וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב על אי הופעת הגולשים במלזיה: "הסמכות היא של הוועד האולימפי"

24.12.2015 / 14:54

שרת הספורט על ההחלטה של איגוד השייט שלא להוציא את הגולשים לתחרות אחרי ההתנייה שלא להופיע תחת דגל ישראל: "לגבי ישראל, יש קודם כל פוליטיקה ואחר כך ספורט". ומדוע אלכס גלעדי לא עורב?

יואב עומר גולש ישראלי. ניב אהרונסון
נשארים בבית. יואב עומר/ניב אהרונסון

ההחלטה של איגוד השייט לבטל את השתתפות הנציגים הישראלים באילפות העולם לנוער במלזיה גורמת ללא מעט תרעומת במשרד התרבות והספורט. כידוע, אתמול (רביעי) הודיע האיגוד כי שני הגולשים הצעירים, נוי דריהן ויואב עומר, כמו גם המאמן יניב מאיר, לא ייצאו לתחרות שתיפתח ביום ראשון אחרי שטענו כי המלזים לא הוציאו ויזות לגולשים, ואף התנו את ההשתתפות של המשלחת הישראלית בהופעה שלא תחת דגל ישראל והשמעת ההמנון במקרה של זכייה במדליות.

בהקשר הזה, חשוב לציין כי מי שלא עורב בנושא הוא חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, כאשר האיגוד כלל לא ביקש את התערבותו באופן מפתיע, זאת בניגוד למקרים אחרים שבהם עשו האיגודים שימוש בשירותיו של גלעדי, שנהג להפעיל לחץ בינלאומי כדי לשנות החלטות מהסוג הזה, כפי שקרה גם במקרה של מישה זילברמן שלא קיבל ויזה באינדונזיה.

"שוחחתי הבוקר עם גילי אמיר, יושב ראש איגוד השייט, והבהרתי שמשרדי ואני מגבים באופן מלא את מאבקו בחרם על הספורט הישראלי", אמרה מירי רגב, שרת התרבות והספורט. "אני מחזקת את החלטתו שלא לצאת לתחרות בתנאים מגבילים ומשפילים שנועדו להדיר את ישראל מהתחרות ומברכת על החלטתו לתבוע את איגוד השייט הבינלאומי ומארגני התחרות במלזיה".

עוד הוסיפה רגב כי "מדינות מסוימות בעולם קנו בכסף את הזכות להדיר את ישראל. הן עושות זאת בערמומיות ובכוחניות ואף אחד לא עוצר בעדן. לצערי, למדינה אסור להתערב בספורט והאיגודים עומדים חסרי אונים מול החרם. רק לוועד האולימפי יש סמכות ואחריות למנוע זאת, ועליו להעמיד פתרונות לספורטאים הישראלים ולאפשר להם להתחרות כמו כל ספורטאי העולם. הוועד האולימפי חרת על דגלו שלא לערב פוליטיקה בספורט, אך בכל הנוגע לישראל, יש קודם כל פוליטיקה ואחר כך ספורט. אני קוראת לכל מי שהספורט חשוב לו לשלב זרועות ולהצטרף למאבק".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully