וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום השבוע ב-NFL

29.12.2015 / 13:25

ריאן פיצפטריק, מינוס הזקן, מציג יכולת נהדרת וקרוב מאוד למשחק הפלייאוף הראשון בקריירה. בדרך לשם, הוא צריך לעבור אצל האקסית בפאלו ואצל רקס ריאן, שאולי גרם לשינוי הגדול. וגם: פיטסבורג וסיאטל שוב חורקות, אריזונה בלתי עצירה, אינדי מחכה לנס

ריאן פיצפטריק ניו יורק ג'טס. Tim Ireland, AP
מתקרב למשחק הפלייאוף הראשון בקריירה. פיצפטריק/AP, Tim Ireland

דאון ראשון ו-10:

סטטיסטיקות שאמריקאים אוהבים, פרק 5,492: ריאן פיצפטריק עם הזקן הארוך/מכוער/גרה-לך-שם-ציפור-כמו-לפיטר-גריפין עמד העונה על מאזן של חמישה ניצחונות מול חמישה הפסדים, 16 טאצ'דאונים ו-11 איבודים. מאז קיצוץ הזקן? חמישה ניצחונות, אפס הפסדים, 13 טאצ'דאונים ואיבוד אחד בלבד. והכי חשוב, רגל וחצי בפלייאוף.

אחרי הניצחון הענק על ניו אינגלנד בהארכה, ניצחון שהגיע בזכות דרייב מופתי שהוביל פיצפטריק, דרייב אותו סיים עם מסירה נהדרת לאנדזון לאריק דקר, מה שמפריד בין הגאון מהארוורד למשחק הפלייאוף הראשון בחייו הוא משחק חוץ דווקא מול רקס ריאן והאקסית בפאלו. בין 2009 ל-2012, פיצפטריק זכה לצ'אנס גדול במדי הבילס אבל השיג רק 20 ניצחונות לעומת 31 הפסדים והמשיך בנדודיו. בקיץ האחרון הוא נחת בניו יורק, אצל הג'טס, בעוד רקס ריאן עשה דרכו לבפאלו.

ב-10 בנובמבר, רגע לפני המפגש הראשון בין שתי הקבוצות העונה, משחק החזרה של סקסי רקסי למדולנדס, המאמן של הבילס שלח עקיצה: "נכון לרגע זה, הדבר שהכי מאכזב אותי בריאן פיצפטריק זה הזקן הזה שלו. חבל, הוא ילד יפה מאוד". הקוורטרבק לא חיכה יותר מדי וירה תגובה משעשעת משלו: "הכול בסדר. יש לי חמישה ילדים, אז כנראה שמשהו בכל זאת עובד עם המראה הזה". אלא שעל כר הדשא, פיצפטריק היה איום ונורא, עם 15 מ-34 ושני איבודים והג'טס הפסידו. אחרי הפסד נוסף, שבוע לאחר מכן, שהוריד אותם למאזן 5:5 בלבד והשכיח את כל הפתיחה החיובית של העונה, פיצפטריק כנראה הבין את הרמז וקיצץ.

מאז כאמור, עם וכנראה שבלי קשר, הוא במיטבו. 277 יארד ו-38 נקודות על הראש של מיאמי, 390 יארד וניצחון בהארכה בדרבי מול הג'איינטס, 263 יארד ו-30 נקודות מול טנסי, 299 יארד בדאלאס ועוד 296 וניצחון על הפאטס. עכשיו כאמור, הוא שוב מול בפאלו, כאשר ניצחון יספיק לפלייאוף (לא מומלץ לבנות על הפסד של פיטסבורג בקליבלנד). פיטר קינג כבר הציב את פיצפטריק בטופ 5 של המועמדים ל-MVP העונה, לצד קאם ניוטון, קרסון פאלמר, טום בריידי ואנדי דלטון: "בכל שבוע הוא נותן להגנה החזקה של הג'טס בדיוק את מה שהיא צריכה מההתקפה, מספיק כוח אש כדי לנצח. הוא סיפק לניו יורק את המנהיגות שכל כך חסרה לה תחת ג'ינו סמית'". עם הלחץ וחובת ההוכחה עליו, פיצפטריק יצטרך לזהור עוד פעם אחת, לפחות.

מאמן בפאלו בילס רקס ריאן. Matt Rourke, AP
בדרך לפלייאוף עוברים אצל רקס ריאן/AP, Matt Rourke

דאון שני ו-20:

מי שחלם על שחזור סופרבול 40 בין פיטסבורג לסיאטל, מוטב שימתין מעט. בשבועות האחרונים, שתי הקבוצות האלה הרימו את הרמה שלהן משמעותית. הסטילרס פתחו את העונה עם 4:4 בלבד, אבל המשיכו לחמישה ניצחונות מתוך שישה משחקים, כאשר בכל אותם שישה משחקים הם שמים על הלוח לפחות 30 נקודות.

ההפסד היחיד של הקבוצה מעיר הפלדה בריצה המצוינת הזו היה בסיאטל, כאשר הסיהוקס, שהיו בעצמם במאזן 5:4, התעוררו לפתע עם חמישה ניצחונות רצופות, כולם עם 29 נקודות ומעלה, כאשר ראסל ווילסון מספק סדרת הופעות מסחררת בעזרת דאג בולדווין.

אלא שהשבוע, המציאות הגיעה ודפקה בדלת בעוצמה. מה זה דפקה? פירקה את הדלת. פיטסבורג יצאה למשחק חוץ מול בולטימור החבולה, הפצועה והמפורקת וגילתה שיריבות גדולה מהכל. הרייבנס נתנו את הנשמה על המגרש, ניצחו בהפתעה גדולה והשאירו את הסטילרס עם רגל וחצי מחוץ לפלייאוף, כאשר בן רות'לסברגר וחבריו יזדקקו לעזרה במחזור הסיום. סיאטל לעומת זאת, תהיה בפלייאוף, אבל אם תשחק כמו שהיא שיחקה בהפסד הביתי לסנט לואיס, בו שמה רק 17 נקודות נגד הראמס המשועממים, גם לה לא יהיה יותר מדי סיכוי מול אריזונה או קרוליינה החזקות וגם זה, רק אם תצליח לעבור את הווילד קארד. נראה ששתי הקבוצות הללו הגיעו לשיא טיפה לפני הזמן ועכשיו יצטרכו למצוא את הדרך להרים שוב את הרמה.

ראסל ווילסון סיאטל סיהוקס. Jim Mone, AP
חכו קצת עם החגיגות. ווילסון/AP, Jim Mone

דאון שלישי ו-2:

ואם כבר בשיאים וזמנים עסקינן. בעוד קרוליינה מנסה ברוב השבועות האחרונים לסיים את העונה הסדירה בלי תקלות מיותרות, מה שגם עלה לה לבסוף בהפסד הבכורה ב-2015 וגמר את חלום העונה המושלמת, הרי שאריזונה שוב בשיאה ולא בטוח שהיא לא פייבוריטית במקרה ששתי הגדולות של ה-NFC ייפגשו בפלייאוף העונה. הקארדס הביסו בשבוע שעבר את פילדלפיה בחוץ והמשיכו השבוע להביס גם את גרין ביי בבית. 25:78 בסך הכול בשני המשחקים הללו.

אין אזור במגרש בו לאריזונה חסרים שחקנים טובים. קרסון פאלמר מועמד לגיטימי ל-MVP, לארי פיצג'רלד ענק כהרגלו, הרוקי דייויד ג'ונסון הופך לסנסציה ודורס הגנות וגם ההגנה, לפחות כרגע, לא נפגעה משמעותית מהפציעה של ההאני באדג'ר, טיירון מת'יו. אריזונה מארחת את סיאטל למשחק האחרון של העונה הסדירה ויודעת שניצחון שלה לצד הפסד של קרוליינה יקפיץ אותה לפסגת החטיבה, מה שעשוי להיות משמעותי ביותר אם שתי הקבוצות הללו אכן הולכות להיפגש בגמר ה-NFC.

שחקני אריזונה קרדינלס חוגגים. Ross D. Franklin, AP
הקארדס מוכנים לפלייאוף/AP, Ross D. Franklin

דאון רביעי ו-9:

עשרה דברים היו צריכים לקרות אחרי יום ראשון כדי שאינדיאנפוליס תיכנס בכל זאת לפלייאוף, בתור אלופת ה-AFC דרום:

1) שדנבר תנצח את סינסינטי
2) שהקולטס ינצחו את טנסי
3) שהסטילרס ינצחו את קליבלנד
4) שדנבר תנצח את סן דייגו
5) שאטלנטה תנצח את ניו אורלינס
6) שבפאלו תנצח את הג'טס
7) שג'קסונוויל תנצח את יוסטון
8) שמיאמי תנצח את הפטריוטס
9) שבולטימור תנצח את סינסינטי
10) שאוקלנד תנצח את הצ'יפס.

וואן דאון, ניין מור טו גו!

seperator

פאנט:

הפאנט הולך לפאנטר, ג'וני הקר מסנט לואיס, שסיפק את הרגע הכי מצחיק של המחזור. או במילים אחרות: "מה עובר לאדם נורמלי בראש כשענקי ה-NFL שועטים לכיוונו". לא ראיתם? רוצו לראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully