וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך מאמן? מדור נבחרי השבוע עם הפארסה של פאלרמו

11.1.2016 / 15:15

אופרת סבון תוצרת סיציליה: מאמן פאלרמו התעמת עם הקפטן, השחקנים תמכו בחברם, המאמן החרים את הקבוצה והקפטן ממש שלח אותו הביתה בשידור חי. אחרי ניצחון. וגם: הקצב ההיסטורי של היגואין, הסדרה המרהיבה של אגוארו והמהלך ההגנתי המביך של העונה

one

בווידאו: השלושער של גארת' בייל ב-0:5 של ריאל מדריד על לה קורוניה

שחקן השבוע

גונסאלו היגואין - נאפולי

קבלו את מלך השערים בחמש הליגות הבכירות של אירופה ושחקן הסיבוב הראשון באיטליה. 18 שערי ליגה היו לגונסאלו היגואין בכל העונה שעברה, 18 שערים יש לו כבר אחרי 19 מחזורים העונה. בגיל 28, החלוץ הארגנטינאי קיבל מאמן כלבבו בדמות מאוריציו סארי, שהפקיד בידיו את הקבוצה מאז מינויו בקיץ וביום הולדתו ה-57 תוגמל עם עלייה לראש הטבלה והבטחת אליפות החורף הראשונה של נאפולי מאז 1989/90. אז היה זה דייגו מראדונה שהנהיג באמצע העונה וחגג אליפות בסופה. 26 שנה אחרי, "פיפיטה" נמצא בדיוק בחצי הדרך לשחזור.

ולחשוב שרק בקיץ האחרון הוא היה אחד האנשים המושמצים בארגנטינה. החטאת הפנדל בגמר הקופה אמריקה סימנה אותו, ואת התסכול הלאומי הוא סחב על הגב בחזרה לאיטליה, שם החמיץ עוד פנדל קריטי שמנע מנאפולי להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות. אבל סארי המשיך להגיד לכולם שמדובר באחד החלוצים הכי טובים באירופה, בנה להיגואין את הביטחון ומאז קוצר את הפירות.

נאפולי ניצלה עד תום את ההפסד הביתי של אינטר וכבשה את הפסגה עם החמישייה החמישית שלה העונה, הפעם לרשתה של פרוזינונה הצנועה. היגואין הבקיע את הראשון שלו בפנדל (כמה סמלי) והשלים צמד עם מבצע אישי מבריק בדקה ה-60, במהלכו חלף על פני שלושה שחקנים. בזכות שערו ה-18 העונה, הוא השתווה לפייר אמריק אובמיאנג מדורטמונד כמבקיע הבולט בחמש הליגות הגדולות ונמצא בקצב של שיא היסטורי (36) או לפחות כזה שיאפשר לו להיות הראשון מאז לוקה טוני (2005/06) שחוצה את רף 30 השערים בסרייה A. גם האוהד מראדונה התרגש מהערב של היגואין ושלח לו מסר ברור: "תביא לי את הסקודטו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גונסאלו היגואין שחקן נאפולי חוגג שער. רויטרס
בדרכו של מראדונה? גונסאלו היגואין/רויטרס

מאמן השבוע

דוידה בלארדיני - פאלרמו

מאוריציו זמפאריני, המפטר הסדרתי, ביזה והשפיל מאמנים. הוא מינה ואז פינה, הילל ואז קילל. והחזיר, ושוב פיטר. תמיד במרכז העניינים. לא הפעם. לפני יומיים החליט נשיא פאלרמו להחזיר את ג'וזפה יאקיני במקום דוידה בלארדיני שסיפק תוצאות מאכזבות, אבל אחרי חילוקי דעות עם יאקיני, מאמן הקבוצה עד לפני כחודשיים, בחר ברגע האחרון להשאיר את המצב על כנו ולצאת עם בלארדיני למשחק החוץ בוורונה. המאמן עמד על הקווים, רק שאף אחד לא באמת ספר אותו. מדוע? הו, פה קבור הכלב.

בלארדיני התעמת באימון המסכם עם השוער והקפטן סטפנו סורנטינו, שלטענתו מחויב למאמן הקודם ופועל להחזרתו. השניים התווכחו לעיני השחקנים, שבחרו להתייצב כגוף אחד מאחורי הקפטן שלהם. בתגובה, בלארדיני החליט להחרים את השחקנים ולמעשה מצוי עמם בנתק. המצב הפך אבסורדי במגרשה של ורונה, נועלת הטבלה נטולת הניצחונות. בלארדיני זרק הוראות באוויר, בלי לכוון אותן באמת למישהו מסוים. והשחקנים? הם חגגו בצורה קבוצתית את שער הניצחון של פרנקו ואסקס. סורנטינו איגד את כולם יחד, כשרק המאמן עומד גלמוד בצד. התמונה הזו שווה הרבה יותר מאלף מילים.

שחקני פאלרמו חוגגים, מאמנם דוידה בלארדיני עומד בפינה (מימין). GettyImages
שחקני פאלרמו חוגגים יחד. איפה המאמן בלארדיני? עומד לבד בפינה הימנית/GettyImages

זו הייתה רק ההתחלה. מיד לאחר חגיגת הניצחון, ניגש סורנטינו לעמדת הראיונות, וממש פיטר את המאמן שלו בשידור חי. "בלארדיני לא דיבר איתנו לפני, במהלך או אחרי המשחק", ירה השוער, שהיה גיבור הניצחון עם הצלה כפולה נהדרת. "היומיים האחרונים היו כאוטיים. לא ארשה לאף אחד להטיל ספק או להעליב את המקצוענות והיושר של הקבוצה. מי שיעשה את זה, יהיה לו עסק איתי. בלארדיני נהג כך? אתם אמרתם. השחקנים הראו שהם בצד שלי. מעולם לא נתקלתי בסיטואציה כזו. ראיתם כאן קבוצה שמתנהלת בעצמה, בלי מאמן, מראה לב ומנצחת משחק על שש נקודות. אני לא יודע אם בלארדיני יפוטר, אבל אם כן אז נעשה היסטוריה כי זו הפעם השנייה העונה שמאמן שלנו מפוטר אחרי ניצחון".

וחשבתם שכאן זה נגמר? ממש לא. האתר הרשמי של פאלרמו הוסיף שמן למדורה והעלה בעצמו את הציטוטים הקשים של סורנטינו נגד מי שנכון לשעות הבוקר של יום שני עדיין משמש כמאמן הקבוצה. גם הוא יודע שדרכו הסתיימה. אופרת סבון כזו לא יכולים לייצר גם במתחם חודורוב.

סטפנו סורנטינו שוער פאלרמו. GettyImages
חיסול חשבונות בשידור. סטפנו סורנטינו/GettyImages

פלופ השבוע

ג'ונג'ו שלבי - סוונסי

שלוש דקות לסיום משחק הגביע בין אוקספורד לסוונסי. הוולשים פיגרו 3:2 והיו על סף הדחה מביכה בידי יריבה מהליגה הרביעית, שבדיוק יצאה להתקפה נוספת והתקרבה לרחבה. ג'ונג'ו שלבי, קשר נבחרת אנגליה, עמד ליד השחקן עם הכדור, אבל במקום לנסות לחלץ אותו ממנו, עמד מנגד וצפה בחוסר חשק. אפס מאמץ, אפס אמונה. סוונסי אכן הודחה ואוהדיה לא ידעו את נפשם מרוב זעם על הגישה הוותרנית של שלבי. ובזמן שהם התגרו בו, הוא בחר להתריס והלך להודות לקהל המקומי, מה שהוביל לעימות עם אוהד אחד של סוונסי. הפרידה קרובה מתמיד.

ג'ונג'ו שלבי שחקן סוונסי. GettyImages
התנהגות מכעיסה. ג'ונג'ו שלבי/GettyImages

מהלך השבוע

סרחיו אגוארו - מנצ'סטר סיטי

היסטוריית הכיבושים של סרחיו אגוארו מול נוריץ' כוללת רק שערים מבריקים. הייתה עקיצה אחת עם השפיץ בין ארבעה שחקנים, טיל לחיבורים מ-16 מטרים, כדור מסובב בימין, הקפצה אלגנטית בשמאל ובעיטת יעף אחת. חמישה שערים בליגה, ובשבת הגיע עוד ביצוע בלתי נשכח, הפעם בגביע. הארגנטינאי קיבל מסירת עקב מווילפריד בוני, עבר בין שני שחקנים, היתל בשלישי ולפני שהגיע הרביעי שלח רגל ארוכה ומצא את הרשת כדי לסלול למנצ'סטר סיטי את הדרך לניצחון 0:3 ולסיבוב הרביעי. אחרי שהחמיץ 10 מחזורים בסוף 2015, קון יכול להיות הבשורה הכי טובה של הסיטיזנס לקראת המשך המאבק על התואר. רק שיישאר כשיר.

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
כל גול בצבע. סרחיו אגוארו/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: אנדראה קונסילי (ססואולו) - ניצח את הנדנוביץ' בדו קרב פנטסטי
מגן ימני: הקטור ביירין (ארסנל) - מי צריך את הבישולים של אוזיל?
בלם: דייגו גודין (אתלטיקו מדריד) - הופעה משובחת ושער נקי מספר 12 בליגה
בלם: דריו דאינלי (קייבו) - מספק את הסחורה גם בגיל 36
מגן שמאלי: מקסוול (פריס סן ז'רמן) - שער סטייל החבר זלאטן
קשר: סרגיי מילינקוביץ' סאביץ' (לאציו) - הסיוט של פיורנטינה
קשר: קלמון גרנייה (ליון) - שני בישולים בחניכת האצטדיון החדש
קשר: גארת' בייל (ריאל מדריד) - שימח את זינדין זידאן
חלוץ: וויסאם בן ידר (טולוז) - שלושער שהעלה משמעותית את מחירו
חלוץ: גונסאלו היגואין (נאפולי) - שחקן השבוע
חלוץ: ליאונל מסי (ברצלונה) - הגיש מתאבן לפני הזכייה בכדור הזהב

ציוץ השבוע: יורגן קלופ מתוודע לקסם הגביע האנגלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully