וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון טבריה יוצא לדרך בשישי: "מזג האוויר לא יפריע"

7.1.2016 / 18:39

כ-2,500 רצים ישתתפו במרתון היוקרתי שיתקיים בפעם ה-39. סטאין הוותיק יחזור לפעילות אחרי שלוש שנים, פרס בגובה 100 אלף שקל יוענק למי שישבור את שיא התחרות. רפי פלד, יושב ראש האיגוד: "מקווים לראות ספורטאים שישיגו קריטריון לריו"

ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד עם הרצים הזרים. ברני ארדוב
ראש עיריית טבריה עם הרצים הזרים/ברני ארדוב

מרתון טבריה בגרסה ה-39 שלו ייצא מחר (שישי, 7:30) לדרך בהשתתפות כ-2,500 איש ואתלטים מ-22 מדינות. במוקד יעמדו בפני הרצים שתי מטרות, כשהראשונה תהיה שבירת שיא המסלול שעומד על 2:7:30 שעות שמחזיק מעמד שנתיים אחרי שפטריק טוומבה עשה זאת. מעבר לכך, יש לא מעט רצים ישראלים שמפנטזים על קביעת הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו שעומד על 2:19:00 שעות אצל הגברים ו-2:45:00 לנשים. הישראלים שיסיימו ראשונים יוכתרו בסיום גם כאלופי ישראל.

מרבית העיניים במרתון, מלבד לעבר מזג האוויר שצפוי להיות גשום, יהיו נשואות לעבר איילה סטאין, גדול רצי המרתון הישראליים בכל הזמנים שהחליט לרוץ אחרי שלוש שנים. סטאין בן ה-53 שסיים באולימפיאדת אתונה במקום ה-20 הכללי ינסה להפתיע את יתר הרצים. לצידו ירוצו גם סוונך דסטאו, ימהרן יוסף, אסרט ממו, אמיר רמון ואדיסו אסנקאו. אצל הנשים, יהיה בעיקר מעניין לראות בפעולה את קורלימה לונה, המועמדת הבכירה לזכייה מבין הישראליות, זאת למרות שהרשויות טרם מכירות בה כישראלית. למרות זאת, אם היא תשיג את הקריטריון, לא מן הנמנע כי התהליכים לאזרוחה יתפסו תאוצה. לונה היא בת זוגו וחניכתו של דן סלפטר. יחד איתה יתחרו גם סבטלנה בחמנד, הלן וולפסון, מיגל אטיאס יודפת ומנטאמר ביקאיה.

בשעות הערב נערכה מסיבת העיתונאים החגיגית לקראת המרתון, שהמקצה בו לעשרה קילומטרים ייקרא על שמו של צחי פישביין ז"ל. יוסי בן דוד, ראש עיריית טבריה, אמר: "החלטנו השנה כששמענו את ההודעה המצערת על פטירתו של צחי פישביין להקדיש את אחד מאירועי המרתון לצחי פישביין ז"ל, ידיד יקר שלי. זכיתי לפגוש אותו על במת האירועים בשני האירועים הקודמים". על האירוע עצמו אמר: "אני שמח שאתם מביאים איתכם את הגשם, מזג האוויר לא יהיה גורם מפריע. אנחנו גם רצים בגשם וגם לחופה של הכינרת. המרתון הזה הוא מותג. אני מקווה שאחד הרצים פה סוף סוף ישבור את השיא וישלמו את 100 אלף הדולר. מי שמשלם זה הטוטו ולכן אנחנו מאוד בעד שזה יקרה. זה המרתון האמיתי וזה יום חג עבורנו".

מסיבת עיתונאים לקראת מרתון טבריה 2016. ברני ארדוב
מסיבת עיתונאים לקראת המרתון/ברני ארדוב

איציק לארי, מנכ"ל הטוטו, התייחס ברמה האישית לחברו פישביין: "מבחינתי יש השנה משמעות מיוחדת. לפני כשלושה שבועות איבדתי חבר את צחי פישביין. הוא אהב מאוד לרוץ, דווקא את העשרה קילומטר בטבריה. תמיד בטבריה הוא השיג את התוצאות הכי טובות שלו. לאורך השנה הוא נהג להתגאות בתוצאות שהוא השיג כאן בטבריה. הוא נפטר מדום לב בזמן ריצה ולכן חבריו הרבים ובני משפחתו ירוצו לכבודו את המירוץ לעשרה קילומטר".

רפי פלד, יושב ראש איגוד האתלטיקה, ציין: "זה יום חג לעיר טבריה, לספורטאים ולאתלטים, וזה יום חג לספורט הישראלי. זה נהדר לראות כמות כל כך גדולה של רצים שנרשמו ויעמדו מחר על קו הזינוק ויסיימו את המירוץ בריאים ושלמים. מבחינתי זה יהיה סיפור ההצלחה. מעבר לכספים שדיברו פה, אנחנו רואים במרתון טבריה כמרתון המהיר ביותר. כאליפות ישראל, אנחנו מצפים שיוכתר פה אלוף ישראלי ואנחנו רוצים שישיגו את הקריטריון לריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully