקבוצה משלמת כעת את המחיר על ההכנה הלקויה שלה בקיץ. הקבוצה התחילה מוקדם את הקמפיין האירופי ולא יצאה למחנה אימונים מסודר, וחלק מהשחקנים לא ערכו הכנה מסודרת.

רואדה סובל מעומס בשרירי הבטן ומוקדם יותר קרע את שריר הירך האחורי, דן איינבינדר וניקיטה רוקאביציה סובלים מירידה ביכולת אחרי שלא התאמנו בצורה מסודרת בקיץ ו"נזרקו" היישר להרכב מיד אחרי שהגיעו. דברים דומים אמורים גם לגבי אלעד גבאי ובקבוצה מבינים שאחרי השחרור של תומר ירוחם למכבי יבנה ולאור הפציעה של שניר משען, יש לצרף מגן ימני נוסף. זו הסיבה בגינה עלה שמו של ליאור לוי ששוחרר מהפועל עכו.

אחרי שהתחילו את העונה מוקדם עם משחקים באירופה, והגיעו עד לחצי גמר גביע הטוטו, בבית"ר ירושלים מבינים שלא מעט שחקנים סובלים מעייפות ותשישות וזקוקים למנוחה. דובב גבאי היה אמור לפתוח הערב במקום רוקאביציה גם אם האוסטרלי לא היה סובל מצוואר תפוס. דושאן מאטוביץ' הוחלף במשחק נגד הפועל כפר סבא, אבל אם היה משלים 90 דקות, הוא כנראה היה נח הערב ואורי מגבו היה מורכב כמגן שמאלי.

גורם בקבוצה הסביר: "הגענו למשחקים הכי חשובים עם סגל קצר. היה תכנון לשחרר כמה ולצרף כמה במקביל. בינתיים שוחררו איציק כהן ותומר ירוחם, ופאבלו דה לוקאס יצא מהרוטציה, אבל לא צורף אף אחד. עם הסגל הזה, אם יש כמה פציעות של שחקנים כבר יש בעיה לשחק 10 נגד 10 באימון וצריך להעלות שחקנים מהנוער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ניקיטה רוקאביציה שחקן בית"ר ירושלים (אמצע) מול איסו לינגאנה. ברני ארדוב
מתוסכל מהאיטיות של המשחק ההתקפי. רוקאביציה/ברני ארדוב
מאטוביץ' מציג יכולת בינונית, אבל נדמה שהבעיה הגדולה יותר נמצאת מחוץ לכר הדשא והיא איבוד המעמד שלו בחדר ההלבשה

הפציעות, העומסים וחוסר שביעות הרצון של חסוס רואדה הם לא הגורמים היחידים לירידה ביכולת של בית"ר ירושלים בשבועות האחרונים. גם לתרומה הקטנה של הזרים בתקופה האחרונה, יש חלק בכך.

קלאודמיר היווה בורג מרכזי בהצלחה של הקבוצה בשנה שעברה והעונה בלט כשבית"ר רשמה ארבעה ניצחונות רצופים, אבל פרט לכך בקבוצה מרגישים שהוא מציג יכולת לא מספקת. בקיץ הברזילאי ביקש חוזה משודרג לשנתיים, אבל לא קיבל את מבוקשו והתאכזב. בהמשך הוא חזר לעצמו, אבל לקראת ינואר הבין שבמועדון לא ממהרים להציע לו חוזה חדש ושאם המצב לא ישתנה, בקיץ הוא יצטרך לחפש לעצמו קבוצה חדשה. לאחרונה סוכנו הפורטוגלי של הקשר נכנס לעובי הקורה והזהיר את בית"ר שאם היא לא תגיש לו הצעה לחוזה חדש, קלאודמיר יחתום בקבוצה אחרת בישראל, אולי כבר כעת (כפי שקרה עם יובל שבתאי והפועל באר שבע). בבית"ר לא מתרגשים מהאיומים הללו, אך יודעים שהדברים משפיעים על השחקן שיהיה בקיץ בן 32 ורוצה חוזה גבוה אחרון בקריירה.

זר נוסף שנמצא בירידה לאחרונה הוא ניקיטה רוקאביציה. האוסטרלי אמנם כבש שישה שערים ובישל שניים נוספים, אבל במשחקים האחרונים היה הרבה פחות דומיננטי ואפילו נראה לעתים מתוסכל. לא פעם רוקאביציה נשמע אומר לשחקנים במרמור: "תשחקו בנגיעה. אני מוריד לכם את הכדור ותחזירו לי עומק בנגיעה. אנחנו משחקים לאט וההגנות מספיקות להתארגן. היתרון שלנו בהתקפה צריך להיות ניצול המהירות, לשחק בנגיעה ולהכניס כדורים פנימה לחלוצים". רוקאביציה הרגיש מעט טוב יותר באימון אתמול, ערך אימון קל ויעשה מאמצים להיכלל בסגל הערב.

לגבי דושאן מאטוביץ', ההרגשה היא של סיפור בהמשכים. המגן הסרבי שבעונה שעברה חלק את סרט הקפטן עם אופיר קריאף, מציג יכולת בינונית, אבל נדמה שהבעיה הגדולה יותר נמצאת מחוץ לכר הדשא והיא איבוד המעמד שלו בחדר ההלבשה. בשנה שעברה מאטוביץ' נחשב לשחקן המנוסה, זה שכולם מכבדים ומקשיבים לו. אבל העימותים החוזרים והנשנים עם שחקנים באימונים יצרו אנטגוניזם כלפיו והוא מזמן לא משמש עמוד תווך בחדר ההלבשה.

בתחילת העונה לידור כהן התראיין לוואלה! ספורט וסיפר שבעונה שעברה מאטוביץ' שימש מעין מורה לצעירים של הקבוצה. ביום שישי האחרון השניים התעמתו באימון. הסרבי דחף, כהן החזיר והשניים החליפו מילים קשות. למאטוביץ' היו גם עימותים עם תומר ירוחם שבינתיים עזב, והרבה משחקני הקבוצה תפסו במהלכם את הצד של ירוחם ואמרו לו: "אל תהיה פראייר, תחזיר לו, מי הוא בכלל?". המשפט האחרון ("מי הוא בכלל?") מתמצת את הבעיה המרכזית של המגן הוותיק, שלצד היכולת המקצועית יהיה חייב להחזיר לעצמו את מעמדו וכבודו.

קלאודמיר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
לא שקט לאור העובדה שעתידו לא ברור. קלאודמיר/ברני ארדוב

יש גם את עומר אצילי, מי שמוגדר לעתים כ"רעיון היחידי בהתקפת בית"ר". התקופה הרעה של הקבוצה גרמה לכך שחלק גדול מהחיצים החלו להיות מופנים לקשר וכבר נשמעות טענות לפיהן "הוא מתקשה לסחוב את הקבוצה". צריך לעשות סדר בדברים - עומר אצילי הוא שחקן צעיר שנמצא בתהליך התפתחות כשחקן ליגת העל. רק בסוף העונה שעברה הוא הפך לשחקן הרכב.

בתחילת העונה שעברה מנחם קורצקי ואורי אוזן עבדו עם אצילי על שיפור קצב המשחק והדינמיות, והבהירו לו שזו הנקודה המרכזית עליה הוא צריך לעבוד אם ברצונו לבצע קפיצת מדרגה. אצילי עבד קשה ובשליש האחרון של העונה שעברה, תחת גיא לוי, כבר הפך לשחקן הרכב קבוע ולאחד מהברגים המרכזיים בקבוצה.

אצילי ממשיך בתהליך גם העונה. לצד שערים, בישולים ויכולת מזהירה, היו לו גם משחקים חלשים. זה לא ישתנה כל כך מהר ואם הקשר הכישרוני יישאר בבית"ר ירושלים בעונה הבאה, הוא יצטרך להמשיך את התהליך גם אז. כדי לסייע לאצילי ולעצמה, בית"ר ירושלים צריכה להציב לצדו שחקנים דומיננטיים, כאלו שיוכלו להוסיף פתרונות ורעיונות בחלק הקדמי. הקשר ימשיך לתת תפוקה, לחוות עליות וירידות ולהתעצב כשחקן מוביל בכדורגל הישראלי. מי שמצפה ממנו לסחוב את בית"ר להישגים לבדו, יצר לעצמו ציפיות לא ריאליות. דבר אחד בטוח: למשחקים הגדולים אצילי מגיע, לכם בבית"ר יכולים להיות אופטימיים לגביו הערב.

עומר אצילי בית"ר ירושלים מול בן צעירי בני יהודה. ברני ארדוב
צריך עוד שחקנים יצירתיים ודומיננטיים לצדו. אצילי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully