וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני, אואן ופרגוסון כבר שם: הקשר בין כדורגל למרוצי סוסים

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הטוטו

28.12.2015 / 0:01

חלוץ מנצ'סטר יונייטד השקיע 80 אלף ליש"ט בענף מרוצי הסוסים אך הכניס 5,000 ליש"ט בלבד, כשמנגד, שחקן העבר האנגלי מצליח במיוחד. האם הדמיון בין הענפים קרוב משחשבנו?

מייקל אואן. Julian Herbert, GettyImages
כוכב גם במסלולי המרוצים. אואן/GettyImages, Julian Herbert

"הפרישה מכדורגל משאירה מין חלל ריק שצריך למלא. הצורך העז לחוש שוב את האדרנלין זורם בגוף לא עוזב אותך לעולם. לעולם לא אשכח את התחושה בגוף אחרי שכבשתי שער, ומרוצי הסוסים הם הדבר היחידי שמשתווה לכך".

מייקל אואן, ששיחק בעבר בליברפול, מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד, נחשב לכדורגלן המצליח ביותר בענף מרוצי הסוסים. הוא מחזיק ביותר מ-100 סוסים, כולל כמה סוסים מבטיחים במיוחד, שעתידים לזכות בפרסים רבים בשנים הבאות.

לחלוץ העבר האנגלי היה סוס אחד מיוחד, אותו אהב יותר מכל. "הפנתר השחור", כך היה מכונה הסוס שמת בספטמבר השנה לאחר שנפצע במהלך מרוץ. "זה היה היום העצוב בחיי", הודה אואן. "הייתי איתו מהרגע שנולד", הוא הוסיף. לאואן מסתבר, עין טובה לסוסים. "הפנתר השחור" זכה השנה באחד הטורנירים היוקרתיים ביותר, ובלא מעט מרוצים נוספים במהלך השנים האחרונות.

ג'ון אושיי, אדווין ואן דר סאר, מייקל קאריק, ריאן גיגס. Alex Livesey, GettyImages
התאהבו. שחקני מנצ'סטר יונייטד לשעבר, ג'ון אושיי, אדווין ואן דר סאר, מייקל קאריק וריאן גיגס/GettyImages, Alex Livesey

עד כמה חלוץ העבר מצליח בענף החדש? אואן הכניס למעלה מ-400 אלף ליש"ט ממרוצים במהלך השנים, והודה לא פעם אחת כי ישקול להחליף את החליפה היוקרתית במגפיים וקסדה: "מקווה שאוכל להשתתף במרוץ יום אחד. זה יהיה סוג של חלום עבורי".

אואן אינו שחקן העבר היחידי שנחשב לחובב גדול של אחד הענפים האהובים באנגליה. גםפול סקולס, רובי פאולר, סטיב מקמנמן, ויני ג'ונס ואלן שירר מחזיקים בסוסים שונים. גם מאמן העבר, הסקוטי אלכס פרגוסון, ידוע כחובב מרוצים גדול. פרגי מחזיק בכמה סוסים מצליחים למדי, שגורפים פרסים רבים בתחרויות שונות בממלכה הבריטית. מאמן נוסף העוסק בתחום הוא הארי רדנאפ, שאימן בעבר את טוטנהאם ו-ווסטהאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלכס פרגוסון, מאמן כדורגל סקוטי. Ross Kinnaird, GettyImages
מבקר באופן קבוע במסלולים השונים בבריטניה. פרגוסון/GettyImages, Ross Kinnaird

ומה עם שחקנים פעילים? כוכב מנצ'סטר יונייטד, ויין רוני, מחזיק במספר סוסים (ביחד עם אשתו), רק שבניגוד לשחקן העבר, חלוץ השדים האדומים נחשב לכישלון די מהדהד בתחום. על פי התקשורת האנגלית, רוני השקיע עד עתה כ-80 אלף ליש"ט בתחום והכניס כ-5,000 ליש"ט בלבד.

הקשר הפרובלמטי, ג'ואי ברטון מברנלי, מחזיק באורווה משלו עם כמה סוסים מצליחים כשגם חלוץ קווינס פארק ריינג'רס, צ'רלי אוסטין, המשחק גם הוא בליגה השנייה בטיבה באנגליה, משקיע בזמנו במרוצי הסוסים בממלכה. לאוסטין אגב, חברה המתווכת בין רוכשים פוטנציאלים לבין סוסים העומדים למכירה. גם ג'ון טרי וג'ו קול עוסקים בתחום.

אנגליה נחשבת למולדת הכדורגל. האוהדים הטובים בעולם נמצאים בממלכה, הקבוצות במדינה נחשבות לטובות בעולם והליגה האנגלית נחשבת לאהובה ביותר. אמנם ענף מרוצי הסוסים נראה קצת רחוק מעולם הכדורגל, בכל זאת - סוס לעומת כדור - אך נראה שאין מקריות הן באהבת הקהל האנגלי לשני הענפים והן בחיבה הגדולה של העוסקים בענף הכדורגל בתחום מרוצי הסוסים. אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא?

ג'ו קול, כדורגלן אנגלי. Alan Crowhurst, GettyImages
גם הוא נדבק בחיידק. קול וסוסו/GettyImages, Alan Crowhurst

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully