וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתנסו, אל תתנשאו: היחס המוטעה של מכבי תל אביב ליורוקאפ

5.1.2016 / 18:20

ביד אליהו צריכים להותיר מאחור את הדכדוך מ"ירידת הליגה" באירופה: ריאל מדריד, קבוצה לא פחות גאה ומעוטרת, השתתפה כבר עשר פעמים במפעלים משניים - ובכולן הגיעה לגמר. וגם: מדוע רק בחמישי בבוקר ייקלעו האוהדים להלם אמיתי?

one

בווידאו: תקציר ההפסד של מכבי תל אביב להפועל ירושלים

זו לא הצגת השחקנים שכבר לא תהיה כל כך מחשמלת, וגם לא המנון היורוליג שיבלוט בהיעדרו. אלה לא הקרחות שמן הסתם ייראו במרומי היציעים, ואפילו לא הלוגו התכול שיחליף את סמל הסטטוס הכתום בצידי הפרקט. את ההלם האמיתי מהנשירה ליורוקאפ יספגו אוהדי מכבי תל אביב רק מחרתיים (חמישי), כשיצטרכו לקום לעבודה בבוקר שאחרי משחק אירופי ביד אליהו.

האדמה רועדת. לראשונה מאז 2 בפברואר 1994, הצהובים יעלו מחר (רביעי, 21:05, שידור ישיר בוואלה! ספורט) לשחק במפעל משני באירופה. אז, בפעם שעברה, הם היו זקוקים לניצחון ב-21 הפרש על פאניוניוס אתונה בגומלין של שמינית גמר גביע קוראץ', אבל ספגו 25 נקודות מידיו של פנאיוטיס יאנאקיס בן ה-35 והפסידו 77:74.

אלה היו ימים אחרים. מולי קצורין עמד על הקווים, אמנון "מיסטר ג'ל" ישכיל היה עוזרו ובתפקיד המנהל המקצועי כיהן רלף קליין ז"ל. נדב הנפלד פתח בעמדת הרכז, לבאן מרסר חתם את הקריירה האירופית שלו עם סל בודד ב-28 דקות ורפי גינת לקח שנת שבתון מתפקיד הכרוז והתיישב על כס השדר של ערוץ 2.

אהרל'ה ויסברג בפייסבוק

1993/94 - העונה האחרונה של מכבי במפעל משני. סהר רחמים, מערכת וואלה! NEWS
העונה האחרונה של מכבי במפעל משני/מערכת וואלה! NEWS, סהר רחמים

האוהד סהר רחמים לא החמיץ משחק אירופי בהיכל ב-14 השנים האחרונות, ויגיע גם מחר. את הופעת הבכורה שלו ביציעי ההיכל רשם בעונת קוראץ' ההיא, כשהיה בן 11, במשחק מול רג'ו קלאבריה, ואת הכרטיס שמר עד היום - מתוך תקווה שייהפך לפריט היסטורי: מזכרת מהעונה האחרונה של קבוצתו במפעל משני. אחרי 22 שנים, התקווה הזו נגוזה.

האווירה מסביב למכבי מדוכדכת ומדכדכת משהו, ומזכירה משחק בליגה האדריאטית יותר מאשר משחק בגביע אירופה (בכל זאת, היריבה היא אולימפיה לובליאנה). אבל זו טעות קריטית: המכביזם שבו אוהבים האוהדים הצהובים להתפאר מחייב אותם להחליף דיסקט ולשנות את היחס המזלזל ליורוקאפ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריאל מדריד היא קבוצה לא פחות גאה, מעוטרת, מפוארת וגם לחוצה ממכבי תל אביב, ולה דווקא יש לא מעט ניסיון בסיטואציות האלה. עשר עונות היו לספרדים במפעלים המשניים - מגביע המחזיקות ב-1982 עד ליול"ב קאפ ב-2007 - ובכולן הם הגיעו לפחות לגמר. בחצי מהפעמים ריאל ניצחה, בחצי מהפעמים הפסידה, אבל היא תמיד התייחסה ל"ירידת הליגה" במלוא הרצינות. אז קחו דוגמה.

seperator

המעגל של הפועל ירושלים, ההזדמנות ההיסטורית של באמברג

94 הנקודות שקלעה השבוע הפועל ירושלים בדרך לניצחון על הטוענת לכתר עלולות שלא להספיק מחר (רביעי, 16:00, ערוץ 5) במשחק החוץ נגד סראטוב. הסיבה פשוטה, ולא צריך ניתוחים סטטיסטיים מעמיקים כדי להבין את זה: הקבוצה הרוסית - השכונתית משהו - קולעת 94.7 נקודות בממוצע למשחק ביורוקאפ.

מסע מפרך עברו האדומים מאז הניצחון על מכבי. הם טסו למוסקבה, המשיכו בטיסת קונקשן לסראטוב והתקבלו בקור מקפיא שנושק למינוס 20 מעלות. מחרתיים הם יצטרכו גם לעבור את המסע הזה בדרך חזרה, אבל אל תרחמו עליהם: שחקני הקבוצה הרוסית צריכים לעבור מסעות דומים בכל פעם שהם יוצאים למשחק חוץ, וזה עוד לפני שהזכרנו את המרחקים שעליהם לגמוא בליגת ה-VTB.

שנתיים חלפו מאז ניצחון החוץ האחרון של ירושלים בשלב השני ביורוקאפ. בפעם האחרונה, ב-8 בינואר 2014, זה קרה בלובליאנה, והיא בכלל נמצאת עכשיו בתל אביב. מדינה אחת לשני עמים.

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים (ימין) עם דונטה סמית'. ברני ארדוב
ההתקפה עלולה שלא להספיק ברוסיה. שחקני הפועל ירושלים/ברני ארדוב

ובינתיים, ביורוליג, עומד להתרחש עוד מחזור מרתק לפנתיאון:

* לראשונה מאז 2002, צסק"א מוסקבה פתחה את הטופ 16 בהפסד, ועכשיו היא חייבת ניצחון על ריאל מדריד כדי לא להיקלע לצרה צרורה.

* הפרטיזנים של פנרבחצ'ה - ז'ליקו אוברדוביץ', יאן וסלי ובוגדן בוגדנוביץ' - חוזרים לבלגרד ומחכים לדרבי הפרטי שלהם מול הכוכב האדום, בעוד יאניס בורוסיס מחכה בוויטוריה לאולימפיאקוס.

* אבל מה כל זה לעומת ההזדמנות ההיסטורית שעומדת בפני באמברג, במשחקה הביתי נגד ז'לגיריס קובנה? 21 הופעות ו-21 הפסדים יש לגרמנים בטופ 16, ועכשיו - אולי, סוף סוף - הם יצליחו לנצח לראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully