וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפן המאחר של יוקאנוביץ', הזר היציב של מכבי חיפה: שימו לב אליהם

19.12.2014 / 6:30

השחקן שמכבי תל אביב עושה לו עוול כששולפת אותו כקלף מפתיע, הבלם המאשים של סכנין, ההימור של מכבי נתניה ונקודת האור היחסית של קרית שמונה. אסף שלו עם חמישה שחקנים אליהם כדאי לשים לב במחזור הקרוב

one

בווידאו: שער הליגה היחיד העונה של עדן בן בסט, לרשת מכבי חיפה

משחק העונה הסתיים בניצחון ענק של הפועל באר שבע, אז זהו? אפשר לקפל? כנראה שלא. חצי שנה של כדורגל מסעיר (?!) ומלא סיפורים נמצא עוד לפנינו. מה עם הפועל? בית"ר? ואפילו מכבי חיפה המתאוששת? על זה ודאי עוד תשמעו. עד אז, הנה חמישה סיפורים של שחקנים שלא יגיעו לכותרות, אם כי יש להם הרבה מה להציע בסוף השבוע הקרוב.

אברהם פאס

אברהם פאס שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
המשקעים עדיין שם. אברהם פאס/אדריאן הרבשטיין

אחרי ההפסד להפועל רעננה ופיטוריו של אלי כהן, הבלם הספרדי יצא במתקפה והאשים את הצוות המקצועי ביכולת העלובה של קבוצתו, באירוע שבטוח לא הקנה לו נקודות זכות בקרב צוות האימון וגם לא אצל חבריו לחדר ההלבשה. אז הוא קיבל מאמן חדש, אך המשקעים עדיין שם.

אם מסתכלים על המספרים שלו העונה, פאס יכול לבוא בטענות בעיקר לעצמו. הספרדי שיחק 12 משחקים העונה, בהם שמרה סכנין ארבע פעמים על שער נקי. בארבעת המשחקים בהם לא שיחק, שמרה הקבוצה על שער נקי פעמיים. הבדל משמעותי באחוזים.

היכולת הטובה של פאס בשנתיים האחרונות נמצאת בירידה אחרי הפציעה הלא פשוטה שעבר. בגיל 36, הוא רואה את הסוף, אז כאן יש שתי אופציות – או שלא אכפת לו, או שאכפת לו יותר מדי. קשה לראות את הסיפור הזה נגמר בצורה טובה. או שחבריו וממוניו של פאס לקחו את הביקורת בצורה חיובית ויתעוררו, או, במקרה הסביר, לא יתחברו לדברים וימשיכו להציג יכולת רעה. בשבת, מול האקסית מכבי חיפה, הוא יצטרך להראות שהדברים באו מאמונה ולא מייאוש.

מארק ואליינטה

מארק ואליינטה, מכבי חיפה, לצד בן רייכרט, הפועל תל אביב. טל לוי
הזר היחיד שלא היה שותף לתקרית השבוע. מארק ואליינטה/טל לוי

למה מארק ואליינטה? כי ניקולה דרינצ'יץ' מושעה ועם רגל וחצי מחוץ למכבי חיפה, גליינור פלט נקנס כי לא ערך אימון שחרור ועוד הלך לעודד את באר שבע בבלומפילד, לודוביק אוברניאק ספג ביקורת מרוני לוי ואולי היה משוחרר אם הירוקים היו יכולים לכסות את חוזהו ו-ולדימיר סטויקוביץ', "הזר הבכיר", הכעיס את הצוות המקצועי לקראת סיום המשחק מול כפר סבא. מה נשאר? ואליינטה.

הספרדי היציב עובר עונה טובה, אך בעיקר נשאר הזר היחיד במכבי חיפה שלא היה שותף לתקרית השבוע. שבעה מתוך 13 המשחקים שלו העונה בהרכב הסתיימו עם שער נקי וזה אומר המון. אגב, הטכניקה שלו זה משהו אחר, בטח ביחס לשחקן הגנה.

יכול להיות שההישג הכי גדול של ואליינטה העונה הוא העובדה שהוא החזיר את דקל קינן לעניינים בזמן נאלץ להתמודד עם מספר דברים לא פשוטים. מגוון רחב של בלמים וקשרים אחוריים שהתחלפו מסביבו, לחץ אטומי מהקהל ואי יציבות כללית. אם מסתכלים על כל הנסיבות, מדובר בנכס. למרות היכולת הטובה ולאור הבלגן עם הזרים, הוא חייב להחזיר את השקט מול בני סכנין ולהמשיך את המומנטום הירוק – וזה לא משנה מי ישחק לצדו בחוליה האחורית.

דניאל בורחל

דניאל בורחל שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
סטטיסטית, המגן הכי מוצלח של קרית שמונה העונה. דניאל בורחל/ברני ארדוב

אי אפשר להפיל יכולת של קבוצה שלמה, לטוב או לרע, על שחקן אחד. אבל בתוך העונה המאכזבת (הכול ביחס להצלחה בשנים האחרונות) של עירוני קרית שמונה, דניאל בורחל הוא סוג של נקודת אור.

המגן, שהיה פצוע בחודשים האחרונים, נמצא בעונה טובה מבחינה אישית – במשחקים שהספיק לשחק. קבוצתו הפסידה רק משחק אחד העונה מהשישה בהם היה על המגרש ויותר מזה - החבורה של סלאח חסארמה כבשה בחמישה מהמשחקים הללו. כן, כן, קבוצת ההתקפה המגמגמת הזו מצליחה יותר סטטיסטית כשיש לה מגן שמאלי ספציפי, בורחל, בהרכב.

במשחק החזרה שלו, מול הפועל תל אביב בשבוע שעבר, הוא קיבל 18 דקות והצליח אפילו לבשל. זה הזמן לציין שבורחל היה בהפועל תל אביב ולא קיבל הזדמנות. מול מכבי תל אביב, בורחל כבר עשוי לפתוח. יש שיגידו שזה לא משחק חזרה אופטימלי, אך דווקא במשחק כזה, כשקרית שמונה אחרי ניצחון והאלופה אחרי הפסד, הצרה של מכבי תל אביב אולי תבוא משמאל, שם יחכה לבורחל אתגר בדמות אלי דסה, גם הוא מגן שמרבה לעלות להתקפה.

עדן בן בסט

עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול דודו גורש שוער הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מקרה אבוד? זה הזמן להוכיח אחרת. עדן בן בסט/ברני ארדוב

אולי סלבישה יוקאנוביץ' עושה לעדן בן בסט עוול. שיטת הרוטציה של הסרבי מבלבלת מאוד - את התקשורת, את האוהדים וכן, גם את השחקנים. אחרי שלא שיחק בדיוק חודש, החלוץ הוקפץ להרכב במשחק העונה ונאלץ לעשות התאמות. במכבי לא משחקים עם חלוץ טבעי בחלק גדול מהמשחקים, זה גם משהו שדורש התאמות ובנוסף, חוסר הביטחון כל כך בולט, אז למה במשחק כה חשוב?

בן בסט שיחק בסך הכול בתשעה משחקי ליגה העונה (90 דקות בשניים בלבד), אך שימו לב, שישה מהמשחקים הללו היו מול קבוצות גדולות – הפועל באר שבע (פעמיים), מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב ועירוני קרית שמונה.

יכול להיות שבן בסט הוא השפן ששולף יוקאנוביץ' מהכובע למשחקים גדולים? בכל מקרה, זה לא תורם לו וגרוע מכך, זה מפנה את האוהדים נגדו. לאור התוצאה והיכולת מול באר שבע, יכול להיות שיוקאנוביץ' יבחר לפתוח בלעדיו מול קרית שמונה, אך זה לא משנה את העובדה שהוא עדיין החלוץ הטבעי הבכיר בסגל וזה בדיוק הזמן שלו להוכיח לכולם שהוא לא מקרה אבוד. ולא תזיק תפילה להחלפתו של יוקאנוביץ'.

גאל מרגוליס

שחקן מכבי נתניה, גאל מרגוליס. ניב אהרונסון
לא כבש מאז תחילת אוקטובר. גאל מרגוליס/ניב אהרונסון

כולם מדברים על ההתקפה המזעזעת של הפועל עכו העונה, אך מכבי נתניה כבשה רק שער אחד יותר ממנה. למרבה ההפתעה, ההגנה של נתניה, שספגה 16 שערים העונה, מתפקדת לא רע, אך מבחינת החלק הקדמי, יש לראובן עטר הרבה עבודה. אולי יותר מדי.

גאל מרגוליס הפך, בעל כורחו, למוציא לפועל העיקרי של הנתנייתים. הפציעות של דיא סבע, ערן לוי, ישראל זגורי וכן, גם עומר פרץ שפרש, הפכו אותו לכוח המרכזי והעיקרי בהתקפה. הוא החזיר עם שני שערים בתחילת העונה, שגם הביאו שש נקודות באופן ישיר, אך יש הרגשה שהוא לא לוקח על עצמו מספיק.

מרגוליס היה מעורב העונה בשלושה שערים, ושיחק ב-14. הפעם היחידה בה עלה לכותרות הייתה בפרשיית אבי נמני-מכבי תל אביב והסעיף בעל פה. זה לא צריך להיות ככה. בנוסף, הוא לא השלים 90 דקות בחמשת המשחקים האחרונים שלו (גם זה לא צריך להיות ככה), בטח לאור העובדה שנתניה כבשה במשחקים הללו שער אחד בלבד – לא נקרא לזה פועל יוצא, אך יש פה מגמה. במצבה הנוכחי, מכבי נתניה צריכה להיבנות סביב מרגוליס. זה הימור, אבל האופציות האחרות הן חמזה בארי ויובל אבידור. זה מה יש ועם זה עטר צריך לעבוד.

seperator

מעקב: מה עשו שחקני המחזור הקודם?

ניב אנטמן - 90 דקות טובות ב-1:1 מול הפועל חיפה בתוספת כמה הצלות לא רעות ואחת גדולה בדקות הסיום. הגול שספג לא היה באשמתו. כץ/בן מרגי/קובארז', הבנתם?

שגיב יחזקאל - קשה להגיד משהו טוב על הפועל תל אביב. אבל כחלוץ יחיד שלא מקבל עזרה, הוא הגיע לשני מצבים לא רעים ואפילו כבש שער שנפסל בהפסד 3:0 לקרית שמונה. הרבה בלגן, אבל הפתרון הכי נכון שיש להפועל כרגע.

נס זמיר - לא קיבל דקות ב-0:1 החלש על נתניה. היכולת הזו של בית"ר לא תספיק לאורך זמן ודראפיץ' חייב לחשוב על רענון במרכז השדה. אולי זמיר הוא התשובה.

מאוויס צ'יבוטה - 8 דקות בלבד ב-1:1 מול מכבי חיפה. שחקן זר שמהווה חילוף שלישי בכפר סבא - לא זה המקום בו צ'יבוטה קיווה וציפה להיות.

מהראן ראדי - 90 דקות נהדרות וניצחון על האקסית במשחק העונה. יכול להיות שראדי השלים את החתיכה החסרה בפאזל של באר שבע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully