וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיפה איגוד הג'ודו? מדוע האיגוד הגדול נעדר מקורס המאמנים היוקרתי

24.12.2015 / 14:20

בזמן שרוב האיגודים נאבקו כדי שנציגים מטעמם ישתתפו בקורס שבו מושקעים 2.5 מיליון שקל, הג'ודו אפילו לא שלח רשימת מועמדים. יעל ארד: "יש גבול כמה אפשר לנדנד לאיגוד". פונטי: "מתמקדים רק באולימפיאדה". וגם: למה סער פרנקל פגוע?

קורס עתודת המאמנים הלאומיים הושק אתמול (רביעי) במכון וינגייט כששמותיהם של 17 מאמנים הוצג, אך מהרשימה הזו נעדרו שמותיהם של מאמני ג'ודו. לוואלה! ספורט נודע כי בג'ודו לא טרחו כלל להציג מועמדים לטובת הקורס, ולמעשה מדובר באיגוד הגדול היחיד שלא שלח נציגים שלו לקורס, שנחשב ליוקרתי במיוחד ומושקעים בו 1,200 שעות לימוד בארץ ובחו"ל ומושקעים בו סכום של 2.5 מיליון שקל.

כל אחד מהאיגודים נדרש להעביר המלצות על שלושה שמות של מאמנים שיועסקו לפחות בחצי משרה שנה לאחר סיומו של הקורס. בין שלושת השמות נדרשו האיגודים להעביר לפחות שם של אישה אחת. בזמן שכמעט כל האיגודים ניצלו את ה"מתנה" הזו כדי לאפשר למאמנים שלהם לעבור את הקורס, בג'ודו כאמור בחרו שלא לשלוח רשימה משלהם, גם לאחר פניות שנעשו מטעם הוועד האולימפי.

"זה בהחלט נראה מוזר שהג'ודו, שנחשב לאחד הענפים המובילים של ישראל, לא שולח נציגים", אמר גורם המעורה בפרטים. "ההחלטה שלהם לא ברורה, מה גם שבזמן שאיגודים אחרים הבינו את הפוטנציאל שיש בקורס כזה, בג'ודו לא התייחסו אליו. זה פספוס ובעיה שלהם בעיקר".

יעל ארד חברת הנהלת הוועד האולימפי. ברני ארדוב
"זה בהחלט נראה מוזר". ארד בקורס/ברני ארדוב

יעל ארד, יוזמת הקורס, אמרה בשיחה עם וואלה! ספורט: "איגוד הג'ודו זה האיגוד הגדול היחיד שלא הגיש רשימת מועמדים. פנינו לכל האיגודים בלי יוצא מן הכלל, ואל איגוד הג'ודו פנינו גם במסגרת פורום מנכ"לים, אבל לא קיבלנו רשימה. אני לא יודעת מה הסיבה שהם בחרו שלא להגיש, אבל יש גבול לנדוד וללחץ שאפשר להפעיל על אנשים. יש לי מקום חם בלב למקום שממנו צמחתי, אבל המטרה שאני רואה כרגע לנגד עיני היא לקדם את הספורט ברמה הרוחבית. יש איגודים שלא קופצים על העגלה שנוסעת, ויש כאלה שתמיד קופצים ראשונים, וזה טבעי ולגיטימי".

ארד ממשיכה ונמנעת להעביר ביקורת: "אם הם היו מגישים רשימת מועמדים, היה להם מקום של כבוד ברשימת המאמנים בקורס. יכול גם להיות שזה רק עניין בירוקרטי וטכני. הרבה מאמני ג'ודו פנו אלינו כדי לבדוק אם הגישו את שמם. היה ביקוש גדול מצד מאמנים בשטח, אבל אין לנו מה לעשות עם זה כל עוד האיגוד לא שולח נציגים מטעמו".

משה פונטי, יושב ראש איגוד הג'ודו, שוהה בחו"ל וכשהתבקש להתייחס לעובדה שהאיגוד לא שלח אף מועמד לקורס, הוא השיב: "איגוד הג'ודו מתמקד בשמונת החודשים הבאים אך ורק בדבר אחד: האולימפיאדה!!!".

מאמן הפועל ראשון לציון בכדוריד, סער פרנקל. קובי אליהו
לא מבין את ההחלטה. סער פרנקל/קובי אליהו

מי שרואה את עצמו נפגע מהליך הבחירה הוא מאמן הפועל תל אביב בכדוריד, סער פרנקל (40), ששמו דווקא כן הוגש לוועדה, אבל מי שהועדף על פניו הוא עוזר מאמן הנבחרת הבוגרת ועוזר מאמן נבחרת העתודה, שחר הבר. פרנקל, שבשנה שעברה זכה בדאבל עם הפועל ראשון לציון ובקיץ בחר לרדת לליגה השנייה כדי להדריך את קבוצת נעוריו, פנה במכתב הבהרה באמצעות עורך הדין מורן מאירי לוועדת האיתור כדי להבין כיצד הועדף על פניו מאמן שלא אימן עד היום כמאמן ראשי קבוצת בוגרים. הוועדה השיבה על טענותיו, וכעת ייתכן כי פרנקל יפנה לערכאות משפטיות.

בשיחה עם וואלה! ספורט אומר פרנקל: "אני מאוד מאוכזב. אם לא הייתי מאוכזב, לא הייתי מדבר, אבל אני חושב שכן יש צורך לעסוק בזה. אם למועמד הנוסף (שחר הבר, א.ק) היה רזומה ברמה שלי, והוא היה מתקבל לקורס ולא אני, הייתי אולי מתבאס, אבל מפרגן ויכול לחיות עם זה. אין לי פה שום טענה לשחר, הוא לא הבעיה שלי, הוא לא עשה לי שום דבר, אבל זה כמו שעופר פבריאן, שאימן רק נבחרות נערים, יועדף על פני ברק בכר או רוני לוי. זה היה עובר בתקשורת? המאבק שלי מגיע רק מכיוון שהקורס הזה הוא איכותי".

לפרנקל יש לא מעט טענות לגבי הוועדה שבה ישבו ארד, מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג,סגן ראש מינהל הספורט, במשרד התרבות והספורט, דודו מלכא, מנהל האגף להכשרת מאמנים במינהל הספורט, שלמה סביה, מנהל היחידה לספורט הישגי, דני אורן, מנהל בית הספר למאמנים, איל סדרס ומחליפו יעקב ג'ינו, וכן הפיזיולוג ומי שינהל מקצועית את הקורס, מולי אפשטיין. "אני לא רואה מצב אחר מלבד מעורבות של פוליטיקה", מוסיף פרנקל הזועם. "הוועדה כנראה לא הייתה מספיק מקצועית. עשו איתנו שיחה של 10-12 דקות, ומזה קבעו שהם התרשמו יותר מאחד מאשר מהשני? איפה ועדה שבודקת עם מאמנים ויושבי ראש מליגת העל, מדברת עם שחקנים שיגידו מי המאמן שתרם להם יותר? שידברו עם שחקנים ששיחקו בליגות הכי גבוהות באירופה והודרכו על ידי. אני מתקשה להבין מה סף הקבלה אם לא להיות מאמן בליגת העל".

ארד השיבה לטענותיו ואמרה: "איגוד הכדוריד הגיש שלושה שמות, ולא דיבר איתנו על אף אחד מהם או על ההעדפות שלו. לשניהם היו קורות חיים מצוינים, ואין פה שום היבט פוליטי בהחלטה. התרשמתי באופן אישי לחיובי מפרנקל, אבל בימים האחרונים אני מתרשמת שמדובר בבן אדם בן 40 עם רגשי נחיתות של ילד בן 14. צריך להבין שהשיקול שלנו מורכב מכמה פרמטרים שכל אחד מהם עומד בפני עצמו. לכל אחד מחברי הוועדה יש מספיק אחריות כך שאף אחד לא יחשוד בו שהוא מונע ממניעים פוליטיים. צריך גם לזכור דבר חשוב: הבקשה שלנו לאיגודים הייתה לחתום מראש, עוד לפני שהם יודעים מי המועמד שנבחר, שהם מתחייבים להעסיק את אותו מאמן. הייתה לנו התלבטות גדולה בכל הענפים, אבל בסופו של דבר יש מי שעושה ומחליט, לבין מי שיושב בבית ומבקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully