וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון טבריה: הסערה מנעה מהרצים להשיג קריטריון, לונה התמוטטה

8.1.2016 / 11:01

גשם ותנאים קשים הפריעו לרצים. הרצה שמקווה להפוך לישראלית והתמודדה על קריטריון אולימפי לא סיימה ופונתה באמבולנס לבית החולים. קבדה בלצ'ה האתיופי ניצח, מלקמו ג'מבר הוכתר כאלוף ישראל

צילום: אורן קורנפלד

גשם שוטף פקד את מרתון טבריה שנערך היום (שישי). הרצים התמודדו עם תנאים קשים, והמשקעים הרבים שירדו במסלול מנעו מהרצים להתקרב לשיאים האישיים. האכזבה הגדולה הגיעה מכיוונה של הרצה קורלימה לונה שקיוותה להשיג קריטריון לריו כדי להאיץ את הליך אזרוחה.

לונה הייתה בתמונת הקריטריון במשך רוב המרתון, אבל בקילומטר ה-39 היא נאלצה לעצור אחרי שהתמוטטה ופונתה על ידי הצוות הרפואי לבית החולים. כדי לקבוע את הקריטריון הייתה צריכה בת זוגתו וחניכתו של דן סלפטר לקבוע 2:45:00, אבל ככל שחלף הזמן התברר שלא יושג הקריטריון.

מרתון טבריה. ברני ארדוב
"היה מאוד קשה". מלקמו ג'מבר/ברני ארדוב

תחרות מעניינת הייתה בגברים כאשר המנצח בתחרות היה הרץ הזר מאתיופיה קבדה בלצ'ה שעצר את השעון על 2:15:31 שעות ופספס את האפשרות לשבור את שיא המסלול (2:07:30) ולזכות בסכום של מאה אלף דולר. את הפודיום השלימו שני רצים נוספים מאתיופיה, דרצ'ה ראיה שסיים שני עם 2:19:52 וסמואל גלאצ'ה שהגיע שלישי עם 2:22:12.

האלוף הישראלי של המרתון הוא מלקמו ג'מבר שתפס את מקומו של זוהר זימרו וסיים במקום החמישי הכללי עם 2:24:01 שעות. אמיר רמון סיים עם הכסף מבין הישראלים ובמקום השביעי הגללי ואסרט ממו הסתפק בארד. "היה מאוד קשה השנה בגלל מזג האוויר. אני קצת מאוכזב מהתוצאה, ב-2012 סיימתי אחרי שעתיים ושבע דקות, ככה שציפיתי לתוצאה טובה יותר, אבל אני שמח שהגעתי ראשון", אמר אחרי שסיים את הריצה.

אצל הנשים אלופת ישראל סבטלנה בחמנט עם 2:56:23 שעות שהגיעה למקום השני הכללי אחרי מנצחת המרתון עדינה קוימביי. הגר כנעני שסיימה במקום השלישי הכללי הוכתרה כסגנית אלופת ישראל ומידל אטיאס סיימה עם הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully