וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שאומרים שלום: משחקים גדולים במחזור ה-16 ב-NFL

26.12.2015 / 10:00

פילדלפיה מארחת את וושינגטון כבר בליל שבת, קרוליינה המושלמת אצל אטלנטה, אריזונה מחכה לגרין ביי, מינסוטה מול הג'איינטס וסינסי אצל דנבר

שחקני אריזונה קרדינלס חוגגים. Ross D. Franklin, AP
הקארדס ימשיכו לחגוג?/AP, Ross D. Franklin

שני מחזורים בלבד נותרו לעונת ה-NFL והשבוע נקבל שלל משחקים גדולים. כבר בערב שבת, פילדלפיה מארחת את וושינגטון. ביום ראשון תגיע המנה העיקרית: קרוליינה המושלמת מגיעה לאטלנטה, אריזונה מחכה לגרין ביי ובסאנדיי נייט, מינסוטה מול הג'איינטס. במאנדיי נייט, סינסינטי מתארחת אצל דנבר לעוד משחק נפלא.

פילדלפיה (8:6) - וושינגטון (7:7), בין שבת לראשון, 3:25

בפעם השנייה ברציפות, המחזור ייפתח כבר בליל שבת, הפעם עם משחק ענק בעיר האחווה. הרדסקינס ברחו לשתי היריבות ב-NFC מזרח במחזור האחרון, בעוד האיגלס הובסו בבית בסאנדיי נייט נגד אריזונה ומגיעים אחרי שבוע קצר. הם ינסו לנקום בוושינגטון על ההפסד במפגש הראשון העונה, בעוד האורחים יודעים שניצחון יבטיח להם את אליפות הבית ואת המקום בפלייאוף. אם פילי תנצח, מחזור הסיום יהיה פרוע במיוחד.

קירק קאזינס וושינגטון רדסקינס. Alex Brandon, AP
הסקינס יכולים לזכות בבית. קאזינס/AP, Alex Brandon

20:00:

ניו יורק ג'טס (5:9) - ניו אינגלנד (2:12)

הסילונים בתקופה נהדרת וניצחו ארבעה משחקים ברציפות, אבל אם יפסידו הם ככל הנראה יישארו מחוץ לפלייאוף. הם כבר נתנו העונה פייט לא רע בכלל לניו אינגלנד, אך נפלו עם 30:23 בפוקסבורו וינסו לנצל את הביתיות והפציעות בהתקפת הפטריוטס כדי להשיג ניצחון קריטי. לצערה של ניו יורק, המשחק חשוב גם לאלופה, שניצחון יבטיח לה את הביתיות ב-AFC ומעבר לכך, היא כמובן תשמח לקלקל ליריבתה השנואה.

טנסי (11:3) - יוסטון (7:7)

מרקוס מריוטה נפצע בפתיחת ההפסד בניו אינגלנד וגמר את העונה ובהיעדרו, הטייטאנס בעיקר מכוונים כרגע להשיג את הבחירה הראשונה בדראפט. ליוסטון, שהביסה העונה 6:20 בבית את טנסי, יש בעיות קוורטרבקים משלה וברנדון ווידן צפוי להמשיך לפתוח עם בריאן הוייר לא יהיה כשיר. הטקסאנס יזכו ב-AFC דרום, בפעם השלישית בתולדותיהם והראשונה מזה שלוש שנים, עם ניצחון לצד הפסד של הקולטס.

קנזס סיטי (5:9) - קליבלנד (11:3)

עוד מפגש בין קבוצה עם שאיפות פלייאוף לקבוצה שחושבת על הדראפט. הצ'יפס ניצחו שמונה משחקים ברציפות והם אחת הקבוצות החמות בליגה כרגע. ניצחון נוסף, לצד הפסד של פיטסבורג או הג'טס, יבטיח להם לכל הפחות את הווילד קארד, אבל לאור הבעיות בדנבר, הם בהחלט חולמים על קצת יותר מזה. הבראונס? שוב יפתחו עם ג'וני מנזל ושוב, לא יעשו יותר מדי כנראה.

שחקן קנזס סיטי צ'יפס אלכס סמית. Peter Aiken, GettyImages
הצ'יפס יעלו לתשעה ניצחונות רצופים? אלכס סמית'/GettyImages, Peter Aiken

מיאמי (9:5) - אינדיאנפוליס (8:6)

לשתי הקבוצות מאזן כמעט זהה, אולם בעוד העונה של הדולפינס נגמרה די מזמן והם חטפו אפילו מסן דייגו ביום ראשון, הרי שלקולטס עוד נותר סיכוי קלוש. בתור התחלה, הם חייבים לנצח בפלורידה, אבל לא ברור מי ישחק אצלם כקוורטרבק. אנדרו לאק עדיין מושבת, מאט האסלבק מאוד פצוע וככל הנראה צ'רלי ווייטהרסט החלש יפתח, כאשר הפאנטר פאט מקאפיי כבר הודיע בטוויטר שלו שהוא מוכן, אם צריך.

דטרויט (9:5) - סן פרנסיסקו (10:4)

נעבור בזריזות על המשחק לפרוטוקול הזה. הליונס המשיכו במגמת השיפור בחצי השני של העונה עם ניצחון יפה בניו אורלינס במאנדיי נייט ויארחו את הניינרס, שמגיעים אחרי שני הפסדים ומתכננים את הדראפט הקרוב.

בפאלו (8:6) - דאלאס (10:4)

עוד משחק חסר חשיבות. הבילס הפסידו שני משחקים ברציפות וכמו בכל עונה במילניום הזה, ישארו מחוץ לפלייאוף. הם לפחות יכולים להתנחם חלקית בהתקפת הריצה עם הכי הרבה יארדים בממוצע למשחק, אלא שלשון מקוי קרע את ה-MCL בהפסד לוושינגטון. הקאובויס יפתחו עם קלן מור, שעלה באמצע ההפסד לג'טס בשבת שעברה. הם ינסו להימנע מהפסד שלישי ברציפות.

מאט האסלבק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Michael Conroy, AP
המצב של הקולטס לא ברור. האסלבק/AP, Michael Conroy

טמפה ביי (8:6) - שיקגו (9:5)

ממשיכים במשחקים בין קבוצות שגמרו את העונה. שתי היריבות הודחו במחזור האחרון וזה יהיה בעיקר דרבי אישי חביב עבור לאבי סמית', שאימן את הברס בין 2004 ל-2012. טמפה מגיעה עם שני הפסדים רצופים, שיקגו עם שלושה.

אטלנטה (7:7) - קרוליינה (0:14), METV

סוג של מכשול אחרון בין הפנת'רס לעונה מושלמת. קרוליינה מפרקת הגנות יריבות שבוע אחרי שבוע, כאשר לפני שבועיים בלבד הקורבן הייתה אטלנטה, שהושפלה בשארלוט עם 0:38. הפאלקונס, שסופסוף עצרו קצת את הסלאמפ עם ניצחון בג'קסונוויל ביום ראשון, עדיין לא הודחו סופית מהפלייאוף (יודחו עם הפסד או ניצחון של מינסוטה או סיאטל) וינסו להדהים את האורחים ולקלקל להם את החגיגה. הסיכוי לכך לא נראה גבוה, אבל אף פעם לא כדאי לזלזל ביריבות בתוך הבית. קרוליינה לא ירדה מ-33 נקודות בחמשת הניצחונות האחרונים שלה ותזכה ב-NFC כולו עם ניצחון שלה או הפסד של אריזונה.

בולטימור (10:4) - פיטסבורג (5:9), 5+ לייב

אם כבר הזכרנו יריבות בתוך הבית, הרי שהרייבנס החלשים ישמחו להרוס ליריבתם הגדולה. במחזור הרביעי של העונה הם כבר הפתיעו בפיטסבורג ולמפגש הזה בדרך כלל יש חיים משלו, בלי קשר לרמת הקבוצות בזמן הנתון, אלא שעם מאט שאוב ורשימת פצועים לא נגמרת, קשה לראות את בולטימור נותנת פייט ראוי. פיטסבורג תעלה לפלייאוף עם ניצחון לצד הפסד של הג'טס.

שחקן קרוליינה פנתרס קאם ניוטון. Kathy Willens, AP
המכשול האחרון של הפנת'רס/AP, Kathy Willens

23:05-23:25:

ניו אורלינס (9:5) - ג'קסונוויל (9:5)

הג'אגוארס יודחו השבוע סופית מהפלייאוף ככל הנראה, בעיקר בגלל ההפסד המיותר שלהם בבית מול אטלנטה במחזור האחרון, שעצר תקופה לא רעה. הסיינטס הצליחו להפסיד אפילו בבית מול דטרויט ורק רוצים שהעונה הזו תיגמר.

סיאטל (5:9) - סנט לואיס (8:6), METV

התקופה הרעה שעברה על הראמס באמצע העונה השאירה אותם מחוץ למרוץ לפלייאוף, אבל שני ניצחונות במחזורים האחרונים שיפרו מעט את מצב הרוח והם ינסו להמם שוב את הסיהוקס, עליהם גברו בהארכה במחזור הראשון של העונה. זה לא יהיה קל, כי סיאטל, בכיכובם של ראסל ווילסון ודאג בולדווין, שוב בכושר מסחרר ומגיעה אחרי חמישה ניצחונות רצופים, בהם ההתקפה שלה לא מפסיקה לייצר נקודות ההגנה הולכת ומשתפרת (ספגה 26 נקודות בשלושת המחזורים האחרונים).

אריזונה (2:12) - גרין ביי (4:10)

משחק עצום במדבר. הקרדינלס בכושר מסחרר וניצחו שמונה משחקים ברציפות, כולל 17:40 מהדהד בפילדלפיה בסאנדיי נייט. ההתקפה שלהם כמעט בלתי ניתנת לעצירה, בעיקר בבית וגרין ביי, שבעצמה מגיעה אחרי שלושה ניצחונות ומובילה במשחק אחד את ה-NFC צפון, תחפש פתרונות יצירתיים. הפאקרס ינסו לתקוף את הסקנדרי של המארחת, שנפגע לאחר פציעתו של ההאני-באדג'ר, טיירן מת'יו. אריזונה תבטיח שבוע חופש עם ניצחון, הפאקרס יזכו בבית שלהם עם ניצחון לצד הפסד של מינסוטה. המשחק האחרון בין הקבוצות באריזונה? ה-45:51 המשוגע של קורט וורנר והקארדס בפלייאוף 2009/10.

ארון רוג'רס קליי מת'יוז גרין ביי פאקרס. Matt Ludtke, AP
הפאקרס יכולים לנצח במדבר?/AP, Matt Ludtke

מינסוטה (5:9) - ניו יורק ג'איינטס (8:6), בין ראשון לשני, 3:30 ספורט 5

הווייקינגס יעלו לכר הדשא הביתי כשהם יודעים מה גרין ביי עשתה ומה הסיכוי שלהם להגיע למשחק החוץ בלמבו פילד במחזור הסיום כשהם בשוויון במאזן. בכל מקרה, הם יבטיחו מקום בפלייאוף עם ניצחון לצד ניצחון של סיאטל או הפסד של אטלנטה, בעוד הג'איינטס, שייאלצו להסתדר ללא אודל בקהאם ג'וניור המושעה וינסו להתאושש מעוד הפסד אכזרי, הפעם בבית נגד קרוליינה, יודחו סופית מהפלייאוף עם הפסד או עם ניצחון של וושינגטון, כך שיכול להיות שהם יעלו למשחק הזה כשכבר אין להם על מה לשחק.

דנבר (4:10) - סינסינטי (3:11), בין שני לשלישי

סוגרים את המחזור עם עוד משחק ענק. נכון, לא נקבל את פייטון מאנינג מול אנדי דלטון, אלא רק את ברוק אוסווילר נגד איי גי'י מקארון, אבל לשתי הקבוצות הללו יש עוד המון כלים, בהתקפה ובעיקר בהגנה, כדי להפוך את המשחק הזה למהנה במיוחד. זה יהיה קרב ישיר על שבוע החופש בפלייאוף, כאשר סינסי תזכה ב-AFC צפון עם ניצחון או עם הפסד מוקדם של פיטסבורג ותבטיח שבוע חופש אם תנצח ואילו הברונקוס יזכו בבית אם ינצחו וקנזס סיטי תפסיד, אולם עלולים לאבד שליטה על ה-AFC מערב אם לא יתעוררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully