וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחייה: השופטים מוחים על היעדר תשלום, וישביתו תחרויות

3.1.2016 / 15:53

ועדת השיפוט באיגוד הודיעה כי לא תשלח שופטים לתחרויות עד אשר יוסדר נושא החזר ההוצאות שלטענם הובטח להם. מיקי כהנא, חבר הוועדה: "מקווים שלא נגיע להשבתה מלאה". באיגוד הגיבו: "מדובר על שנת 2014, אז איסרס היה המנכ"ל"

משבר באיגוד השחייה: ביממה האחרונה הודיע חבר ועדת השיפוט, מיקי כהנא, כי בעקבות מחלוקות שנמשכות במשך כחצי שנה מול מנכ"ל האיגוד, החליטה הוועדה שלא לשלוח שופטים לתחרויות של איגוד השחייה. לטענת חברי הוועדה, קיימת מחלוקת בנוגע להחזרי כספים שלטענת השופטים מגיעים להם בעבור החזרי הוצאות נסיעה לאליפות ישראל מהשנה שעברה.

כהנא אמר לוואלה! ספורט: "יש לנו בעיה בתקשורת מול האיגוד. עד עכשיו רק דיברנו וניסינו להשפיע כדי שהדברים יסתדרו בהתאם להבטחות שניתנו לנו בעבר, אבל לאחרונה אנחנו מרגישים שהדברים הללו לא מתקיימים ולכן יצאנו בהכרזה הזו. אנחנו מחכים בסבלנות מספר ימים כדי לראות אם הדברים ייכנסו לתלם ואז נחליט על הצעדים הבאים שלנו".
כהנה התייחס להשלכות והוסיף: "כרגע אנחנו לא מגייסים שופטים לתחרויות הקרובות, אבל מכיוון שיש זמן עד התחרויות הבאות ומכיוון שהאיגוד יכול לפתור את הבעיה הזו תוך חצי יום, אנו מקווים שלא נגיע לזה. הכדור בידיים של האיגוד כרגע. חשוב להדגיש שהשופטים לא קיבלו בעבר וגם לא היום שכר כלשהו על השיפוט שלהם או החזר על הזמן שהם מקדישים לשיפוט. הדברים היחידים שהשופטים מקבלים אלה לינה וכלכלה בזמן התחרויות והחזר הוצאות נסיעה לתחרות. ביום שישי הקרוב יש תחרות של ענף המים הפתוחים שמתקיימת בבריכה, ושם לא נדרש שיפוט של שופט שחייה, אלא מדידת זמנים בלבד, וגם בעוד שבועיים תתקיים מוקדמות אליפות הצעירים. כרגע לא מתוכננים להישלח לשם שופטים מטעמנו".

אהרון איסרס מזכ"ל איגוד השחיה. מגד גוזני
"צריך לזכור שהשופטים מגיעים על חשבון זמנם הפנוי והם לא מקבלים שכר כפי שמקובל בענפים אחרים". איסרס/מגד גוזני

אהרן איסרס, מנכ"ל איגוד השחייה, לשעבר, ביקר את התנהלות האיגוד, ואמר: "בכל 19 שנותיי כמנכ"ל האיגוד, נהגנו להחזיר הוצאות נסיעה לשופטים שעושים את עבודתם בהתנדבות מלאה, אבל כנראה שמשהו השתנה ועל כך יצאה התרעומת. צריך לזכור שהשופטים מגיעים על חשבון זמנם הפנוי והם לא מקבלים שכר כפי שמקובל בענפים אחרים. במשך כל השנים עלות ההחזרים הגיעה ללא יותר מ-15 אלף שקל. אני רואה את יושב ראש האיגוד והמנכ"ל מתעללים בשופטים, וכואב לי הלב על זה".

באיגוד השחייה הגיבו: "ראשית יש לציין כי השופטים קיבלו את כל ההחזר על שנת 2015 על דו"חות שהוגשו כחוק. התלונות של כהנה את איסרס מתייחסות לשנת 2014, בה איסרס עצמו היה המנכ"ל ולכן את הטענות צריך להפנות אליו. מדובר בעניין טכני שייפתר בימים הקרובים. תמוה שאיסרס מצטרף למקהלה כשמדובר בתקופה בה הוא כיהן כמנכ"ל".

"מעבר לכך השנה האיגוד השקיע בשופטים מעבר לשנים הקודמות ומוזר שדווקא בשנה זו יצרו השופטים חוסר שיתוף פעולה עם המנכ"ל. ראוי היה שמיקי כהנא יביט קודם במראה לפני שהוא מפנה אצבע מאשימה. התנהלותם של חלק מהשופטים בנוגע להחזרים כספיים והתנהלות אחרת נבדקת בימים אלה ממש והכספים שלא התקבלו יועברו במלואם. לגבי איסרס, אנחנו לא נגיב לנושא כספי שקשור אליו, והמבין יבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully