וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב תרנגולים: טוטנהאם רוצה מקום בצ'מפיונס, ואולי גם אליפות

1.1.2016 / 17:45

צ'לסי לא שם, יונייטד קורסת, ליברפול מחפשת את עצמה ופתאום, טוטנהאם מוצאת את עצמה חזק בצמרת. עם סגנון משחק הרבה יותר אגרסיבי ועם הארי קיין ששוב מפציץ, התרנגולים יכולים ללכת רחוק. בלוג הכריסמס

one

בווידיאו: תקציר ה-0:3 על נוריץ' בבוקסינג דיי

למעלה משלוש שנים וחצי עברו, אבל בטוטנהאם לא שוכחים את אירועי מאי 2012. היריבה העירונית צ'לסי סיימה רק במקום השישי בפרמיירליג אחרי שניצחה במחזור הסיום את בלקבורן 1:2 והגיעה ל-64 נקודות, חמש פחות מטוטנהאם הרביעית. שישה ימים חלפו והתרנגולים ראו איך חלום הצ'מפיונס שלהם מתנפץ, לאחר שצ'לסי הדהימה את באיירן מינכן, זכתה בליגת האלופות ונטלה מהם את הכרטיס הרביעי השייך לאנגליה.

טוטנהאם, שבאותה עונה הייתה רחוקה רק נקודה אחת מארסנל השלישית, מנסה מאז לחזור לטופ 4 ולליגת האלופות, ללא הצלחה. בשלוש העונות שחלפו מאז האכזבה הגדולה ההיא, הקבוצה מווייט הארט ליין סיימה חמישית, שישית ושוב חמישית. העונה, כך נראה, יש הזדמנות פז לשבור את הנאחס הזה. צ'לסי לא קיימת בצמרת, יונייטד לא מתפקדת, ליברפול מחפשת את עצמה ומועדון הגדולות לא נראה אוורירי כל כך כבר שנים. טוטנהאם חייבת לנצל את הצ'אנס.

לפחות כרגע, היא שם. עם הכניסה לשנה החדשה, התרנגולים ניצבים במקום הרביעי, רק ארבע נקודות מאחורי המוליכות ארסנל ולסטר. את 2016 הם ייפתחו עם משחק לא קל, בחוץ מול אברטון, משחק שיסגור את כל שלושת מחזורי החג בפרמיירליג, מחזורים בהם טוטנהאם הרשימה אולי יותר מכל קבוצה אחרת. כריסמס מושלם של תשע מתשע ייתן למאוריסיו פוצ'טינו ושחקניו דחיפה נהדרת לקראת המשך הדרך וב-BBC כבר החלו לתהות האם טוטנהאם מסוגלת לזכות באליפות: "זו קבוצה צעירה ותוססת עם מאמן נפלא שמוביל סגנון משחק של לחץ בלתי פוסק", כתב פיל מקנולטי, "יש להם ספק שערים כמו הארי קיין וכוכב עולה כמו דלה עלי. השאלה היא האם יש להם גם קשיחות מנטלית שתספיק". מקנולטי הימר שטוטנהאם תסיים שלישית ויכול להיות שרבים מאוהדי הספרס קונים גם את זה אחרי שנים של אכזבות.

תקציר טוטנהאם - נוריץ' 0:3. one
כרגע זה נראה טוב. שחקני טוטנהאם מרוצים אחרי ה-0:3 על נוריץ' בבוקסינג דיי/one

גם תחילת העונה הנוכחית לא נראתה מבטיחה ואחרי ארבעה מחזורים, לספרס היו רק שלוש נקודות. אלא שמאז, טוטנהאם רצה מצוין, הפסידה רק פעם אחת (2:1 מיותר מאוד מבחינתה בבית מול ניוקאסל החלשה בדקה ה-90, אחרי שכבר הובילה) ונראה שגם הרכש ובעיקר סונג יון מין הקוריאני, שהגיע מלברקוזן בהעברה גדולה בקיץ, משתלב היטב. הקבוצה צברה 32 נקודות מ-45 האחרונות וסיימה את 2015 עם שלושה ניצחונות רצופים.

מה הביא את השינוי? קבוצתית, טוטנהאם פשוט קשוחה ורעה יותר לעומת העבר. לפי אתר הסטטיסטיקות "Who Scored", היא מבצעת 13 עבירות למשחק, הכי הרבה בפרמיירליג ושחקניה נכנסים ל-21.4 תיקולים למשחק, מקום שלישי בליגה. אחוז הדיוק במסירות ירד קצת, מ-83 אחוז בעונה שעברה ל-80 העונה, אבל זה נובע משיטת משחק אגרסיבית יותר, שדוחפת את הכדור קדימה. כנראה שככה זה כשאתה סומך לחלוטין על החלוץ הקטלני שלך.

הארי קיין, קל לשכוח זאת, רק בן 22 וחצי. הוא פרץ בצורה מסחררת בתחילת העונה שעברה, דעך מעט באופן מובן וחוזר לעצמו בגדול העונה. קיין הוא אחד מחמשת השחקנים היחידים בפרמיירליג שהופיעו בכל 38 המחזורים שנערכו ב-2015 והצמד ב-0:3 המוחץ על נוריץ' בבוקסינג דיי הביא אותו ל-11 שערי ליגה העונה ו-27 בסך הכול בשנה הקלנדרית שחלפה. הוא שבר את שיא המועדון לשנה בודדת שהיה שייך לטדי שרינגהאם וכבש שמונה שערים יותר מכל שחקן פרמיירליג אחר ב-2015 (אגוארו, לוקאקו, ז'ירו ו-ורדי חולקים את המקום השני עם 19 כל אחד).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הארי קיין שחקן טוטנהאם. GettyImages
הארי קיין שוב כובש בצרורות/GettyImages

בהתאם ליכולת של קיין, כל ההתקפה של טוטנהאם השתפרה. בנקודת האמצע של העונה שעברה, אחרי 19 מחזורים, יחס השערים של הקבוצה עמד על 0. העונה הוא עומד על פלוס 18. בנוסף, באותו שלב אשתקד, טוטנהאם הייתה עם 19 בעיטות לשער יותר מיריבותיה ושתי בעיטות למסגרת פחות. העונה? פלוס 71 בבעיטות לשער, פלוס 57 בבעיטות למסגרת. דומיננטיות ותכליתיות, זה כל ההבדל.

החשש הגדול ביותר של הקבוצה כרגע הוא שקיין שוב ייעצר מעט ולא יהיה מי שיכבוש במקומו. השבוע כבר פורסמו באנגליה כמה שמות מעניינים שעשויים להגיע בינואר, כמו סאידו ברהינו, שעושה צרות בווסט ברומיץ' מאז שהמעבר שלו לטוטנהאם בקיץ נפל בשנייה האחרונה או סנדרו רמירס המבטיח מברצלונה ודומניקו ברארדי, הסקורר העולה של ססואולו האיטלקית.

את 2015 סיימו הספרס עם 1:2 דרמטי על ווטפורד, משער בדקה ה-89 אחרי שהיריבה נותרה בעשרה שחקנים. טוטנהאם התקשתה מול הצרעות, עד שהשופט אנתוני טיילור הרחיק את ניית'ן אייק אחרי מה שנראה כמו עבירה קשוחה אך סבירה על אריק לאמלה. בסיום, חלוץ ווטפורד, טרוי דיני, זעם: "עשרה שחקנים שלהם רצו לשופט, התנפלו עליו, צעקו והפחידו אותו, אז הוא הוציא אדום כי הם קבוצה גדולה ואנחנו רק ווטפורד הקטנה". וזה בדיוק מה שטוטנהאם רוצה. שישנאו אותה כי היא רעה, שיכעסו עליה כי היא מקבלת מתנות של קבוצה גדולה, ושהיא תמשיך לנצח: "המספרים מראים שיש לנו סיכוי לזכות באליפות השנה", אמר פוצ'טינו בסיום אותו משחק, והצית את הדמיון בווייט הארט ליין.

מאמן טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו. GettyImages
איפה תיגמר העונה הזו? פוצ'טינו/GettyImages

ממתקים בגרב:

* ב-22 המפגשים הראשונים בין ווסטהאם לליברפול, הפטישים ניצחו רק פעמיים. בשלושת האחרונים הם ניצחו עוד פעמיים.

* שלושת המפגשים האחרונים בין ארסנל לניוקאסל באמירויות הניבו לא פחות מ-18 שערים.

* רצף 11 המשחקים עם שער אחד לפחות של ג'יימי ורדי החל מול בורנמות', אותה הוא יארח כעת.

* טוני פוליס פוגש את האקסית סטוק, אותה כבר ניצח פעמיים כמנג'ר ווסט ברומיץ'.

* אודיון איגהלו מגיע למפגש מול מנצ'סטר סיטי אחרי שכבש בכל ששת המחזורים האחרונים (שיא לשחקן ווטפורד בפרמיירליג).

* אלן פארדיו, מנג'ר קריסטל פאלאס, גבר על צ'לסי בחמישה משמונת המשחקים האחרונים שלו מולה.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטנהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully