וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה סוכם: ההתאחדות לא תוכל למנוע השתלטות דודו דהאן על עכו

בעקבות חשיפת וואלה! ספורט, גורמים בהפועל עכו אישרו כי רוב הפרטים כבר סגורים והעסקה עשויה להיחתם בשבוע הבא. אנשי העסקים שהביא סוכן השחקנים יהיו הבעלים בפועל, וכך לא יווצר ניגוד אינטרסים בהתאחדות. דודו ביטון צפוי להצטרף

one

בווידאו: תקציר ה-2:2 של הפועל עכו ובני סכנין מיום שבת

לאחר חשיפת וואלה! ספורט הבוקר (ראשון) על מגעים מתקדמים בין סוכן השחקנים דודו דהאן והפועל עכו על רכישת המועדון יחד עם מספר אנשי עסקים, טענו הערב גורמים במועדון כי רוב הפרטים במשא ומתן כבר סגורים, וכי פגישה מכרעת בין דהאן וראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, תתקיים השבוע ובה, ככל הנראה, העסקה תיחתם.

דהאן מנהל משא ומתן עם עיריית עכו על אפשרות רכישת המועדון זה מספר חודשים. לפני כשבועיים, כשהוכרז כי קבוצות הכדורגל יזכו למענק כספי גבוה בהרבה על זכויות השידור בעונה הבאה, עלה המשא ומתן מדרגה באופן משמעותי. המתווה לעסקה דומה לסיכום אליו הגיע איש העסקים מיקי קופל בעונה שעברה: זכויות הניהול של עכו אמורים לעבור לידיו של דהאן ושותפיו למשך חמש שנים ללא תמורה. בסיום התקופה הסוכן ושותפיו יוכלו לרכוש את המועדון, כשזכויות על מחלקת הנוער ועל שחקניה יועברו להם כבר עם כניסתם לתפקיד. כמו כן, בחמש השנים הראשונות המועדון לא יצטרך לשלם כספים על השימוש במתקני העירייה, שתזרים במהלך התקופה כשלושה מיליון שקל למועדון. הדבר היחיד שיתחייבו הרוכשים הוא להניח ערבויות בבקרה התקציבית.

לא כל הגורמים בעכו שמחים על המהלך וחוששים כי דהאן עלול לעדיף את האינטרס הפרטי שלו על אינטרס המועדון. החשש העיקרי שם הוא בנושא הנוער והזכויות על שחקנים במחלקה. "התחושה היא שמדובר במהלך רציני", טוען גורם במועדון, "אבל העירייה קודם כל צריכה לדאוג שאינטרס המועדון והצלחתו תהיה חשובה יותר מכל אינטרס אחר". מבחינה מקצועית, דהאן כבר הבטיח שיגיעו למועדון הצפוני מספר שחקנים שאותם מייצג וביניהם דודו ביטון השייך להפועל תל אביב.

סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
המתווה סגור. דודו דהאן/קובי אליהו

אשר לשאלת ניגוד האינטרסים בעסקה בה סוכן שחקנים מעורב ברכישת מועדון - התשובה היא לא חד משמעית. מעמד סוכן השחקנים בעולם הכדורגל בוטל כבר באפריל האחרון ואין לו שום תוקף משפטי. עם זאת, גורמים בהתאחדות טענו כי הנושא בעייתי וייתכן כי לא יאפשרו לאדם המייצג מספר שחקנים באותה קבוצה לרכוש אותה. כמו כן, חשוב לציין כי במסגרת העסקה הנרקמת, דודו דהאן לא יהיה הבעלים בפועל, כי אם אותם אנשי עסקים שעירב ברכישת המועדון, ולכן מתווה כזה לא אמור ליצור ניגוד אינטרסים בהתאחדות או בוועדה להעברת בעלות, שהיא גוף בלתי תלוי.

בנוסף, גם מנהלת הליגה לא יכולה למנוע מהלך שכזה, מכיוון שאין לה את הסמכויות להחליט מי או אילו אנשים ירכשו את הקבוצה.

דודו ביטון הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בדרך צפונה? דודו ביטון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully