וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרק 2

רחביה ברמן

9.10.2002 / 16:43

לספורט 5, התבהר השבוע, אין את הזכויות, וחברת 'יס' היא בהחלט זו שמעכבת את הסדרת העניין. מה קורה עם מועצת הכבלים? במילואים. מערכת וואלה! ספורט לא נוטשת את המערכה

טוב, אז כמו שהבטחנו לכם, אנחנו לא עוזבים את העניין. מישהו הבטיח לעם ישראל קאלצ'יו ד'איטליה, ואותו מישהו גם גבה מהעם כסף בהוראת קבע תמורת ההבטחה הזו, אבל שידורים הוא לא נותן.

בפרק הקודם סיפרנו לכם איך כל צד (הכבלים, הלוויין) זורק את האשמה על כתפי רעהו, ואיך המועצה לשידורי כבלים ולוויין מבטיחה להיכנס לעובי הקורה.

אז כאמור, המשכנו לשאול ולחקור והעלנו בחכתנו את העובדות הבאות:

הזכויות הן בפירוש לא של ספורט 5+. מי שרכשה את הזכויות עבור הלוויין אשתקד היא חברת צ'רלטון ישראל. דיברנו עם מנכ"ל צ'רלטון ישראל, אדר זהבי, שהסביר לנו שהזכויות לעונה הזו לא נרכשו מהסיבה הפשוטה שחברת 'יס' לא הזמינה אותן. בין צ'רלטון ללוויין יש הסדר לפיו צ'רלטון רוכשת עבור הלוויין זכויות שידור. 'יס' לא ביקשה מצ'רלטון לרכוש את הזכויות, ולא ניסתה לרכוש אותן ללא עזרת המתווך.

סמנכ"ל התוכן של חברת הלווין, יונה ויזנטל, נמצא בחו"ל (וזו גם הסיבה שאין לי עדיין בשורות בנוגע לשידורי פוטבול ב'יס', אגב). שאלנו את מזכירתו למה החברה לא ביקשה לרכוש מצ'רלטון את הזכויות. "זהבי גם סיפר לכם שזה יקר?" שאלה המזכירה, שלא מסרה את שמה.

זהבי, יקר העניין?
- "בוודאי לא יותר מאשר בשנה שעברה".

זהבי הסביר שלמרות שליס ולצ'רלטון יש אופציה על הזכויות, הרי שבעיקרון, ולאור העובדה ש'יס' לא מממשים את האופציה, יכול גם כל גורם אחר לנסות לרכוש אותן. אז פנינו לערוץ הספורט כדי לשאול למה שלא ירימו את הכפפה ששוכבת זרוקה על הכביש. בערוץ הספורט לא רצו לדבר לפרוטוקול, אבל הבהירו שסכסוכים פנימיים בתוך 'יס' הופכים את כל הפרשה לעניין ששומר נפשו ירחק ממנו, ו"משאירים את ערוץ 5 על הגדר בעניין הזה". עוד הוסיפו מממלכת טנזר ש"כידוע, ערוץ הספורט שמח להביא לקהל אירועים וענפים כשיש ביכולתו".

עדיין לא ברור מי ב'יס' בדיוק מסוכסך עם מי, ולמה חובבי הכדורגל אשמים בזה, כי חברת 'יס' מפגינה בימים אלה תסמינים של אורגניזם שניסה לעכל יותר מכפי נפחו. המערכת שלהם פשוט לא עומדת בעומס. 90 אחוז מניסיונות ההתקשרות להנהלה נגמרים בניתוק ממערכת ניתוב השיחות המשוכללת שלהם. כשכבר עונים במרכזייה, אז בחצי מהפעמים מזכירתו של מר ויזנטל לא נמצאת. ויזנטל כאמור בחו"ל, ותשובות אין. יס - החופש לדבר לקיר.

שאלה אולי יותר חשובה היא מה עושים גופי הפיקוח הממשלתיים. חברה מסחרית תמיד תתנער מהבטחות ללקוחות אם רק יאפשרו לה לעשות זאת. יש גופים רשמיים שתפקידם לא לאפשר זאת. במקרה הזה מדובר במועצת הכבלים והלוויין. דן ולדמן, עוזרה של יו"ר המועצה דורית ענבר והאיש שהבטיח לעיין בפרטי המקרה, נמצא במילואים כרגע.

ולדמן דווקא דיבר איתנו מהמילואים, אבל לא ידע יותר מאשר בפעם שעברה ורק הבטיח ב"כל היקר לו " לבדוק את העניין מיד כשיחזור למשרדו ביום חמישי (מחר). מר ולדמן הוסיף שאם חברת 'יס' אכן השתמשה בפיתוי של שידורי ליגה איטלקית לקראת סוף העונה שעברה (ולא רק בתחילתה), אז אכן יש כאן משום הטעיה כלפי אותם לקוחות שהתחברו מתוך מטרה לראות את העונה הנוכחית.

ולדמן אמנם הסביר כבר בפעם הקודמת שלא ניתן לחייב גורמי שידור, אלא במקרה של עניין לאומי (כמו שידורי נבחרת), אבל כן ניתן לחייבם לפצות לקוחות ששילמו עבור סחורה שאינם מקבלים.

אז אם התחברתם ליס גם או בעיקר כדי לראות כדורגל איטלקי העונה, אנא המשיכו להביע את דעתכם. בזמן שיובנטוס ואינטר יפגשו לקרב ענקים במחזור הבא, נמשיך אנחנו נמשיך לעדכן אתכם בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully