וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סכנין: "כשקנדיל הודח, זה היה סוג של פגיעה במגזר"

27.12.2015 / 18:34

לחץ הספונסרים, ההתנהלות מול התקשורת והקונפליקט הערבי-יהודי שהגיע אל בין הקורות. "אנשים השתגעו ולא הבינו איך עד שיש שוער בכיר מהמגזר, דווקא בני סכנין נוהגת כך. זה היה עלבון". כך גרם המועדון עוול גם לקנדיל וגם לרן קדוש

one

בווידאו: בני סכנין מפסידה למכבי חיפה

בסיום ההפסד של בני סכנין למכבי חיפה ביום שבת, עלו בקבוצה שלוש שאלות מרכזיות. האחת, מה גרם להבדלים התהומיים ביכולת של הקבוצה מהמגזר בין שתי המחציות? השנייה, מדוע יוסי אבוקסיס החליט להדיח את אלדר חסנוביץ' מהסגל? והשלישית, המהותית ביותר, האם בהנהלת בני סכנין עשו טעות כשהתעקשו על חזרת מחמוד קנדיל לשער על חשבונו של רן קדוש?

האם מדובר בפגיעה בגאוות המגזר? האם מדובר במעמד המקודש של שחקני הבית בסכנין? או האם בכלל מדובר ברצון התמידי של סכנין לשנות כשקצת לא הולך? אולי מדובר בכלל בהנהלה שנלחצה מרצון האוהדים אחרי שהיא זו שנתנה את הגב להדחתו של השוער. התשובות אינן חד משמעיות, אך לכולם ברור דבר אחד - ההתנהלות סביב סוגיית השוער בקבוצה עשתה עוול לשני השוערים של הקבוצה, עוול שקשה לראות כיצד יצליחו להתאושש ממנו.

בזמנו, קנדיל נכנס לשער סכנין לאחר שהדיח את מאיר כהן הוותיק, מי שעשה היסטוריה והפך לקפטן היהודי הראשון בבני סכנין. כהן היה סמל אצל האוהדים ואנשי המועדון ולשוער הבכיר בהיסטוריה של הקבוצה. סלובודאן דראפיץ' היה זה שהחליט לתת את המושכות לשוער הצעיר שגדל במחלקת הנוער (למרות שאינו מתגורר בסכנין) והקהל המקומי, שסוגד לשחקני בית כמו עלי עוסמאן, חאלד חלאיילה, עבאס סואן ואחרים, הבין שבפעם הראשונה בהיסטוריה ייתכן שלמגזר תהיה נציגות מקומית גם בעמדת השוער - עמדה שנחשבה לבעייתית מאוד בזמנו.

שחקן מכבי חיפה, חן עזרא, מול שוער בני סכנין, מחמוד קנדיל. יוסי ציפקיס
טעויות קשות. קנדיל מול עזרא/יוסי ציפקיס

קנדיל הצליח להטביע את חותמו ורשם עונות יפות, כשבשיאו זעמו אנשי סכנין מדוע השוער אינו נלקח בחשבון כמועמד לנבחרת הלאומית. אלא שבעונה שעברה הכול התהפך. השוער איבד את מאמן השוערים איתו הלך תקופה ארוכה ופתח את העונה בצורה לא טובה, עד כדי כך שגרם ללא מעט אנשים בהנהלה לכעוס על שחווה ירידה ביכולת מיד לאחר שקיבל חוזה ארוך לשלוש שנים.

השוער המידרדר נפצע במשחק מול הפועל באר שבע ורן קדוש, שקיבל את ההזדמנות, תפס אותה בשתי ידיים. קנדיל חזר מהפציעה, אך ראה את קדוש ממשיך בין הקורות, דבר שעורר את זעמו וגרם לו להתלונן בפני אנשי המועדון, שבתגובה פיתחו אנטגוניזם נגדו.

"אנשים השתגעו ולא הבינו איך זה שעד שיש שוער בכיר מהמגזר, דווקא בני סכנין מדיחה אותו" הסביר גורם לשעבר במועדון, שמקורב גם היום לאנשים בקבוצה, "זה היה סוג של פגיעה במגזר. הרי אי אפשר להגיד שסכנין לא רוצה בכלל שחקנים יהודים כי עובדה שיש שחקנים יהודים בעמדות אחרות, אבל ברגע שהיה מדובר בשוער, עמדה שאין בה כמעט בכלל שחקנים בכירים מהמגזר, זה היה סוג של עלבון שקומם גם את הקהל וגם אנשים במועדון".

רן קדוש שוער בני סכנין. קובי אליהו
תפס את ההזדמנות בשתי ידיים. קדוש/קובי אליהו

אנשי הנהלת הקבוצה הפתיעו כשלא התקוממו ודווקא הם היו אלו שנתנו גב להחלטה של אלי כהן והיו מרוצים מאוד מההופעות של קדוש בהרכב. "אותה הנהלה שעשתה את הבאזז והמהלכים כדי להחזיר את קנדיל לשער, היא זו שתמכה ואף עודדה את הדחתו מההרכב", הסביר אותו גורם, "הם היו מבסוטים מקדוש ולא היה להם בעיה שקנדיל מחוץ לסגל. להיפך, לחלק מהם לא הייתה בעיה אפילו שהוא יעזוב לקבוצה אחרת לפני העונה הנוכחית".

"אין ספק שהרבה אנשים במגזר לא אהבו, בלשון המעטה, ששוער מהמגזר מודח מההרכב", קבע מאמן שאימן בעבר בסכנין, "יש עמדות שאפשר לעשות בהם שינויים, אבל יש עמדות שהאנשים בסכנין קנאים לשחקנים שלהם. יש שחקנים שהם סוג של קונצנזוס והדחה שלהם גורמת לבעיות".

למרות הדיבורים על ההיבט הפרסונלי, אנשים שעבדו שנים ארוכות במועדון משוכנעים שההתעקשות היא לא בגלל קנדיל, אלא בגלל העובדה שבסכנין נלחצים מהר מהתקשורת, מהספונסרים, מהאוהדים והאנשים מסביב לקבוצה, ולכן כמעט באופן תמידי יש לחץ לשינוי.

"צריך להבין שבסכנין, אם שחקני הבית משחקים ולא הולך אז יש דרישה להחליף אותם", הסביר מאמן אחר שעבד גם הוא בסכנין, "וכשיש שחקנים שהם לא שחקני בית ולא מצליחים, אז מהר מאוד דורשים ששחקני הבית ישחקו. כשלא הולך אז יחפשו עמדות אחרות ויתחילו לדבר למה אמיר חלאיילה לא משחק במקום ויאם עמאשה, או למה שחקנים אחרים לא משחקים במקום פיראס מוגרבי או שלומי אזולאי. ככה זה בסכנין, יש רצון לשינוי מתמיד".

מוחמד קנדיל שוער בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
"אנשים מהמגזר לא אהבו שהודח". קנדיל/אדריאן הרבשטיין

בשורה התחתונה, קנדיל חזה להיות השוער הראשון ובשני המשחקים הראשונים שלו בין הקורות ספג שער ישיר באשמתו נגד הפועל רעננה וגם נגד מכבי חיפה נשא בחלק מהאשמה בשער הראשון של יוסי בניון. הטעויות גרמו ללא מעט אנשים בתקשורת ומסביב לקבוצה לטעון כנגד ההצבה המחודשת שלו בשער. שחקנים בסכנין משוכנעים שלמרות הדיבורים על העוול שנעשה לקדוש, קנדיל סובל מההתנהלות לא פחות ולא ברור כיצד שני שוערים שנמצאים תחת זכוכית מגדלת בכל מהלך ופעולה שלהם יכולים לתפקד.

"שוער זו עמדה שהשחקן בה חייב ביטחון וגב כל הזמן", קבע גורם בצוות המקצועי של סכנין בעבר, "והתחושה שלא נותנים גב כרגע לאף אחד מהשוערים. הקהל יהיה נגד קדוש בכל פעולה שלו ואת קנדיל בוחנים עכשיו בכל רגע נתון. קנדיל עמד בשער במשך ארבע שנים והיה מצוין ולמרות זאת הוא לא מקבל את הגב כשהוא הכי צריך אותו. ההתנהלות של המועדון בשבועות האחרונים, ובייחוד העובדה שהם עשו זאת בפומבי ולעיני התקשורת, פגעה בשני השוערים פגיעה קשה".

"גם לקדוש וגם לקנדיל יהיה קשה מאוד להצליח בסיטואציה הנוכחית", קבע גורם במערכת, "ההנהלה חייבת להחליט ולעשות דבר אחד מהשניים - או ללכת על אחד מהשניים ולהבהיר שהוא השוער ושיש לו גב גם אם יספוג שערים מגוחכים עד סוף העונה, או להביא שוער זר, כזה שאולי יהיה מנותק מכל הנעשה מסביב ויוכל לעמוד מבלי להבין את הלחץ שיש מסביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully