וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נעים להם מגיא לוי": השתלשלות העניינים בהפועל תל אביב

ההנהלה במבוכה, המנג'ר המיועד אלי גוטמן כבר מעורב באופן ישיר בהחלטות המקצועיות, המאמן הנוכחי ייפגש עמו ויחליט אם לעבוד תחתיו. גוטמן-לוי-כבירי: כך התנהלו העניינים ביומיים האחרונים

one

בווידאו: 0:0 בין הפועל תל אביב להפועל חיפה

אם יש מוטיב חוזר העונה בהפועל תל אביב, הוא בלבול שנובע מחוסר ניסיון. מתחילת העונה יש לא מעט כוונות טובות אצל ההנהלה החדשה של הפועל להפוך את המועדון הזה לסופר מסודר, ברמה אירופאית, עם מערכת משומנת בכל הגזרות, אלא שרצונות לחוד ומציאות לחוד. מאז הקיץ, ברגע שתכניות ארוכות הטווח החלו לחרוק, שני דברים מנחים את הנהלת המועדון: החרדה לא לטעות שוב והלחץ שפועל מסביב (תקשורת, קהל) לבצע שינויים.

דוגמא טובה לכאוס היא הסיפור של גיא לוי ב-48 השעות האחרונות, שקיבל טוויסט מפתיע. אם נחזור שבוע לאחור, היחסים בין הנהלת הפועל ללוי היו בין תקינים לטובים מאוד. לאורך כל יום ובאופן קבוע, שוחחו אמיר כבירי וגיא לוי כשהאחרון מעדכן אותו בכל המתרחש בקבוצה. עד שהגיע המשחק מול הפועל חיפה, שהזכיר שוב לכולם כמה הפועל של השנה חלשה. בסיום המשחק, לא הייתה ממש כוונה של הנהלת הפועל לפטר את לוי. מעמדו אומנם התערר, אבל היחסים התקינים בין הצדדים לא רמזו כי המערכת שוב הולכת לטלטלה. אלא שאז, לוי שבר את הכללים. במקום להמשיך ולנסות להרגיע את המערכת, הוא התנער לחלוטין בתקשורת מאחריות על הקבוצה שנבנתה. שם זה לא נפסק, מאות אוהדים בסיום המשחק התגודדו מאחורי חדרי ההלבשה וקראו לפטר את המאמן וכנגד השחקנים. הלחץ כבר החל לתת את אותותיו.

בנקודה זו הסיפור מתפצל לשניים - זה שסיפרו לאנשים בתקשורת וזה שסיפרו לגיא לוי. הגרסה הראשונה הולכת כך: לטענת גורמים המקורבים מאוד להנהלה, ההחלטה להיפרד מלוי או לחלופין להביא דמות מקצועית מעליו התבשלה לה כבר זמן מה. לצד מערכת יחסים תקינה עם לוי, כפי שהגדירו אותה במועדון, כך טוענים, כל התקופה האחרונה הייתה ההנהלה בקשר עם אלי גוטמן, שייעץ לראשי הפועל את מי להחתים בחלון העברות שיפתח היום ובאיזה עמדות. "לא היה שחקן אחד שגוטמן לא ידע עליו", כאשר הרעיון היה שגוטמן יתחיל לעבוד כבר בקיץ הקרוב. אלא שאז נוצרה אותה סיטואציה לאחר המשחק וכבר ביום למחרת ביררו בקבוצה עם גוטמן אם יהיה מוכן להגיע בשלב הזה של העונה. המאמן הלאומי לשעבר, כך נטען, נתן אור ירוק למהלך למרות שהוא טרוד בבעיות אישיות. הדברים כמובן קרו מאחורי גבו של לוי, שלא היה מודע למהלך.

מאמן הפועל תל אביב, גיא לוי. יוסי ציפקיס
ממתינים להחלטתו. גיא לוי/יוסי ציפקיס

הגרסה השנייה מספרת סיפור קצת אחר: לאחר התיקו המאכזב מול הפועל חיפה ושמיעת התבטאויותיו של לוי ולחץ הקהל, כבירי החליט לפנות לגוטמן באופן רשמי. נציג מטעמו תיווך בינו לבין המאמן הלאומי לשעבר. שני הצדדים החליטו כי הם רוצים את השידוך ומשם החלו הדברים להתגלגל ולצבור תאוצה.

לאחר שהדברים כבר יצאו בתקשורת, גיא לוי דרש הבהרות מהנהלת הפועל. בשיחה שקיים המאמן עם כבירי, נטען בפניו כי הפועל מעוניינת בגוטמן, אך זה עדיין לא החזיר תשובה חיובית. יתרה מכך, נאמר למאמן שגם אם גוטמן יחזיר תשובה חיובית, הסמכויות שלו לא יפגעו. לוי קיבל את התשובות ובחר להמתין להתפתחויות עם גוטמן. כשהבין המאמן האדום כי יש סוג הסכמה בין המאמן הלאומי לשעבר לבין כבירי, כבר דרש לוי פגישת עם הנהלת המועדון. חשוב לציין, כי לילה קודם לכן ישבו כבירי ולוי עד אחרי חצות ושוחחו על רכש ועל תכניות ארוכות טווח. בכל מקרה, בפגישה עצמה שנערכה, לוי שוב שמע כי המועדון מעוניין בשירותיו וכי גם אם גוטמן יתמנה, לוי עדיין יהיה המאמן בפועל.

לוי ביקש לשקול את הדברים. לצד השיחות ברוח טובה בין המאמן לההנהלה האדומה, התברר גם שגוטמן עצמו דורש להיות מן סוג של מנג'ר אנגלי. הוא יהיה האיש שיעמוד על הקווים, הוא זה שינתב את הדרך ולוי ככל הנראה יעביר את האימונים בשותף. הדברים הציבו את הנהלת הפועל במעין סוג של מבוכה: "פשוט לא נעים להם מגיא", כך הגדיר גורם המקורב לבעלים. "הם מחבבים את גיא באופן אישי וקשה להם להגיד לו ללכת, אבל מעדיפים את גוטמן כדמות המקצועית במקומו ובגלל זה הוצע לו להישאר כמאמן". בפגישה שערך לוי עם ההנהלה, שוחחו כל הצדדים עם גוטמן שביקש ממנו להישאר במועדון. השניים צפויים להפגש עוד היום ולדון באפשרות הזו.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
לא הכל סגור. גוטמן/ברני ארדוב

כרגע, הנהלת הפועל מנסה ליצור דרך שהשניים יוכלו לשתף פעולה יחדיו ושתהיה מקובלת על שניהם. בכל מקרה, ההערכה היא עדיין שלוי לא יסכים להישאר בקבוצה בסיטואציה שנוצרה, אך העובדה שלא החזיר תשובה עדיין להנהלה האדומה גורמת להסיק שיש סיכוי שהוא יסכים לקבל מעליו את גוטמן, אם חלק מסמכויות האימון יישארו בידיו. עד הערב אמורה להיות הכרעה בעניין, כשרוב הסיכויים כי גוטמן יוצג ביום ראשון כמנג'ר החדש, ללא לוי לצידו. עוד טענו בסביבת המועדון כי גוטמן רוצה בכל מקרה מאמן נוסף תחתיו ולא יסתפק רק בוואליד באדיר כעוזרו.

חשוב לציין כי בין הפועל לבין גוטמן עדיין יש פערים כספיים. הכוונה של גוטמן לקבל חוזה לארבע שנים בשכר גבוה מאוד. כרגע, הפועל לא יכולה לשלם לגוטמן את דרישותיו העונה ולכן מנסים לסכם על מתווה שישדרג את שכרו של גוטמן משמעותית מהקיץ הקרוב.

לצד אלה, בהפועל עובדים על רכש. בקבוצה מבינים כי הם חייבים להנחית לפחות חלוץ אחד עוד בפתיחת חלון העברות ומוחמד גאדיר הוא השם החם ביותר כרגע. בהפועל פתחו עם השחקן ולוקרן במשא ומתן בניסיון להחתימו באופן מיידי. חלוץ נוסף שצפוי להצטרף בהשאלה עד תום העונה הוא אלון תורג'מן, כשגם אביחי ידין אמור להצטרף עוד השבוע. מלבד אלה, בהפועל ימתינו לגוטמן שיחליט על רכש זר נוסף לקבוצה ואיזה שחקנים מעוניין לשחרר או להביא כדי לחזק את הקבוצה ולהוציא את העגלה מהבוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully